اگر شما نیز جزو آن دسته از افرادی هستید که تمایلی به خوردن گوشت ندارید و از طعم گوش خوشتان نمی‌ آید، می‌ توانید از غذاهای گیاهی استفاده کنید که یکی از غذا های گیاهی بسیار خوشمزه و سالم کوفته تبریزی گیاهی است. بنابراین، اگر شما نیز تمایل به تهیه این غذای خوشمزه در منزل دارید بهتر است تا پایان مطلب طرز تهیه کوفته تبریزی گیاهی همراه ما باشید.

آموزش تهیه کوفته تبریزی گیاهی

طرز تهیه کوفته تبریزی گیاهی با یک روش ساده و خوشمزه

در تهیه این غذا از هیچ گونه گوشتی استفاده نمی‌ شود و تنها با حبوبات و ادویه‌ های بسیار خوشمزه می‌ توانید آن را تهیه کنید که در ادامه مطلب نحوه تهیه کوفته تبریزی گیاهی را به شما دوستان آموزش خواهیم داد تا به راحتی و در مدت زمان کمی این غذای خوشمزه و گیاهی را تهیه و نوش جان کنید.

مواد لازم :

  • لپه :  دو پیمانه
  • برنج : یک پیمانه
  • آرد نخود چی : یک دوم پیمانه
  • گوجه : شش عدد
  • سبزی کوفته ( گشنیز، جعفری، شوید، ترخون و مرزه) : دویست و پنجاه گرم
  • آلو و گردو : به میزان لازم
  • روغن زیتون: به مقدار لازم
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و زیره: به مقدار لازم
افزایش آگاهی و اطلاعات:   طرز تهیه دیپ فلفل دلمه ای خوش طعم و متفاوت-مجله بپز نپز

نحوه پخت :

در روش تهیه کوفته تبریزی گیاهی ابتدا لپه‌ ها را تمیز کرده و بعد از شستن اجازه دهید به مدت یک ساعت خیس بخورد و بعد آن ها را به صورت جداگانه پخته و آبکش نمایید.

حالا سبزی‌ های کوفته را پاک کرده و آن ها را شسته و به شکل ساطوری ریز خرد نمایید و بعد برنج را با کمی نمک اجازه دهید خیس بخورد سپس برنج را نیز پخته و آبکش کنید.

در مرحله بعدی لپه‌ های پخته شده را همراه برنج و تمام ادویه‌ ها و همچنین آرد نخودچی مخلوط کنید و آن ها را داخل غذاساز یا چرخ گوشت بریزید تا کاملاً له شود و یا می‌ توانید با کمک گوشکوب این کار را انجام دهید.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   خواص جالب انبه

حالا مواد را کاملا میکس و له کنید و بعد سبزی‌ های ساطوره شده را بیافزاید و مواد را خوب ورز دهید و بعد مایه کوفته تبریزی را اجازه دهید به مدت نیم ساعت داخل یخچال بماند تا کمی خودش را بگیرد.

در این مرحله از نحوه تهیه کوفته تبریزی گیاهی از مواد به اندازه یک گلوله بزرگ برداشته و در دست پهن کرده و بعد وسط آن را گردو و آلو قرار دهید و خوب گرد نمایید به گونه‌ ای که هیچ درزی نداشته باشد.

در مرحله پایانی گوجه فرنگی‌ ها را رنده کنید و داخل قابلمه مناسب با مقداری نمک و فلفل مخلوط نمایید و مقداری آب نیز به آن اضافه کنید و اجازه دهید سس شروع به جوشیدن کند زمانی که قل خورد کوفته‌ های آماده شده را داخل سس گذاشته و اجازه دهید کوفته‌ ها داخل سس به آرامی پخته شوند و بعد آن را داخل ظرف ریخته و با زرشک و گردو تزیین نمایید نوش جان.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   ۲۹ سوپ‌ خوشمزه و ساده؛ با طرز تهیه آن و نکات کلیدی

نکات تکمیلی

۱. به منظور جلوگیری از وا رفتن کوفته‌ ها درب قابلمه را نگذارید.

۲. در صورتی که آلو و یا گردو دوست نداشتید می‌ توانید آن را حذف نمایید.

۳. در زمان پخت لبه ها کف روی آن را بگیرید.

نحوه تهیه کوفته تبریزی گیاهی

به منظور آشنایی با طرز تهیه کوفته زیره و طرز تهیه کوفته سماق می توانید روی لینک مورد نظرتان کلیک نمایید.

منبع : آرگا

برچسب :



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *