سانترال لب یک نوع از جراحی زیبایی صورت است که به صورت سرپایی به منظور کم کردن فاصله بینی و لب و نیز حجیم کردن لب ها و تقارن و تناسب بخشیدن به لب ها انجام می شود.در واقع این روش عمل جراحی که به لیفت لب بالایی نیز شناخته می شود، میان لب پایین و لب بالا تناسب و تقارن برقرار کرده و با اعضای دیگر چهره متقارن و متناسب می شود. به طور کلی در حالت و ظاهر لب ها تغییر ایجاد می کند. سانترال لب اغلب به دست یک دکتر کاربلد صورت گرفته و دارای مزایای بسیاری بوده و نگران کننده و ریسک دار نیست. نیاز به ذکر می باشد که سانترال لب با انواع شیوه های حجیم سازی لب با تزریق ژل تفاوت دارد و نباید با آن اشتباه بگیرید.

سانترال لب چیست و به چه صورت انجام می شود؟

سانترال لب شیوه ای از جراحی زیبایی به شمار می رود که در شکل ظاهری لب ها تغییراتی دلخواه ایجاد می کند و مشکل های لب را برطرف می نماید و باعث حجیم تر شدن لبها و کم شدن فاصله لب بالا با بینی می شود. مزایای سانترال لب بسیار است اما از جمله مهمترین آنها در مقایسه با سایر روش ها از جمله فیلر لب و تزریق ژل به لب؛ طولانی مدت بودن و به بیانی دائمی بودن آن اشاره کرد.و اما حجیم کردن لب ها، متعادل و متناسب کردن فاصله میان بینی و لب، لیفت لب و فرم دادن به طرف بالا و نیز جوانسازی شکل لب ها از دیگر مزایای سانترال لب می باشد که در کنار خطر پایین و آسان بودن اغلب مورد توجه قرار می گیرد. اما در ادامه مفصل تر به مزایای آن می پردازیم.

سانترال لب چیست و به صورت انجام می شود؟

در سانترال لب دکتر (که بهتر است حتما به دکتر جراح ماهر و قابل اطمینان مراجعه کنید)، یک برش کوچک در قسمت زیر بینی ایجاد می کند و کمی از پوست میان بینی و لب را برمی دارد و بعد دو سمت برش خورده را به یکدیگر رسانده و با بخیه زدن به هم متصل می کند. به این ترتیب فاصله میان لب و بینی کم شده و لب به طرف بالا کشیده می شود و لیفت انجام می گردد. این تغییر فرم باعث می شود که لبها جوان تر و حجیم تر دیده شوند. و اما اینکه موقت باشد و یا دائمی بسته به انتخاب شما می تواند متفاوت باشد و بسته به انتخاب شما از بخیه و شیوه ای متفاوت برای هر کدام بهره می برند.در طول سانترال لب شما هوشیاری خود را از دست نمی دهید ولی موضع مورد نظر بی حس شده و شما در آن لحظه درد را حس نکرده و فقط امکان دارد پس از انجام عمل جراحی احساس درد و ناراحتی و متورم شدن داشته باشید که می توانید از برخی داروهای مسکن درد که توسط خود دکتر تجویز می شود، آن را تحمل نمایید.

سوالی که حتما ذهن خیلی از شما را درگیر خود می کند این است که انجام این عمل جراحی که سرپایی هم صورت می گیرد؛ چه مقدار می باشد. قطعا متناسب به موارد گوناگونی همچون هر شهر و استان و به طور کلی اینکه به چه دکتر متخصصی و مکانی مراجعه کرده اید، چه مقدار وسایل لازم به کار رفته(اینکه دائمی و یا موقت بودن) و … تفاوت دارد. مسلما برای پرداخت مقداری هزینه بیشتر صلاح است به یک دکتر متخصص ماهر کار را بسپارید.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   این ۸ ماده غذایی را خام بخورید!

سانترال لب چیست و به صورت انجام می شود؟

سانترال لب مناسب چه کسانی است؟

  • اگر لب های نازک و کوچکی دارید، سانترال لب یکی از بهترین پیشنهادات برای زیبایی لب ها و صورت شما به شمار می رود.
  • اگر علاقمند به لب های حجیم هستید، اما اغلب روش های حجیم سازی لب ها را نمی پسندید.
  • اگر قبلا تجربه عمل جراحی بینی داشته اید و پس از آن افتادگی لب بالا را دارید، می توانید با سانترال لب به لب بالای خود فرم زیبا بخشیده و لیفت نمایید.
  • اگر موقع لبخند دندانهای جلویی با لب های شما پوشانده شده و دیده نمی شود؛ سانترال لب به رفع این مشکل می پردازد و در نتیجه به زیبایی لبخند شما کمک می کند.
  • اگر لب بالایی شما کوچک است می توانید سانترال لب انجام داده و با لیفت کردن لب، آن را حجیم و خوش فرم نمایید.
  • اگر به واسطه بالا رفتن سن در پیرامون دهان شما چین و چروک هایی ظاهر شده، می توانید با انجام سانترال لب این چین و چروک ها رفع کرده و صورت خود را جذاب تر و جوان تر نمایید.
  • افتادگی بینی
  • فاصله زیاد میان بینی و لب بالا
  • این عمل تنها مختص خانم ها نیست، و برخی از آقایان نیز انجام می دهند.

سانترال لب چیست و به صورت انجام می شود؟

سانترال لب برای حجیم تر کردن و کم کردن فاصله بینی و لب

چه کسانی منع می شوند؟

  • هر کسی که از ظاهر لب خود رضایت ندارد و حداقل ۲۰ سال و حداکثر ۸۰ سال دارد، مستعد انجام سانترال لب است. اما در این میان برای برخی از افراد بسیار مناسب است و پیشنهاد می شود در عوض برخی دیگر را از انجام آن منع می کنیم. چون در این روش فاصله میان بینی و لب کم شده و باید فاصله آن زیاد باشد.
  • اگر قصد انجام عمل لیفت سانترال لب را دارید نیاز است که صورت شما دارای بخری مشخصات باشد، به عنوان مثال کسانی که فاصله میان بینی و لب آن زیر یک سانتی متر و نیم است؛ بهتر است از انجام آن صرفنظر کنند.
  • اگر فردی مبتلا به بیماری دیابت می باشید، خطرناک است و پیشنهاد نمی شود.
  • اگر سابقه لختگی خون حین عمل جراحی دارید، منع می گردید.
  • چنانچه اعتیاد به سیگار دارید و سیگار مصرف می کنید؛ پیشنهاد می کنیم ۲ – ۴ هفته پیش از اقدام به عمل سیگار را ترک کنید.

زیبایی و جذابیت لبها با عمل لیفت سانترال

سانترال لب چه مزیت هایی دارد؟

سانترال لب یه نوع عمل جراحی زیبایی و یک نوع عمل لیفت است که به صورت سرپایی انجام می شود. در حالتی این عمل به نحو صحیح و طبق روش های مناسب و اصولی صورت بگیرد، فرد از مزایای سانترال لب که بسیار هستند و تاثیرات مثبت چشمگیر آن بر روی زیبایی لب ها و چهره برخوردار می شود. در ادامه به مهمترین مزیت های آن می پردازیم.

انواع عمل سانترال لب و آمادگی های لازم

زیبا و جوان تر شدن چهره

طبق نسبت طلایی چهره، لبهای که برجسته و حجیم در مقایسه با لب هایی که نازک و کوچک می باشند؛ جذاب و زیباتر هستند. در واقع شما با پرتر کردن لب ها و نیز اصلاح شکل و طول لبها که با سانترال لب میسر می شود؛ به زیباتر و جوانتر شدن چهره خود کمک می کنید.

برجستگی خط لب

با انجام سانترال لب می توانید خط لب را برجسته تر کرده و مرزی سرخ برجسته در کناره لب ها ایجاد کرده و لب را به طرف بالا می کشد. این برجستگی خط لب موجب می شود تا فرم و رنگ لب ها و دهان شما زیبایی جذابی داشته باشد. در نهایت برجسته سازی لب و جذابیت لب را انجام می دهد.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   شهید رئیسی، الگوی سوم زن را در زندگی شخصی خود محقق کرد

اصلاح فرم لب

شما ممکن است فردی شاد و پرنشاط هستید، اما به واسطه پایین بودن گوشه های دهان خود، چهره ای اخم کرده و ناراحت را به نمایش می کشید؛ که با انجام لیفت سانترال لب گوشه های لب را بالا کشیده و به آن فرم جذاب تر و شاداب تری می بخشید.

عمل لیفت سانترال برای چه افرادی مناسب است و چه کسانی منع می شوند؟

رفع چین و چروک و خطوط اطراف دهان

به دلایل مختلف اعم از استعمال سیگار و یا بالا رفتن سن و قرار داشتن در میانسالی و … امکان دارد در اطراف دهان خود شاهد بروز خطوطی ریز و چین و چروک هایی باشید که از جذابیت و جوانی چهره شما می کاهد و قطعا به دنبال یک روش برای رفع آنها هستید. سانترال لب به خوبی این مشکل را حل می کند که این مورد یکی از مزیت های آن به شمار می رود.

افزایش جذابیت لبخند و اعتماد به نفس

با سانترال لب لب بالایی بالا کشیده می شود که با این کار به تناسب و تعادل بخشیدن در صورت اقدام می شود و در نتیجه لبخند زیباتر و جذاب تر و به طور کلی چهره ای زیباتر و هارمونی دارتر خواهید داشت که این موضوع علاوه بر تاثیر مثبت داشتن بر روی ظاهر خانم ها، تاثیر مثبتی بر روی روحیه و افکار خانم ها نیز دارد، زیرا باعث افزایش اعتماد به نفس شده و حضور بهتر و قابل قبول تری در جمع خواهند داشت.

یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد با آن مواجه هستند؛ این است که لب بالایی دندان های جلویی آنها را پوشش داده و پنهان می کند و قطعا این مانع از داشتن یک لبخند واقعی و زیبا می شود. با بالا کشیده شدن لب بالایی به راحتی بر این مشکل غلبه می کنید و تجربه داشتن یک لبخند واقعی توام با حضور دندان های سفید و زیبای جلویی خود را به دست می آورید.

افزایش تاثیر سخن

شاید این مورد را به عنوان یکی از مزایای سانترال لب غیر مرتبط بدانید، اما شما با انجام لیفت سانترال لب به متعادل کردن لبها و نیز اصلاح فرم لب ها و به دنبال هارمونی در اجزای صورت می شوید که شکل زیباتری را برای لب ها و دهان شما به ارمغان می آورد و علاوه بر افزایش اعتماد به نفس شما، باعث افزایش تاثیر سخن شما بر روی مخاطب می گردد.

متنوع بودن نتایج و دائمی بودن تاثیر

یکی از مهمترین مزیت هایی که لیفت سانترال لب در مقایسه با دیگر تکنیک های حجیم کننده های لب دارد، تاثیر طولانی مدت و دائمی آن است. همچنین گفتنی است که در سانترال لب علاوه بر حجیم و پر کردن لب، شما می توانید طول لب و رنگ لب را تغییر داده و همچنین خط لب را برجسته نمایید و این اقدامات تاثیرات بی نهایت چشمگیری در زیبایی لب هاف دهان و صورت شما دارد.

سانترال لب برای حجیم تر کردن و کم کردن فاصله بینی و لب

آمادگی های پیش از عمل

در بالاتر اشاره کردیم که باید شما واجد چه شرایطی باشید تا بتوانید سانترال لب را انجام دهید. اگر دیابت دارید، اگر فاصله لب و بینی شما کم است نمی توانید این عمل لیفت را تجربه کنید.و اما یکسری از آمادگی ها برای روز عمل نیاز است داشته باشید و پس از عمل نیز یکسری مراقبت ها را انجام بدهید.

  • اگر سیگاری هستید، باید ۲-۴ هفته قبل از عمل را ترک کنید.
  • روز تعیین شده برای انجام سانترال لب، شش ساعت پیش از عمل لیفت چیزی نخورید و نوشیدنی نیاشامید.
  • با توجه به اینکه مصرف الکل می تواند خون را رقیق نموده و در بیهوشی مشکل به وجود بیاورد، پس لازم حداقل ۲ روز پیش از انجام عمل جراحی نوشیدنی های الکلی ننوشید.
  • با دکتر خود مشورت نمایید، و اگر تایید نمود از دو هفته پیش از انجام عمل جراحی، مصرف داروهای رقیق کننده خون و داروهای ضد انعقاد خون را متوقف نمایید.
  • این عمل جراحی داخل مطب و به طور سرپایی صورت می گیرد، بنابراین بدون احتیاج به بیهوشی و تنها با استفاده از بی حسی موضعی انجام می شود.
  • درد حین عمل کم است و بخیه های زده شده پس از ۷ روز و یا بیشتر تحت نظر دکتر برداشته می شود.
  • در برخی اوقات در صورت رعاین نشدن اصول بهداشتی پس از عمل جراحی، ممکن است ناحیه برش خورده و عمل شده دچار عفونت شود. از جمله مواردی که باعث بروز این مشکل می شود؛ این است که به مراکز درمانی و کلینیک های نامعتبر رجوع می کنید.
  • چنانچه سابقه اسکار و کلوئید دارید، بعد از عمل جراحی لیفت ممکن است این جراحت ها ایجادش وند، به منظور پیشگیری از انها تحت نظر دکتر از داروها و پمادهای مربوطه استفاده کنید.
افزایش آگاهی و اطلاعات:   علت نامطلوب بودن برخی از خواسته‌های کودکان + فیلم

عمل لیفت سانترال برای چه افرادی مناسب است و چه کسانی منع می شوند؟

روش های جراحی سانترال لب

جراحی لیفت سانترال لب دارای دو شیوه لیفت لب ایتالیایی و لیفت لب گال است که طبق نظر پزشک مناسب ترین آن برای مراجعه کننده انتخاب و به کار برده می شود.

در شیوه لیفت لب ایتالیایی دکتر متخصص طبق الگویی مناسب قسمت مدنظر را به طور موضعی بی حس کرده و عمل جراحی را با استفاده از ۲ برش در قسمت زیر بینی اغاز می کند. هر اندازه از پوست را که نیاز است را برش زده، برداشته و دوباره با کمک بخیه هایی کوچک و ریز دو طرف را به هم وصل می نماید.

در لیفت لب گال که شیوه ی دوم سانترال لب است؛ دکتر پیرامون دهان را برش زده و تا اندازه نیاز و میزانی که ممکن است، سایز لب را بزرگ تر می کند. در این عمل برای کسانی که لب بالای آن نازک بوده و فاصله میان لب بالایی و بینی زیاد می باشد، پوست اضافه برداشته می شود و در واقع عمل سانترال لب را انجام می دهند.

 مزایای سانترال لب و تعریف آن

در مطلبی که به پایان رسید یکی از روش های جراحی زیبایی که به اصلاح فرم و زیبا و جذاب تر شدن لب ها و چهره افراد می شود، را انتخاب کردیم و در مورد آن و مزایا و شرایط انجام آن سخن گفیتم. از همراهی شما ممنون هستیم و امیدواریم مطالعه این مطلب برای شما مفید بوده باشد. در صورت تمایل به آشنایی با روش های خانگی برجسته کردن لب و طرز تهیه تینت لب خانگی می توانید به هر کدام از لینک های مربوطه مراجعه کنید.

منبع : آرگا

برچسب :



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *