به گزارش «بپزنپز» به نقل از ایسنا، وزیر اقتصاد با بیان اینکه درآمدهای مالیاتی وصول شده در چهارمحال و بختیاری در سال‌ گذشته حدود ۳ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بود، گفت: مجموع درآمدهای مالیاتی کشور در سال گذشته ۸۰۰ هزار میلیارد تومان بود.

احسان خاندورزی ۱۷ خردادماه در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه این استان از توسعه اقتصادی عقب مانده است، اظهار کرد: بنابراین باید تلاش شود تا سیاست‌های اقتصادی در این استان به‌صورت مستمر دنبال شود تا به نقطه مطلوب برسیم.

بار ۳۰ درصد مالیات کشور بر دوش ۸۰۷ مودی

وزیر اقتصاد و امور دارایی افزود: چرخش سیاست‌ها و تخصیص منابع اعتباری به رفع ناترازی‌ها در چهارمحال و بختیاری کمک می‌کند، سیستم‌های پیش‌رو برای محرومیت‌زدایی در استان‌های کم‌برخوردار مورد توجه جدی است.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   عطایی بازهم شهداب را شکست داد

وی با بیان اینکه درآمدهای مالیاتی وصول شده در چهارمحال و بختیاری در سال‌ گذشته حدود ۳ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بود، یادآور شد: مجموع درآمدهای مالیاتی کشور در سال گذشته ۸۰۰ هزار میلیارد تومان بود، اساسا برنامه نداریم تا استان‌های کم‌برخوردار را برای اخذ مالیات تحت فشار قرار دهیم

خاندوزی گفت: تمرکز سازمان امور مالیاتی اخذ مالیات از مودیان مالیاتی بزرگ و افرادی است که فرارهای مالیاتی بزرگ دارند، سال گذشته ۱۱۰ هزار میلیارد تومان مالیات از شرکت‌های بزرگ دریافت شد.

وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به اینکه افرادی که درآمد کافی برای گذران زندگی ندارند از پرداخت مالیات معاف هتند، خاطرنشان کرد: افرادی که درآمدشان بالاتر از هزینه‌های زندگی آن‌هاست باید مالیات پرداختی کنند، فرارهای مالیاتی بسیار اندک است.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   بیش از ۲۰ دستگاه در حوزه آسیب‌های اجتماعی مسئولیت دارند

وی با بیان اینکه دو دسته تسهیلات بانکی در کشور پرداخت می‌شود، عنوان کرد: تسهیلات خرد در حوزه فرزندآوری، مسکن، ازدواج و … و تسهیلات بزرگ به بنگاه‌های بزرگ اقتصادی پرداخت می‌شود.

خاندوزی بیان کرد: به‌علت سیاست‌های انقباضی و کنترل نقدینگی پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های اقتصادی بر اساس اولویت انجام می‌شود.

وزیر اقتصاد در خصوص درگاه ملی صدور مجوزها، توضیح داد: صدور مجوزها به واگذاری زمین و تغییر کاربری گره خورده است و این فرآیند شفاف نبود، باوجود مقاومت‌ها درگاه ملی صدور مجوزها راه‌اندازی شد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *