سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: ۷۷ نفر یعنی معادل ۳۷ درصد نیز افزایش فوتی موتورسیکلت سواران را در شهر تهران داشته‌ایم. متاسفانه ۷۰ درصد از این موتورسواران که بر اثر تصادف فوت کرده‌اند کلاه ایمنی بر سر نداشته‌اند. 

وی گفت: استفاده از کلاه ایمنی در شهر تهران توسط موتورسواران نهایت به ۴۰ درصد می‌رسد. این در حالی است که وقتی موتورسواری قصد سوار شدن بر موتورسکلت را دارد کلاه ایمنی می‌بایست جزو لباس او باشد و حتما قبل از روشن کردن موتورسیکلت کلاه ایمنی را بر سر بگذارد. 

رییس پلیس راهور تهران بزرگ ضمن اشاره به ماده ۲۰ قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی افزود: همان مقرراتی که در بحث حمل و نقل برای خودرو‌ها وجود دارد برای موتورسکیکلت سواران نیز جاری می‌باشد یعنی موتورسیکلت‌ها نمی‌توانند داخل پیاده رو‌ها تردد و یا در آن محل‌ها توقف کنند. 

افزایش آگاهی و اطلاعات:   ساختار حقوقی دستگاه‌های اجرایی باید اصلاح شود-مجله بپز نپز

وی گفت: حرکات مخاطره آمیز، حرکت بسیار خطرناک تک چرخ و حرکت خلاف جهت نیز برای موتورسواران ممنوع است و باعث بروز حوادث تلخ و جبران ناپذیری برای آنان می‌شود. 

سرهنگ موسوی پور بیان کرد: اگر موتورسیکلت سواری مرتکب این نوع از تخلفات شود برابر ماده ۲۰ قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی ضمن اعمال قانون، موتورسیکلت وی نیز به مدت یک هفته در پارکینگ متوقف می‌شود. 

 



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *