همانطور که می‌ دانید آش‌ ها جزو آن دسته از غذاهای بسیار پرطرفدار و خوشمزه هستند. که دارای انواع مختلفی است و یکی از انواع پرطرفدار آن آش ماش است. که اصالت این آش به شهر یزد تعلق دارد. اما اکثر شهر ها نیز این آش را تهیه می‌ کنند که در فصل زمستان این آش خوشمزه طرفدار زیادی را به خود جذب می‌ کند. بنابراین، اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که تمایل دارید این آش خوشمزه را در منزل تان تهیه کنید بهتر است تا پایان مطلب طرز تهیه آش ماش یزدی همراه ما باشید.

آموزش تهیه آش ماش یزدی

طرز تهیه آش ماش یزدی با طعم بی نظیر

آش ماش به عنوان یکی از آش‌ های مقوی محسوب می‌ شود. زیرا، این آش از ارزش غذای بالایی برخوردار است و همچنین فواید زیادی برای سلامت بدن دارد ، و برای درمان سرماخوردگی نیز بسیار مفید می‌ باشد که در ادامه مطلب طرز تهیه آش ماش را با نحوه ساده به شما دوستان آموزش خواهیم داد. تا به راحتی و در مدت زمان کمی آن را تهیه و نوش جان کنید.

مواد لازم :

  • برنج نیم دانه : نصف لیوان
  • ماش : یک لیوان
  • سبزی آش : دو لیوان
  • سیر : پنج حبه
  • پیاز : دو عدد متوسط
  • پودر نعنای خشک : به مقدار لازم
  • روغن : به مقدار لازم
  • نمک، فلفل و زردچوبه : به مقدار لازم
افزایش آگاهی و اطلاعات:   2024-02-12 14:33:16

دستور تهیه :

در روش تهیه آش ماش ابتدا برنج نیمه دانه را با آب سر شسته و آن را داخل ظرف که مقداری آب دارد اجازه دهید به مدت دو ساعت بماند تا خیس بخورد.

حالا سیر ها و پیازها را شسته و آن ها را پوست بگیرید و بعد پیاز ها را به شکل نگینی و یا ریز و یا به شکل خلالی خورد نمایید و بعد سیر ها را نیز بعد از پوست گرفتن به شکل ساطوری خرد نمایید.

حالا داخل قابلمه مناسبی کمی روغن ریخته و بر روی حرارت قرار دهید و بعد پیاز ها را که به شکل نگینی خرد کرده بودی را داخل آن ریخته و آن ها را سرخ نمایید تا سبک شود و بعد به آن کمی زردچوبه اضافه کنید.

حالا دو حبه را از سیر هایی که خرد کرده اید را به پیاز ها بیافزاید و آن ها را تفت دهید سپس یک قاشق چای‌خوری فلفل سیاه ویک قاشق غذا خوری پودر نعنای خشک اضافه نمایید و خیلی کم تفت داده و حرارت را خاموش کنید.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   لیست معروف‌ترین غذاهای اصفهان؛ سفری به دنیای اصالت طعم‌ها

حالا ماش را با آب سرد کمی شسته و با مقداری آب اجازه دهید داخل قابلمه مناسب بر روی حرارت نیم پز شود و بعد از نیم پز شدن آن را از روی حرارت برداشته و آبکش کنید.

حالا به پیاز و سیر داخل قابلمه ماش نیم پز شده را بیفزایید و برنج خیس خورده را هم همراه هشت تا ده لیوان آب اضافه کنید و هم بزنید و اجازه دهید تا در کنار هم به جوش آیند و بعد از به جوش آمدن درب قابلمه را نیمه بگذارید.

در مرحله بعدی زمانی که برنج نیم پز شد سبزی آش را به همراه نمک به آن اضافه کنید و دوباره درب قابلمه را نیم پز گذاشته و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید تا آش به خوبی جا افتاده شود.

در مرحله پایانی از طرز تهیه آش ماش داخل تابه مقداری روغن ریخته و پیاز های خلالی شده را داخل آن سرخ و طلایی کنید و بعد سیر را نیز به همین صورت سرخ و طلایی نمایید و در آخر پودر نعنا خشک با کمی روغن سرخ کنید و بعد از پخت آش آن را داخل ظرف مناسب ریخته و روی آن را با پیاز داغ، سیر داغ و نعنای داغ تزیین نمایید نوش جان.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   طرز تهیه سس عسل خوش طعم و متفاوت-مجله بپز نپز

دستور تهیه آش ماش یزدی

نکات تکمیلی

۱. اگر در فصل زمستان این آش را تهیه کرده می‌ توانید داخل آن از شلغم نیز استفاده نمایید.

۲. در صورت تمایل می‌ توانید از آب قلم نیز در تهیه این آش استفاده کنید.

۳. اگر در زمان پخت آش آب آن زیاد کشیده شده بود می‌ توانید مقداری آب جوشیده شده به آن اضافه کنید.

۴. میزان سبزی آشی که در تهیه آش ماش استفاده می‌ کنید کاملاً سلیقه‌ ای است و می‌ توانید آن را کمتر بریزیذ.

در صورت تمایل به منظور آشنایی با طرز تهیه آش یخ و طرز تهیه آش شوربا می توانید روی لینک مورد نظرتان کلیک نمایید.

منبع : آرگا



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *