آش ترش با آش سرکه یک غذای محبوب و محلی بوده که طعم متنوعی دارد. شما می توانید در این بخش با طرز تهیه آش سرکه خانگی آشنا شوید. این آش را می توانید برای پذیرایی در مهمانی های خود تهیه کرده و نوش جان کنید.

شما علاقه مندان به آشپزی های خانگی می توانید در این بخش با طرز تهیه آش با یک دستور ساده آشنا شوید. طرز تهیه آش برگ بو و آش ماسوا با یک دستور ساده را می توانید در لینک مطالعه کنید.

نحوه تهیه آش سرکه

مواد اولیه:

  • نخود: ۳۰۰ گرم
  • عدس: ۱۵۰ گرم
  • لوبیا: ۳۰۰ گرم
  • سبزی آش: ۲ کیلوگرم
  • رشته آش: ۶۰۰ گرم
  • پیاز داغ: ۵ قاشق سوپ خوری
  • سیر داغ: ۲ قاشق سوپ خوری
  • آرد: ۲ قاشق غذاخوری
  • فلفل، زردچوبه، نمک: به میزان لازم
  • زرشک و سرکه: به میزان لازم

طرز تهیه آش سرکه:

برای آماده کردن این آش باید ابتدا حبوبات را از شب قبل خیس کنید. چند مرتبه آب حبوبات را عوض کرده و کنار بگذارید تا نفخ آن گرفته شود. حبوبات را به همراه مقداری آب درون قابلمه ریخته و روی حرارت بگذارید تا به خوبی پخته شود. بهتر است تا ابتدا لوبیا و نخود را درون ظرف ریخته و بعد از نیم پز شدن آن ها باید مقداری عدس را اضافه کنید.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   طرز تهیه روت افغانی؛ نانی جذاب و نرم

زسپی آش سرکه

سبزی آش را پاک کرده و بشویید. بعد از اینکه ساطوری کردید، به مواد آش اضافه نمایید.  درب قابلمه را قرار دهید تا مواد آش به خوبی جا افتاده شده و  پخته شود. آش را روی حرارت متوسط گذشاته تا به خوبی جا افتاده شده و پخته شود. در ادامه می توانید، مقداری روغن درون تابه ریخته و پیاز خلالی شده را درون آن تفت دهید. کمی ادویه فلفل، نمک و زردچوبه به پیازها افزوده و زمان دهید تا عطر آن بلند شود.

مقداری از پیازداغ ها را به آش اضافه کرده و زمان دهید تا درون آش مزه دار شود. آش را باید نیم ساعت درون قابلمه قرار دهید تا به خوبی پخته شود. بعد از اینکه سبزی ها به خوبی درون آش پخته شد و مواد به خوبی با یکدیگر ترکیب شدند، باید مقداری آرد را درون آب رقیق کرده و به آرامی و در چند مرحله به آش اضافه کنید. این کار موجب شده تا آش شما غلیظ شود.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   طرز تهیه بستنی جلاتو خوش طعم و ایده آل در خانه-مجله بپز نپز

طرز تهیه آش سرکه

مدام آش را هم زده تا مواد آش گلوله نشود. بعد از اینکه آش به خوبی جا افتاده شد، می توانید آن را درون ظرف مورد نظر سرو کنید. این آش را می توانید با مقداری زرشک و سرکه سرو کرده و به همین دلیل به آن آش ترش یا آش سرکه می گویند. طعم این آش متنوع را می توانید با سیر داغ و پیاز داغ بهتر کرده و یک آش فوق العاده داشته باشید.

برای روی این آش می توانید از مقداری نعنا داغ نیز استفاده کرده که طعم و عطر آن را بهتر می کند. این آش مجلسی و ویزه را می توانید برای میان وعده های مختلف تهیه کرده و نوش جان کنید. توجه داشته باشید که در دقایق اخر بهتر است تا درب قابلمه را نیم باز گذاشته در این صورت آش جاافتاده تر می شود. در زمان اضافه کردن پیازداغ به آش بهتر است تا میزان روغن را بیشتر کنید.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   طرز تهیه دوغ گازدار خانگی و خوش طعم-مجله بپز نپز

منبع : آرگا

برچسب :



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *