همه شما حداقل یک بار در شرایطی قرار گرفته‌اید که ناگزیر به پذیرایی از مهمانان یهویی باشید و در این شرایط تهیه شیرینی یا حتی خرید آن سخت است اما اگر بتوانید شیرینی‌هایی را درست کنید که هم فوری هستند و هم مواد اولیه آن در هر خانه‌ای وجود دارد، نیمی از راه را رفته‌اید. در این مطلب، ۱۰ ایده متفاوت برای پذیرایی از مهمانان با شیرینی برای دورهمی های یهویی را مورد بررسی قرار می‌دهیم تا خوش بدرخشید. اگر شما هم دوست دارید که شیرینی های خانگی و فوری خود را برای پذیرایی آماده کنید، با ما همراه باشید.

10 مدل شیرینی برای دورهمی های یهویی

۱. شیرینی لطیفه گردویی؛ انتخابی برای خاص‌پسندان

چندسالی است که شیرینی لطیفه جزء پرفروش‌ترین موارد در شیرینی‌سراها هستند. این شیرینی با ترکیب بافت ترد و بیرونی و لایه نرم و خامه‌ای درون خود، بهترین گزینه برای سرو در کنار انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم به شمار می‌رود. کافیست، علاوه‌بر مواد اولیه در دسترس مثل آرد و بکینگ پودر، خامه فرم گرفته هم داشته باشید یا خودتان در خانه و در سریعترین شکل آن را تهیه کنید. با این روش، یک شیرینی شکیل و خوشمزه برای پذیرایی‌های یهویی خواهید داشت که وقت زیادی هم از شما نخواهد گرفت.

10 مدل شیرینی برای دورهمی های یهویی

۲. شیرینی قایقی؛ با طعم‌های مختلف

اگر یک شیرینی با ظاهر متفاوت می‌خواهید که نیاز به ابزار خاصی نداشته باشد و در عین‌حال، خیلی ساده هم به نظر نرسد، شیرینی قایقی بهترین گزینه پیش روی شما خواهد بود. شیرینی قایقی هم با فیلینگ شکلاتی و هم مارمالادی قابل تهیه است و برای پخت خمیر آن تنها نیاز به آرد، کره، وانیل، تخم‌مرغ و پودر قند دارید. برای ایجاد شکل قایق هم ترفندهای مختلفی وجود دارد که در بیسکوپدیا می‌توانید یاد بگیرید.

10 مدل شیرینی برای دورهمی های یهویی

۳. شیرینی با عسل؛ رژیمی و سالم

اگر در کنار طعم و ظاهر شیرینی، سالم‌ و رژیمی بودن آن هم برای شما اهمیت دارد، می‌توانید از شیرینی ترد و خوشمزه با عسل استفاده کنید که دیگر قند و شکر مضر هم در آن وجود ندارد. این شیرینی را می‌توانید تنها در ۳۰ الی ۴۰ دقیقه تهیه کرده و در دورهمی‌ های یهویی از آن استفاده کنید اما تهیه این شیرینی هم قلق‌های خود را دارد که باید طبق مراحل اصلی پیش برود. بیسکوپدیا به‌عنوان یک مرجع کامل برای شیرینی‌جات، می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند تا همه شیرینی‌های بازاری و رژیمی را در خانه تهیه کنید.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   طرز تهیه کباب کوبیده با دل مرغ لذیذ و محبوب-مجله بپز نپز

10 مدل شیرینی برای دورهمی های یهویی

۴. شیرینی شکر لمه؛ سبک و سنتی

اگر دوست دارید که با شیرینی‌های سنتی ایرانی که هرکدام تاریخچه خود را دارند، از مهمانان پذیرایی کنید و در عین‌حال می‌خواهید که زمان زیادی از شما نگیرد، شیرینی ارومیه‌ای شکرلمه یکی از گزینه‌ها خواهد بود. این شیرینی بافت بسیار سبکی دارد و در آن از موادی چون: شیر، آرد نخودچی و زعفران استفاده می‌شود. اینکه چگونه آن‌ها را ترکیب کرده و با چه ترتیبی مواد را مخلوط و اضافه کنید را می‌توانید در بیسکوپدیا بخوانید.

10 مدل شیرینی برای دورهمی های یهویی

۵. اگردک؛ نان شیرینی محبوب قزوینی

یکی از شیرینی‌های جذاب برای دورهمی های یهویی، اگردک است که از قزوین سرچشمه می‌گیرد. اگردک هم ماهیت نان دارد و هم شیرینی و این باعث می‌شود تا برای پذیرایی عصرانه مهمانان شما را تا حد زیادی سیر کند. همچنین، ظاهر ساده و طعم دل‌انگیز آن شما را به روزهای کودکی باز می‌گرداند. این شیرینی بدون نیاز به فر و با ترکیب مواد اولیه ساده‌ای چون شیر، شکر، آرد و تخم‌مرغ قابل تهیه است. برای اینکه بتوانید طبق مراحل اصلی آن را تهیه کنید، حتما به بخش خوشمزه‌های سالم بیسکوپدیا سر بزنید.

10 مدل شیرینی برای دورهمی های یهویی

۶. شیرینی حاج خلیفه؛ مناسب برای جشن و اعیاد

شاید این اسم به گوش شما آشنا نباشد اما همه شما حداقل یک بار این شیرینی را در دسته شیرینی‌های عید نوروز دیده‌اید. همین موضوع نشان می‌دهد که حاج خلیفه چقدر برای پذیرایی از مهمانان مناسب است. این شیرینی از لحاظ ظاهری به‌شدت شبیه به شیرینی نخودچی  است و از همین آرد برای تهیه خمیر آن استفاده می‌شود. برای اینکه بدانید خمیر را چگونه سر هم کنید که به شکل توپک‌های گرد بماند، از بیسکوپدیا به‌عنوان یک راهنما کمک بگیرید.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   طرز تهیه کرپ سبزیجات یک غذای ساده و سالم-مجله بپز نپز

10 مدل شیرینی برای دورهمی های یهویی

۷. لوکوم؛ شیرینی‌های لقمه‌ای

اگر می‌خواهید که شیرینی‌های کوچک و لقمه‌تی به ازای هر فرد درست کنید که به‌جای قند و آبنبات برای پذیرایی از مهمانان استفاده کنید، انواع لوکوم خانگی که طعم‌های مختلفی دارند، گزینه خوبی برای شما هستند. شما می‌توانید این شیرینی را در طعم‌هایی چون؛ گل محمدی، پسته، شیر و ژله‌ای تهیه کنید. تنها چیزی که باید در دسترس داشته باشید، نشاسته ذرت، گلاب، آبلیمو و شکر است. خواهید دید که نتیجه تا چه اندازه جذاب و هیجان‌انگیز می‌شود.

10 مدل شیرینی برای دورهمی های یهویی

۸. قرابیه؛ با مواد میانی متفاوت

قرابیه از جمله شیرینی‌های اصیل ایرانی محسوب می‌شود که در طعم و رنگ مختلف قابل تهیه است. همه شما حداقل یک بار قرابیه خرمایی یا سیب و دارچین را امتحان کرده‌اید. انواع قرابیه  به‌راحتی و در مدت زمان اندک با موادی چون: آرد، ماست، کره، تخم‌مرغ و مواد میانی به دلخواه شما تهیه می‌شوند و یک گزینه شیک و مجلسی برای پذیرایی هستند. زمان پخت در تهیه این شیرینی اهمیت زیادی دارد؛ چرا که کمی غفلت و بی‌دقتی می‌تواند باعث تغییر رنگ و طعم آن شود و این چیزی است که در بیسکوپدیا به شما آموزش داده خواهد شد.

10 مدل شیرینی برای دورهمی های یهویی

۹. برشتوک؛ ساده و فوری

برشتوک که با یک لایه شکلاتی و یک لایه خمیری تهیه و بدون نیاز به فر تهیه می‌شود، برای شما که در تکاپوی تهیه شیرینی برای پذیرایی از مهمانان در دورهمی های یهویی هستید، عالی عمل می‌کند. برای تهیه آن فقط به نیم ساعت زمان و یک قالب طرح‌دار نیاز دارید که آن را از حالت سادگی در بیاورد. برشتوک از شکلات، آرد نخودچی، کره و پودر قند تهیه می‌شود که همه افراد عاشق آن می‌شوند.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   طرز تهیه جوجه کباب چیمیچوری غذایی خوش طعم و متفاوت-مجله بپز نپز

10 مدل شیرینی برای دورهمی های یهویی

۱۰. شیرینی بهشتی رنگارنگ

شیرینی بهشتی که به آن شیرینی آب دندون هم می‌گویند، یکی از گزینه‌های مجلسی و شیک است که در اعیاد و جشن‌های مختلف از آن بهره می‌برند. شاید به‌خاطر ظاهر جذاب یا اینکه همیشه آن را پشت ویترین شیرینی‌سراها دیده‌اید، فکر کنید که پروسه سختی دارد اما با دستور بیسکوپدیا می‌توانید در کمتر از یک ساعت صاحب شیرینی‌های بهشتی خود با رنگ‌های مختلف شوید.

10 مدل شیرینی برای دورهمی های یهویی

کلام پایانی

آیین پذیرایی از مهمانان در اقوام مختلف ایرانی اهمیت زیادی دارد. بنابراین؛ میزبان تمام تلاش خود را می‌کند تا با حداقل امکانات حداکثر پذیرایی را در بهترین شکل ممکن ارائه دهد. در این مطلب ۱۰ مدل شیرینی برای دورهمی های یهویی را به شما معرفی کردیم که هم مواد اولیه ساده‌ای دارند و هم در زمان کم تهیه می‌شوند. کافیست با یک دستور حرفه‌ای و کامل که تمام مراحل را مشخص کرده، پیش بروید تا بدون هیچ مشکلی آن‌ها را تهیه کنید. بیسکوپدیا یکی از سایت‌هایی است که دایره‌المعارفی برای انواع کیک و شیرینی به شمار می‌رود. شما می‌توانید انواع و اقسام شیرینی‌های اصیل ایرانی یا بین‌المللی را با کمک دستورهای کامل آن در خانه تهیه کرده و لذت ببرید.

منبع : آرگا

برچسب :



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *