ته چین میگو را می توان به عنوان یکی از غذا های مفید معرفی کرد، که به واسطه وجود میگو دارای خاص بسیاری می باشد، و در سلامتی انسان مفید است. برخی از افراد ممکن است، تمایل چندانی برای استفاده از غذاهای دریایی از خود نشان ندهند، اما استفاده از غذا های دریایی برای سلامتی حداقل دو بار در هفته پیشنهاد می شود. طرز تهیه ته چین میگو کمک می کند، تا این غذای خوشمزه دریایی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

ته چین میگو یک غذای اصیل جنوبی می باشد، که علاوه بر طعم عالی و متفاوت خود سرشار از مواد مغذی است و می توانید، به راحتی آن را در خانه تهیه کنید.

آشنایی با شیوه پخت ته چین میگو جنوبی

طرز تهیه ته چین میگو

یکی از انواع ته چین که در ساخت آن میگو جایگزین گوشت و مرغ می شود، ته چین میگو نام دارد. لازم به ذکر می باشد، که ته چین در زمره یکی از غذاهای لوکس ایرانی قرار دارد و در سایر مهمانی ها و جشن ها طبخ می شود. برخی از افراد ممکن است، از طعم میگو در غذا راضی نباشند، اما برای ساخت این غذا نیازی به نگرانی نیست و با استفاده از ادویه های مناسب می توانید، طعم و بوی نامطلوب میگو را حذف کنید و از خواص آن نهایت لذت ببرید.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   طرز تهیه سالاد کاپرزه خوش طعم و و محبوب-مجله بپز نپز

مواد لازم

  • چهار پیمانه برنج
  • پانصد گرم میگوی پوست کنده
  • چهار حبه سیر رنده شده
  • نصف پیمانه گشنیز خورد شده
  • یک عدد فلفل دلمه ای خلال شده
  • یک قاشق چای خوری لیمو عمانی
  • یک قاشق غذاخوری آبلیمو
  • نمک، فلفل، ادویه کاری، زردچوبه به مقدار کافی
  • روغن به مقدار کافی

طرز تهیه

برای تهیه ته چین میگو در اولین قدم باید قابلمه مناسبی را انتخاب کنید و آن را تا نیمه از آب پر کنید، قابلمه را روی حرارت قرار دهید، تا آب درون آن بجوشد، سپس ادویه ها را همراه با میگو و آبلیمو به آن اضافه کنید. پس از اینکه میگو ها چند جوش در آب خوردند، به آرامی جمع می شوند و می توانید، آن ها را از قابلمه بر دارید و درون آبکش خالی کنید.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   طرز تهیه پنکیک دارچینی با شیر؛ مجلسی و خوشمزه

تابه ای را روی حرارت قرار دهید، و پیاز و سیر را در مقدار کمی روغن سرخ کنید، گشنیز و فلفل دلمه ای خرد شده را اضافه کنید و تمام مواد را تفت بدهید. در این مرحله باید میگو ها را اضافه کنید و ادویه ها به مقدار کافی استفاده کنید. در انتها باید آبلیمو و لیمو عمانی را نیز اضافه کنید و از تابه را از روی حرارت بردارید.

در همین حین که در حال تهیه سس و میگو می باشید، برنج را در آب جوش بریزید و طبق دستور آن را آبکش کنید. قابلمه را چرب کرده و از نان به عنوان ته دیگ استفاده کنید و نیمی از برنج را روی آن بریزید، در این مرحله زمان ان رسیده است، که مخلوط میگو را روی برنج بریزید و باقی برنج را درون قابلمه خالی کنید و اجازه دهید، تا برنج دم بکشد. طرز تهیه ته چین میگو کمک می کند، تا این غذای خوشمزه را به راحتی آماده و سرو کنید. پیشنهاد می شود، با طرز تهیه ته چین سیب زمینی محبوب و لذیذ نیز آشنا شوید، تا از این غذای خوش طعم نیز بی بهره نباشید.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   طرز تهیه لیدل بیگ نوشیدنی محبوب و خوشمزه که باید امتحان کنید-مجله بپز نپز

طرز تهیه ته چین میگو خوش طعم

چند نکته

مواد ذکر شده برای تهیه ته چین میگو برای چهار نفر می باشد، زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن تقریبا سی دقیقه زمان نیاز دارد و پخت نیز یک ساعت طول خواهد کشت، می توانید، از این غذای خوشمزه در وعده های ناهار و شام و سحری استفاده کنید.

منبع : آرگا



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *