موهای زائد نواحی گوناگون بدن معمولا به دو دلیل ایجاد می شوند: هورمونی و غیر هورمونی، در حالت غیر هورمونی موها به سادگی درمان می شوند و از بین می روند، اما در حالت هورمونی موها مجدد رشد می کنند و  از بین بردن آن ها کمی سخت تر است. اگر شما نیز از وجود موی زائد در گوش خود رنج می‌ برید، پیشنهاد می ‌کنیم این مقاله را تا انتها بخوانید.

موهای زائد گوش

موهای زائد در ناحیه گوش بیشتر در مردان مشاهده می شود، به خصوص در مردانی که سن بالایی دارند. البته ممکن است در خانم ها نیز دیده شود، اما معمولا در مردان مسن بیشتر ایجاد می شود. تقریبا در همه افراد پوشش نازکی از موهای گوش وجود دارد که تمام نقاط گوش نظیر بخش های خارجی و نرمه گوش را شامل می شود. به این نوع مو، موی ولوس گفته می شود. این نوع مو در اوایل کودکی رشد کرده و باعث تنظیم بدن می شود، ممکن است در بزرگسالی نیز رشد کند اما رنگدانه در آن وجود ندارد و مشاهده آن با چشم به شدت سخت است.

نوع دیگر موهای tragic است که رنگ تیره تری دارند و ضخامت آن ها بیشتر است، این مدل مو سبب محافظت از گوش شده و در کانال های بیرونی گوش شروع می شود، گاهی اوقات نیز در بیرون گوش رشد می کند.

از بین بردن موی زائد گوش در منزل

موهای گوش چه کاری انجام می دهند؟

موهای گوش همراه با موم گوش، به عنوان یک مایع محافظتی عمل می کنند تا باکتری ها و میکروب ها به گوش داخلی نرسند و عفونت ایجاد نشود.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   ورزش در بارداری مهم است؟

بهترین روش های رفع موی زائد گوش

در حال حاضر روش های مختلفی برای رفع موی زائد گوش وجود دارد که مهم ترین آن ها عبارتند از:

یکی از قدیمی ترین شیوه ها برای رفع موهای زائد، استفاده از تیغ است. این شیوه سنتی به نسبت روش های دیگر ارزان تر است. توجه داشته باشید به هیچ عنوان نباید زمان شیو خود تراش را درون گوش خود ببرید.

  • دستگاه اصلاح موی گوش

امروزه دستگاه های برقی و دستی مخصوصی در بازار وجود دارند که به وسیله آن ها می توان موهای موجود در گوش را از بین برد. در زمان استفاده از این دستگاه ها باید مراقب باشید که فشار زیادی به گوش تان وارد نشود.

تکنیک های رفع موی زائد گوش

این شیوه به علت کنده شدن مو از ریشه بسیار مناسب است و باعث می شود برای مدت زمان بیشتری از شر موهای زائد خود رها شوید. استفاده از موم باید توسط افراد با تجربه و ماهر صورت بگیرد، زیرا اگر موم به درون گوش ریخته شود، به شدت خطرناک است.

باید خاطر نشان ساخت که یکی از بهترین راهکارها برای از بین بردن موهای زائد گوش، لیزر درمانی است. با انجام چند جلسه لیزر منظم برای همیشه می توانید با موهای زائد خود خداحافظی کنید.

از بین بردن موی زائد گوش چند جلسه طول می کشد؟

موی گوش موجب محافظت از گوش در برابر اجسام خارجی می شود. یکی از بهترین روش ها برای از بین بردن موهای زائد گوش، لیزر است. علاوه بر این ابزارهایی مانند وکس مو، اصلاح کردن و کوتاه کردن به صورت کوتاه مدت موجب بهبود ظاهر می شوند، اما این فرآیندها سبب تحریک رشد مو شده و زمانی که موی این نقاط بار دیگر رشد کرد، بیشتر مشاهده می شوند. لیزر موهای زائد، یکی از بهترین روش ها برای رفع موی زائد گوش است. شما برای انجام این کار به چند جلسه درمان نیاز دارید که هر شش هفته یک بار انجام می شود. البته تا هنگامی که فولیکول مو از بین برود این روند ادامه خواهد داشت.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   تفاوت bb کرم و cc کرم و ویژگی های هر کدام-مجله بپز نپز

روش های رفع موی زائد گوش

مزیت های رفع موهای زائد گوش با لیزر

  • بدون هیچ جراحت یا برشی موهای زائد گوش از بین می روند.
  • باعث نظافت و بهداشت بیشتر شخص می شود.
  • در این شیوه هیچ نوع خطری برای مراجعه کننده ایجاد نمی شود.
  • با کمترین هزینه می توانید موهای زائد گوش را به طور کامل از بین ببرید.
  • موجب آراسته تر شدن ظاهر فرد می شود.

مراقبت های بعد از رفع موهای زائد گوش با لیزر

  • تا چند ساعت بعد از لیزر به هیچ عنوان نباید از سونا، جکوزی و دوش آب گرم استفاده کنید.
  • اگر بعد از لیزر عوارضی مانند التهاب و قرمزی را مشاهده کردید، از کرم های ترمیم کننده مانند زینک اکساید استفاده کنید.
  • از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب بعد از چند جلسه لیزر پرهیز کنید.

چه افرادی کاندیدای مناسبی برای لیزر موهای زائد گوش هستند؟

همه افرادی که این موضوع برای آن ها آزاردهنده است می توانند از این روش استفاده کنند. اما لیزر برای افرادی که دارای موهای تیره تری هستند تأثیر بیشتری دارد. به همین خاطر کسانی که موهای تیره و پوست روشن دارند گزینه مناسب تری نسبت به کسانی هستند که پوست تیره تر و موهای روشنی دارند. در اکثر موارد موهای زائد گوش برای فرد خطری ندارد و تنها از لحاظ ظاهری، فرد را آزار می دهد. به همین خاطر حتما به پزشک مراجعه کنید تا دلیل اصلی آن مشخص شود، سپس می توانید با استفاده از روش های ذکر شده، آن را از بین ببرید.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   علائم ظاهری سکته مغزی را می دانید!

راه های رفع موی زائد گوش

یادآوری چند نکته مهم

  • برای پیشگیری از التهاب پوست، از یک محلول قابض یا پک های یخ استفاده کنید. موچین را قبل و بعد استفاده حتما با یک سواب الکل ضد عفونی کنید.
  • می توانید از کرم های اصلاح و کرم های موبر نیز برای از بین بردن موهای زائد گوش استفاده کنید.

امیدواریم مطالب این مقاله برای شما عزیزان مفید بوده باشد. در پایان پیشنهاد می کنیم مقالات رفع موهای زائد روی چانه، الکترولیز موهای زائد و اقدامات قبل از لیزر را نیز مطالعه فرمایید.

منبع : آرگا

برچسب :



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *