زهرا پورسیدآقایی مشاور خانواده گفت: مدرک تحصیلی از معیار‌های فرعی ازدواج محسوب می‌شود و بیشتر از آنکه تأثیر واقعی بر زندگی بگذارد، اثر روحی و روانی دارد، اما این موضوع زمانی مشکل‌ساز می‌شود که یکی از طرفین برای مثال زن به ویژه در فرهنگ ما به دلیل بالاتر بودن تحصیلات بخواهد نوعی حکمرانی و تحکم بر مرد داشته باشد. در این صورت احتمال بروز تعارض بسیار زیاد خواهد بود.

وی افزود: اگر کسی تحصیلات را برای رشد زندگی به کار گیرد، بسیار مطلوب است ولی اگر آن را وسیله تفاخر و به رخ کشیدن قرار دهد، تعارض ایجاد خواهد کرد.

این عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا با بیان اینکه مهمترین مسئله در ازدواج رعایت تناسب زوجین است، تاکید کرد: هرچه زن و مرد در ویژگی‌های مختلف شخصیتی و امکانات زندگی هماهنگ‌تر باشند، احتمال سازش بیشتری خواهند داشت بنابراین درباره تحصیلات نیز توصیه بر رعایت تناسب است.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   نام شیرینی ناپلئونی از کجا آمده است؟

پورسیدآقایی در پاسخ به سوالی درخصوص زمانی که تفاوت در میزان تحصیلات هر یک از طرفین وجود دارد نیز اینطور توضیح داد: اگر اختلافی هم وجود دارد، بهتر است در حد یک مقطع تحصیلی باشد، چون اگر این تفاوت خیلی زیاد باشد ممکن است همفکری بین زن و شوهر در عمل حاصل نشود البته باید مسئله تحصیلات در کنار عوامل دیگر و شرایط فرد همچون سطح درآمد، نوع شخصیت و… مورد توجه قرار گیرد.

منبع: ایسنا

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *