[ad_1]

قهوه سرد یکی از نوشیدنی‌های محبوب و پرطرفدار در جهان است جزو نوشیدنی های است که به خاطر کافئین بالا، اعتیاداور است. یکی از دلایل محبوبیت این نوشیدنی افزایش انرژی و تمرکز زیادی بوده که پس از نوشیدن آن کسب می‌شود.

 طعم تلخ قوه اثرات مختلفی بر روی بدن دارد. این نوشیدنی حاوی موادی همچون کافئین، آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی است که می‌تواند به بهبود عملکرد مغز، افزایش انرژی و کاهش استرس کمک کند.

برای اطلاع بیشتر از خواص قهوه محتوا های زیر رو پیشنهاد می‌کنم

خواص قهوه، ۵ خاصیت قهوه برای بهبود عملکرد بدن

بهترین زمان مصرف قهوه

انواع قهوه در آیس قهوه و آیس کافه

آیس کافه به خاطر مخلوط شدن با آب و یخ طعم سبکی دارد ومیتوان از انواع قهوه استفاد کرد. برای شما این شکل دسته بندی کردیم

  • کلد برو: این روش دم‌آوری متفاوت، شامل خیساندن دانه‌های قهوه در آب سرد برای مدت زمان طولانی، بین ۱۲ تا ۲۴ ساعت است. این زمان طولانی و فرآیند خاص دم‌آوری، منجر به استخراج قهوه‌ای با طعم نرم‌تر و اسیدیته کمتر می‌شود.
  • قهوه دم کرده: قهوه دمی نوعی قهوه است که با ریختن آب داغ روی قهوه آسیاب شده‌ای که درون یک فیلتر کاغذی قرار دارد، تهیه می‌شود. این قهوه بین آمریکایی‌ها بسیار محبوب است به دلیل سریع آماده شدن، داشتن کافئین بیشتر و طعم مطلوب محبوبیت دارد.از نوشیدنی های که به این روش تهیه می‌شود می‌توان آیس کافه وانیلی نام برد
  • قهوه اسپرسو: در واقع روشی برای تهیه قهوه است که در آن آب نزدیک به نقطه جوش و تحت فشار از قهوه آسیاب شده عبور می‌کند. این فرآیند کمتر از ۲۵ ثانیه طول می‌کشد. یک شات اسپرسو حجمی حدود ۲۵ تا۳۰ میلی‌لیتر دارد که به آن سینگل اسپرسو یا یک شات اسپرسو گفته می‌شود. نوشیدنی‌هایی مانند آیس لاته،آیس کاپوچینو یا آیس موکا با روش اسپرسو تهیه می‌شوند.
انواع روش دم‌اوری قهوه - غذالند

تفاوت اسپرسو و قهوه دمی

عمده‌ترین تفاوت‌های قهوه اسپرسو و قهوه دمی در میزان آسیاب دانه‌های قهوه و زمان دم کردن آن‌هاست. مدت زمان دم کردن اسپرسو بسیار کوتاه‌تر است، زیرا در قهوه دمی، قهوه برای مدت طولانی‌تری با آب جوش در تماس می‌ماند.

قهوه دم‌کرده معمولی به مقدار قابل توجهی مواد مغذی ضروری ندارد. با این حال در اسپرسو به دلیل مقدار بالاتر مواد جامد حاوی مقدار زیادی منیزیم، ویتامین‌های گروه B، نیاسین، ویتامینB۲، در این نوع قهوه وجود دارد.

انواع نوشیدنی قهوه سرد کافی شاپی

در دنیای قهوه، نوشیدنی‌های سرد کافی‌شاپی جایگاه ویژه‌ای دارند. هر روز، این مدل نوشیدنی‌ها به شکل متنوعی در کافی‌شاپ‌ها سرو می‌شوند. این نوشیدنی‌ها علاوه بر طعم خوشمزه، تنوع و انعطاف بالایی در دستور پخت دارند که باعث محبوبیت آنها در میان طرفداران قهوه می‌شود.

  • ایس کافه (Iced Coffee)
  • قهوه سرد کاپوچینو (Iced Cappuccino)
  • قهوه سرد تایلندی (Iced oliang)
  • ماکیاتو کاراملی یخی (Iced Caramel Macchiato)
  • هورچاتا لاته یخی (Iced Horchata Latte)
  • قهوه سرد اسپرسو (Cold Brew Espresso)
  • لاته کره بادام زمینی (Peanut Butter Latte)
  • قهوه دم سرد یا کلدبرو (Cold Brew)
  • افوگاتو (Affogato)
  • قهوه فوری یخ زده (Iced Instant Coffee)
  • آیس موکا (Iced Mocha)
  • قهوه کلدبرو کارامل نمکی (Salted Caramel Cold Briny )
  • موکا اسموتی (Mocha Smoothie)
  • قهوه ویتنام یا کافه سودا ( caphe suada )
افزایش آگاهی و اطلاعات:   ارده شیره برای سرماخوردگی خوبه یا نه؟
انواع ایس کافه - قهوه سرد - غذالند

آیس کافی (Iced Coffee)

قهوه انواع مختلفی دارد و در اشکال مختلف نیز سرو می‌شود. یکی از این انواع جذاب و محبوب آن در فصل تابستان آیس کافه است. آیس کافه به صورت سرد سرو می‌شود ویک گزینه عالی برای فصل‌های بهار و تابستان می‌باشد.همچنین آیس کافی می‌تواند یک گزینه بسیار مناسب برای طرفداران قهوه و یک جایگزین مناسب برای قهوه گرم در فصل تابستان باشد.

آیس کافی - غذالند

تاریخچه آیس کافه

اولین بار آیس کافه حدود اواخر قرن نوزده در منوی کافی شاپ ها قرار گرفت و البته ساخت آن به قبل تربر می‌گردد. با اطلاعاتی که داریم  اولین بار سال ۱۸۴۰ در الجزایر پیدا شده. این آیس کافی توسط ارتش فرانسه و در نبرد مازاگران ساخته شد و حتی نامش هم از ان نبرد گرفته، فرانسویان در الجزایر مشغول جنگ بودند. که ذخایر شیرشان تمام شد، به قهوه‌شان آب اضافه کرده و تصمیم گرفتند آن را سرد بنوشند تا بر گرمای هوا هم غلبه کنند.

مواد اولیه آیس کافه

مواد اولیه مشترکی بین انواع آیس کافه وجود داره مثل قهوه و یخ و موارد جانبی مثل بستنی، شیر و شکر، انواع سیروپ و عصاره ها می‌باشد

قهوه سرد تایلندی (Iced oliang)

قهوه تایلندی طعمی تلخ دارد. در تایلند، این نوع قهوه با نام (Oliang) شناخته می‌شود. برای مقابله با تلخی آن، از شیر تغلیظ شده و شکر قهوه‌ای استفاده می‌شود که با هم مخلوط شده و بر روی یخ ریخته می‌شود. قهوه (Oliang) از ترکیبی از قهوه روبوستا، شکر قهوه‌ای، و غلات و دانه‌های مختلف مانند ذرت، سویا، برنج و کنجد تهیه می‌شود.

قهوه سرد تایلندی - غذالند

قهوه فوری یخ زده (Iced Instant Coffee)

آیس کافه فوری یکی از نوع‌های محبوب آیس کافه است که در عین سادگی تهیه، طعم و مزه‌ای لذت‌بخش به ارمغان می‌آورد. این نوشیدنی با استفاده از قهوه فوری، یخ و شکر تهیه می‌شود و به سرعت آماده می‌شود. با افزودن شیر سرد یا برخی از افزودنی‌های معمول مانند سس کارامل یا کره موکا، می‌توان طعم و مزه‌های مختلفی را به این نوشیدنی اضافه کرد.

قهوه دم سرد یا کلدبرو (Cold Brew)

قهوه کلدبرو (Cold Brew) یا همان قهوه سرد دم، یک نوشیدنی سرد و خشمزه است. برای تهیه این نوشیدنی به جای استفاده از آب گرم یا جوشاندن، از دم آوری با یخ یا آب سرد استفاده می‌شود. روش کلدبرو باعث می‌شود نوشیدنی نهایی میزان اسیدیته و تلخی کمتری داشته باشد. طعم شفاف و شیرین و بوی خوش آن، موجب محبوبیت بسیار این نوشیدنی نزد طرفداران قهوه شده است. که البته میزان کافین کمتری نسبت به دیگر مدل های تهیه قهوه دارد

قهوه دم سرد یا کلدبرو - غذالند

آیس موکا (Iced Mocha)

بدیهی است که آیس موکا یکی از نوشیدنی‌های محبوب در دنیای قهوه است. این ترکیب منحصر به فرد از قهوه، شیر، و کاکائو، باعث می‌شود که هر گوشه‌ای از دنیا که باشید، این نوشیدنی یکی از محبوب‌ترین‌ها باشد. آیس موکا یکی از نوشیدنی‌هایی است که همزمان طعم و عطر دلپذیر قهوه، کاکائو و شیر را با هم ترکیب می‌کند.

آیس موکا - غذالند

موکا اسموتی (Mocha Smoothie)

موکا اسموتی یک نوشیدنی بسیار خوشمزه و انرژی‌بخش است که از ترکیب قهوه موکا و ماست وخامه پرچرب با سس شکلات یا پودر شکلات ساخته می‌شود. طعم تلخ و شیرین قهوه موکا با نرمی و لطافت خامه ترکیب شده، تجربه‌ی فوق‌العاده‌ای از طعم و مزه فراهم می‌کند. از لحاظ انرژی‌زایی، موکا اسموتی به عنوان یک بمب انرژی است.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   طرز تهیه باقلوا تابه ای شیرینی متفاوت و خوشمزه-مجله بپز نپز
موکا اسموتی - غذالند

ماکیاتو کاراملی یخی (Iced Caramel Macchiato)

قهوه ماکیاتو برای اولین بار در کشور ایتالیا آماده و سرو شد. واژه (ماکیاتو) مانند بسیاری از اصطلاحات مرتبط با نوشیدنی‌های قهوه، از زبان ایتالیایی مشتق شده است. این نوشیدنی از ترکیب قهوه اسپرسو، شیر سرد و افزودن کارامل ساخته می‌شود. با لایه‌های مختلف قهوه و شیر، طعم دلپذیر و معتدلی را به همراه دارد.

آیس کارامل ماکیاتو ترکیبی از قهوه اسپرسو، شیر و کارامل است که به طور فنی به شکل یک لاته تهیه می‌شود و به صورت سنتی به صورت لایه‌ای سرو می‌شود. این نوشیدنی بسیار محبوب است، به ویژه در فصل‌های گرم، زیرا با یخ سرو می‌شود. قبل از نوشیدن، می‌توانید آن را هم بزنید تا طعم‌های مختلف آن را تجربه کنید و لایه ها ترکیب شود. یا همانطور که هست بنوشید.

ایس کارامل ماکیاتو - غذالند

لاته کره بادام زمینی (Peanut Butter Latte)

لاته یا لته به معنی شیر داغ است و نام صحیح آن، قهوه لاته می‌باشد. این نوشیدنی در منوی کافه‌های ایران با نام لته شناخته می‌شود. این مخلوط شامل قهوه اسپرسو و شیر داغ (شیر فومی) است.

مواد اولیه آن شامل کره بادام زمینی و عسل به عنوان شیرینی طبیعی و هر نوع قهوه ای که دوست دارین همراه با شیر داغ است

لاته کره بادام زمینی - غذالند

قهوه ویتنام یا کافه سودا (Cafe suada)

قهوه سودا، یا همان قهوه ویتنامی، یک نوشیدنی سنتی اهل ویتنام است که معمولا با قهوه دراک رست و با آسیاب درشت، با استفاده از ظرف مخصوص به نام فین (phin) تهیه می‌شود و بر روی یخ ریخته می‌شود.

قهوه ویتنام یا کافه سودا - غذالند

هورچاتا لاته یخی (Iced Horchata Latte)

هورچاتا یک نوشیدنی محلی از کشور مکزیک است که از برنج سفید خیس‌شده تهیه می‌شود. طعم اصلی این نوشیدنی از دارچین و شکر به ارمغان می‌آید. در روش تهیه آن، تمام مواد با هم ترکیب شده و از صافی عبور می‌کنند. هورچاتا دارای دو مدل تهیه اصلی، یکی حاوی لبنیات و دیگری بدون لبنیات تهیه می‌شود. علاوه بر این، نسخه‌های دیگری نیز وجود دارد که از آجیل‌ها و طعم‌های مختلف نظیر وانیل و نارگیل در آن استفاده می‌کنند.

هورچاتا لاته یخی - غذالند

قهوه سرد اسپرسو (Cold Brew Espresso)

در روش تهیه اسپرسوی سرد، ابتدا قهوه به صورت گرم و عادی آماده می‌شود و سپس به طور ناگهانی با ریختن روی قطعات یخ، سرد شده می‌شود. اما یکی از مشکلات این روش این است که چربی‌های قهوه به صورت معلق و حل نشده باقی می‌مانند. که نگهداری و استفاده بعدی از قهوه رو با مشکل رو به رو می‌کنه. میزان رقیق نمودن اسپرسوی سرد به انتخاب شما بستگی دارد. همچنین می‌توانید اسپرسوی سرد خود را با تنها ریختن شات‌های اسپرسو درون یک لیوان پر از یخ و هم زدن آن برای احساس خنکی و تازگی درست کنید.

قهوه سرد - غذالند

افوگاتو (Affogato)

افوگاتو یک نوشیدنی بر پایه اسپرسو است که با اضافه کردن بستنی وانیلی ترکیب می‌شود. این نوشیدنی تناقضی از طعم شیرین و تلخ را به ارمغان می‌آورد و تطابق گرمای قهوه و سردی بستنی را نشان می‌دهد. نام (آفوگاتو) در زبان ایتالیایی به معنای (غرق شدن) است. و مواد تشکیل نوشیدنی ترکیبی از اسپرسو و بستنی وانیل است. دلیل این اسم به خاطر این که وقتی اسپرسو داغ را روی بستنی می‌ریزید، بستنی شروع به آب شدن می‌کند تا زمانی که هر دو به یک دما می‌رسند و بخش بستنی باقی‌مانده مثل یک توپ در وسط نوشیدنی شناور می‌ماند.و برای همین اسم این نوشیدنی را افوگاتو گذاشتن.

افوگاتو - غذالند

و در پایان باید بگم که قهوه سرد بدون افزودنی هایی مانند شکر و شیر می‌تواند به لاغری و کاهش وزن کمک کند. خنک بودن قهوه، میزان متابولیسم را تحریک و افزایش می‌دهد. این افزایش متابولیسم منجر به افزایش سوزاندن چربی های ذخیره شده در بدن برای تولید انرژی می‌شود تا دمای بدن را به حالت تعادل برساند.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   با این نوع تغذیه سرطان را ضربه فنی کنید

در هر صورت، انتخاب قهوه، چه سرد یا گرم، به بهبود وضعیت بدن کمک می‌کند. مصرف معقول و اصولی قهوه به بدن انسان کمک های زیادی می‌کند. امیدوارم این مقاله به شما در شناخت انواع نوشیدنی سرد کافئین دار کمک کند.

[ad_2]

Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *