کلمه «پروبیوتیک» به معنای «برای زندگی» است که از ریشه کلمه‌ای یونانی و لاتین گرفته شده است. پروبیوتیک‌ها نوعی باکتری فعال هستند که فواید بسیاری برای سلامت دارند که از جمله آنها می‌توان به بهبود سلامت روده و کمک به حفظ تعادل میکروبیوتای روده اشاره کرد که نتیجه هر دوی این موارد، عملکرد صحیح سیستم گوارش و کل بدن است.

ماست یکی از محبوب‌ترین خوراکی‌های تخمیری در جهان است و به دلیل مزه و فواید بسیاری که برای سلامت دارد، از مقبولیت گسترده‌ای در میان مصرف‌کنندگان برخوردار است. می‌توان از ماست در کنار غذای اصلی و یا به عنوان میان وعده در طول روز استفاده کرد. با اینکه تمام ماست‌ها دارای باکتری‌های زنده و فعال هستند، اما تمام آنها دارای باکتری‌های پروبیوتیک نیستند و به همین دلیل، مزایای خاصی مانند بهبود سلامت روده و کمک به حفظ تعادل میکروبیوتای روده را ندارند.

در میان انواع ماست موجود در بازار ایران، ماست لاکتیویا یک محصول خوشمزه و مفید از شرکت کاله است که دارای باکتری‌های فعال پروبیوتیکی است و تمام مزایایی که در بالا به آنها اشاره کردیم را دارد. باکتری فعال پروبیوتیکی در این محصول لبنی، لاکتیگوار نام دارد که به بهبود فرآیند گوارش افراد کمک می‌کند و مصرف آن به‌ویژه در افراد مبتلا به یبوست، بسیار کمک‌کننده است.

ماست لاکتیویا چیست؟

ماست لاکتیویا تنها ماست حاوی باکتری‌های فعال پروبیوتیکی در ایران است که مصرف آن، فواید بسیاری برای سلامت افراد به همراه دارد. یکی از مهم‌ترین فواید مصرف ماست پروبیوتیک لاکتیویا، درمان یبوست به خصوص در خانم‌ها است.

تحقیقات نشان می‌دهند که یبوست از جمله عارضه‌هایی است که در بیشتر افراد خصوصا خانم‌های ایرانی بسیار رخ می‌دهد و بروز برخی مشکلات در سیستم گوارش باعث به‌وجود آمدن این عارضه می‌شود. علاوه بر این، سبک زندگی افراد و عدم تحرک نیز روی بروز یبوست تاثیر دارد و به این دو می‌توان عادات‌ نادرست غذایی و حتی برخی استرس‌های روزانه نیز اضافه کرد.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   راهبرد شکست‌خورده بایدن از غزه تا اوکراین در سال ۱۴۰۲

ماست‌ و ماست نوشیدنی لاکتیویا، از جمله مفیدترین محصولات در بهبود مشکلات گوارشی نظیر یبوست هستند که شرکت کاله آنها را برای ارتقای سطح سلامت افراد جامعه تولید و روانه بازار کرده است.

ماست لاکتیویا حاوی باکتری پروبیوتیک لاکتیگوار یا BB12 است، که باکتری‌ای مفید برای گوارش است و می‌‌توانید آن را به‌صورت روزانه و در وعده‌های غذایی خود مصرف کنید. البته باید به این نکته اشاره کرد که ماست لاکتیویا یک محصول لبنی و غذایی است و اگر مشکل گوارشی شما حاد است و نیاز به درمان دارد، حتما باید به پزشک مراجعه کنید و در کنار داروها و روش‏های درمانی، از این ماست نیز در وعده‌های غذایی خود استفاده کنید.

در واقع می‌توان گفت که، ماست لاکتیویا روشی طبیعی برای کمک به تنظیم عملکرد دستگاه گوارش است. برای مصرف آن نیز باید و نبایدهای خاصی وجود ندارد و تنها اگر به محصولات لبنی یا شیر آلرژی دارید و دارای عدم تحمل لاکتوز هستید، بهتر است با پزشک برای مصرف ماست لاکتیویا مشورت کنید.

ماست لاکتویا چیست

مزایای مصرف ماست لاکتیویا

همان‌طور که عنوان شد، مهم‌ترین مزیت مصرف ماست لاکتیویا بهبود عملکرد سیستم گوارش و کمک به حفظ تعادل میکروبیوتای روده است. اما خواص ماست لاکتیویا به این دو مورد ختم نمی‌شود و در ادامه درباره دیگر مزایای آن خواهیم گفت.

1. دریافت کلسیم بیشتر

میزان کلسیم و کلیه املاح و مواد مغذی در برخی محصولات لبنی مانند دوغ کاهش می‏یابد. برای تهیه دوغ باید مقداری ماست را با آب ترکیب کرد و به این ترتیب، ارزش غذایی آن کاهش پیدا خواهد کرد.

ماست لاکتیویا و یا نوشیدنی لاکتیویا، هر دو از جمله محصولات کاله هستند که هر دو دارای میزان پروتئین، کلسیم و املاح معدنی بسیاری هستند. خصوصا در نوع نوشیدنی لاکتیویا همان مقدار کلسیم وجود دارد که در ماست آن است و خب به دلیل نوع فرآیند تولید این محصول است. در فرآیند تولید نوشیدنی لاکتیویا، ماست رقیق نشده است و در ترکیباتش از شیر و ماست به یک اندازه استفاده شده است. بنابراین با خرید ماست لاکتیویا و نوشیدن نوشیدنی لاکتیویا، مقدار بیشتری کلسیم و پروتئین دریافت می‌کنید که در برخی مواد لبنی مانند دوغ وجود ندارد.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   امام خمینی و اعمال نخستین نظارت استصوابی درباره سرکرده منافقین

2. درمان یبوست

بسیاری از محصولات لبنی دارای باکتری‏های پروبیوتیک نیستند، این در حالی است که ماست لاکتیویا یک محصول لبنی حاوی باکتری پروبیوتیک به نام لاکتیگوار است. با مصرف ماست لاکتیویا، این باکتری به روده راه پیدا می‌کند و در آنها به مخاط روده می‌چسبد و از ورود برخی باکتری‌های بیماری‌زا به روده جلوگیری می‌کند.

لاکتیگوار مقاومت بالایی در برابر اسید معده دارد و به همین خاطر، مصرف روزانه لاکتیویا، می‌تواند به تنظیم عملکرد دستگاه گوارش کمک کند. بنابراین می‌توان لاکتیویا را ماده‌ی غذاییِ مفید برای افرادی دانست که با مشکل یبوست دست‌وپنجه نرم می‌کنند و بهتر است از این محصول به‌صورت روزانه مصرف کنند.

3. سدی در برابر آلودگی هوا

آلودگی هوا، عوارض بسیاری برای بسیاری از ساکنین شهرهای بزرگ و آلوده دارد. یکی از مهم‌ترین عوارض آلودگی هوا را می‌توان بودن در معرض سرب دانست که برای سلامت بسیار مضر است. با نفس کشیدن در هوای آلوده، سرب را وارد مجاری تنفسی و گوارشی خود خواهیم کرد. وجود سرب در بدن و دستگاه گوارش عوارضی برای سلامت مانند آسیب‌‏‌های کلیوی و کم‌‌ خونی دارد. حتی در بدترین حالت نیز، برخی افراد دچار اختلالات عصبی و افسردگی می‌شوند که ممکن است زندگی عادی را برای آنها مشکل کند.

حتما شنیدید که یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای محافظت از بدن در برابر آلودگی هوا، مصرف روزانه لبنیات است. در واقع، کلسیم مانع از جذب سرب در روده می‏شود و در نتیجه مشکلاتی که در بالا نام بردیم را تجربه نخواهید کرد.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   تب دنگی چیست؟

از آنجایی که با مصرف ماست‌ لاکتیویا میزان کلسیم بیشتری دریافت خواهید کرد، بنابراین بهتر است در روزهایی که میزان آلودگی هوا بیشتر از روزهای عادی است، از این ماست به‌عنوان میان وعده و یا حتی در کنار غذا مصرف کنید.

دیگر مزایای مصرف ماست لاکتیویا شامل موارد زیر می‌شود:

  • سلامت روده‌ها
  • تنظیم ساعت خواب
  • بهبود سوزاندن چربی در بدن

ماست لاکتویا چیست

کلام پایانی

شرکت کاله با به کارگیری دستگاه‌های پیشرفته، همیشه به دنبال تولید محصولاتی با کیفیتی بالا بوده است و یکی از اهداف اساسی و بنیادین شرکت کاله، بالاتر بردن سطح سلامت هموطنان بوده است. ماست لاکتیویا در راستای این هدف تولید شده است و تاثیر زیادی روی بهبود عملکرد دستگاه گوارش و سلامت کلی بدن دارد.

در این مقاله به مزایای مصرف ماست لاکتیویا اشاره کردیم. اگر به دنبال دریافت این خواص و خرید ماست لاکتیویا هستید، می‌توانید همین الان به اپلیکیشن اسنپ و بخش اسنپ اکسپرس مراجعه کنید و این مدل ماست پروبیوتیک را از سوپرمارکت‌های محلی خریداری کنید. در اسنپ اکسپرس می‌توانید خرید تمام محصولات لبنی مانند خرید شیر را نیز انجام دهید و سفارش خود را کمتر از سی دقیقه تحویل بگیرید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱ رای

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *