مخمل کوه از ارتفاعات دیدنی لرستان بوده که در نزدیکی خرم آباد قرار دارد. شما با تماشای زیبایی های این نواحی می توانید یک تجربه عالی داشته باشید.

آشنایی با کوهستان های مخمل

مخمل کوه بخشی از شگفتی‌ های لرستان:

گردشگری در مناطق کوهستانی یکی از چالش‌ های مهمی بوده که خیلی از علاقه مندان دوست دارند، آن را تجربه کنند. شما می‌ توانید در این بخش راهنمای سفر به یکی از کوه‌ های دیدنی لرستان را بخوانید و با زیبایی‌ های آن آشنا شوید.

طبیعت مخمل کوه

مسیر دسترسی به کوه:

این کوه‌ ها در ارتفاعات قله‌ های شمالی خرم آباد واقع شده است. شما می‌ توانید از خرم آباد به جاده الشتر رفته و در ۱۵ کیلومتری به مسیر خود ادامه دهید. در طی مسیر نیز می‌ توانید، از دل این کوه‌ ها عبور کرده و به روستایی با نام پیرجد برسید. بهتر است، در همین روستا اسکان داشته و از زیبایی‌ های آن لذت ببرید.

این کوه چه زیبایی‌ هایی دارد؟

این نواحی زیبایی‌ های فراوانی دارد و با توجه به اینکه یکی از کوهستان‌ های مهم لرستان و شهر خرم آباد می‌ باشد، طبیعت شگفت انگیزی خواهد داشت. صخره‌ های مرتفع کوهستانی یکی از زیبایی‌ های مهم به شمار می‌ آید که دارای پوشش‌ های گیاهی ویژه‌ ای است.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   قلعه سری پادا سریلانکا و زمان مناسب بازدید و سفر به آن

کوهستان های مخمل را بشناسید

زیبایی‌ های طبیعی این نواحی نیز شامل دره‌ های سرسبز، آبشارهای طلایی و بلند و همچنین کوه‌ های سرسبز می‌ باشد. با سفر به درون روستا نیز می‌ توانید، تجربه یک زندگی روستایی را از نزدیک کسب کرده و ساعاتی را با مردمان این منطقه سپری کنید.

چیزی که توجه شما را جلب می‌ کند، صخره‌ ها متعدد در این کوهستان‌ ها می‌ باشد. همانطور که مشاهده می‌ کنید، تپه‌ های کوچک کوچکی در کنار یکدیگر واقع شده که پوشیده از سرسبزی هستند. با توجه به اینکه فاصله این کوه‌ ها تا خرم آباد کم است، شما می‌ توانید به خرم آباد رفته و از جاذبه‌ های دیگر این شهر نیز بازدید کنید.

کوهستان مخمل

زمان مناسب برای سفر:

سفر به این نواحی در فصل‌ های مختلفی از سال امکان‌ پذیر است. اما در فصل بهار و تابستان سرسبزی این مناطق بیشتر می‌ شود. شما می‌ توانید با وسیله شخصی یا تورهای گردشگری به این نواحی سفر کنید. دیدنی های الشتر نیز از زیبایی های این منطقه بوده که تماشا می کنید.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   جزیره سیری هرمزگان و شناخت جاذبه های آن برای گردشگران

اگر علاقه مند به کوهنوردی هستید، باید تجهیزات و لوازم مناسب مثل کفش و لباس کوهنوردی را به همراه داشته باشید. با طی کردن ارتفاعات کوهستانی این منطقه می‌ توانید، مناظر زیبایی را از ارتفاعات بالای کوه مشاهده کنید.

در زمستان نیز سفر به این نواحی ممکن است، با چالش‌ های روبرو باشید. به همین دلیل توصیه می‌ شود، تا با تورهای گردشگری یا کمپ‌ ها به این نواحی سفر کنید.

طبیعت کوهستانی مخمل

جاذبه‌ های دیدنی اطراف کوه:

مخمل کوه با توجه به اینکه دارای پوشش‌ های گیاهی و جانوری متعددی می‌ باشد، یک منطقه مناسب برای سفر خواهد بود. اما بعد از گشت و گذار می‌ توانید سری به دیدنی‌ های اطراف نیز بزنید.

آبشار نوژیان که آبشار مرتفع بوده دارای پوشش‌ های گیاهی متعددی است. تنگه شبیه خون که در سمت الشتر واقع شده بخش دیگری از زیبایی‌ های اطراف به شمار می‌ آید، که حتماً توصیه می‌ کنیم از این منطقه دنج بازدید کنید.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   صخره خرچنگ ها و بهترین زمان برای سفر به آن

هفت حوض که یکی از اصلی‌ ترین جاذبه‌ های مخمل کوه بوده با ارتفاعات زیبای خود می‌ تواند، تماشایی باشد. این نواحی حوضچه‌ ای خنک و زلال بوده که بسیار شفاف می‌ باشد. شما می توانید در لینک از دیگر مکان های دیدنی لرستان دیدن کنید.

منبع : آرگا

برچسب :



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *