در سال‌ های اخیر گرجستان یکی از مقاصد محبوب گردشگری ایرانیان بوده است. شما می‌ توانید در این بخش مجسمه علی و نینو که در شهر بوتومی واقع شده است، را بشناسید. این مجسمه یکی از دیدنی‌ های گرجستان است.

سازه مهم علی و نینو

معرفی مجسمه علی و نینو در گرجستان:

این سازه در شهر باتومی واقع شده و داستان و ماجراهای متعددی دارد. مجسمه‌ ای که به دلیل معماری خود جالب توجه است. تماشای نورپردازی و حرکت مجسمه‌ ها و داستان‌ های عاشقانه که درباره آنها می‌ گویند، یکی از امتیازهایی بوده که موجب شده گردشگران از آن دیدن کنند.

مجسمه علی و نینو

دلایل بازدید از این مجسمه:

در سال ۱۹۳۷ که یک رمان عاشقانه مورد توجه قرار گرفت، موجب شد تا توجه همه دنیا به این رمان جلب شود. سختی‌ هایی که در مسیر این عشق این دو نفر تحمل کردند و وصال عشق آنها یکی از زیباترین قسمت‌ های داستان می‌ باشد. این مجسمه نیز در همان سال‌ ها الهام گرفته از همین رمان بوده و هر ساله هزاران نفر از آن دیدن می‌ کنند.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   دیدنی های دریاچه دیگه سرا و نحوه دسترسی به آن

بخش مهمی از ویژگی های این سازه نورپردازی زیبایی بوده که در کنار ساحل و تلفیق آن با غروب توجه شما را جلب می‌ کند. حس غیر قابل وصفی که می‌ تواند برای شما نیز جذاب و تماشایی باشد. این سازه تماشایی از دیدنی های گرجستان است.

سازه مهم علی و نینو

بررسی تاریخچه سازه:

داستان این عشق به زمان قبل از جنگ جهانی اول باز می‌ گردد. جوانی مسلمان و پرشور با نام علی شیروانشر که دوران جوانی خود را در باکو دل به دختری گرجی و مسیحی می‌ بازد.

این دختر که فرزند یکی از تاجران سرشناس بوده به همراه پدر خود برای تجارت به باکو آمده و بعد از عشق و علاقه‌ ای که بین این دو نفر ایجاد شده مشکلاتی از جمله تفاوت مذهب و فرهنگ ایجاد می‌ شود، که مانع ازدواج و وصال این دو نفر خواهد شد. بعد از ماجراهای مختلف علی و نینو تصمیم به مهاجرت گرفته و در تهران می‌ مانند.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   دیدنی های کاراکاس و مکان های جذاب توریستی آن

تماشای معماری علی و نینو

بررسی ویژگی‌ های معماری مجسمه‌ ها:

این مجسمه در پارک میراکل که در باتومی است، قرار دارد و یکی از پارک‌ های ساحلی معروف بوده که چرخ و فلک و دیگر جاذبه‌ های تفریحی نیز دارد. اما این مجسمه‌ ها بسیار جلب توجه می‌ کنند. مکان های دیدنی باتومی با جاذبه های تماشایی خود نیز می تواند، مورد توجه باشد.

طراحی این مجسمه به سال ۲۰ ۱۰ باز می‌ گردد و این مجسمه‌ ها در کنار چرخ و فلک قرار دارد. همانطور که مشاهده می‌ کنید، مجسمه‌ ها بی شکل دست بوده و ارتفاع آنها نیز ۷ متر می‌ باشد.

سازه تماشایی علی و نینو

جنس آن از فلز ضد زنگ بوده و طراحی بدن مجسمه‌ها نیز دارای شیارهای توخالی بوده که با زاویه خاصی در مقابل یکدیگر قرار می‌ گیرد و این مجسمه متحرک روزانه گردش داشته و از میان یکدیگر عبور می‌ کند، که نشان دهنده وصال این دو فرد می‌ باشد. مجسمه علی و نینو یک شاهکار هنری بوده که بازدیدکنندگان زیادی دارد. شما می‌ توانید برای بازدید از این مجموعه روزهای مختلفی را انتخاب کنید.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   بازدید از حمام خان یزد و معماری دیدنی آن

منبع : آرگا

برچسب :



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *