پوست سبز گردو درست مثل مغز آن فواید زیادی در طب سنتی دارد. در پوست سبز گردو ترکیباتی وجود دارد که برای سلامت بدن و همچنین تامین مواد معدنی مورد نیاز بدن مفید است و افزایش رشد موها، جلوگیری از دیابت و همچنین رنگ کردن مو بدون نیاز به آسیب کمک می‌کند.

در این مقاله از بخش سبک زندگی در مجله اکالا به شما می‌گوییم که پوست گردو تازه برای چی خوب است.

خواص پوست سبز گردو

پوست سبز گردو سرشار از فیبر، مس، روی، تانن، منگنز، فسفر، منیزیم، پتاسیم، کلسیم، آمینواسید و ویتامین‌های مختلف است و از همین رو فواید زیادی در صنعت پزشکی دارد. در ادامه این بخش می‌توانید با مهم‌ترین خواص پوست سبز گردو در طب سنتی آشنا شوید.

۱- سلامت و جوانسازی پوست

در طب سنتی از پوست سبز گردو برای درمان بیماری‌های پوستی مثل اگزما و گال استفاده می‌شود. ترکیبات موجود در پوست گردو از پوست شما در برابر چین و چروک محافظت می‌کند و موجب جوانسازی پوست می‌شود.

پوست گردو سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های متنوع است که برای سلامت پوست مفید است و به زیباتر به نظر رسیدن پوست شما کمک می‌کند.

خواص پوست سبز گردو

۲- سلامت دندان و لثه

جالب است بدانید که در پوست گردو ترکیباتی وجود دارد که موجب سفید شدن طبیعی دندان‌ها می‌شود. استفاده از جوشاندن پوست گردو لثه‌ها را تقویت می‌کند و مانع خونریزی لثه و مشکلات مربوط به لثه می‌شود.

عصاره موجود در پوست گردو عفونت و زردی دندان را برطرف می‌کند و برای درمان بیماری‌های مربوط به دهان و دندان نیز مفید است.

بیشتر بخوانید: ۴ خاصیت شگفت انگیز گردو تازه برای لاغری

۳- رنگ کردن موها

پوست گردو برای موهای سفید، یک رنگ موی طبیعی و مفید محسوب می‌شود. در واقع پوست سبز گردو رنگ دهی فوق‌العاده‌ای دارد و از همین رو می‌توانید از آن برای پوشاندن موهای سفید و رنگ کردن موها استفاده کنید.

استفاده از پوست گردو موجب تقویت موها می‌شود و در کنار آن بدون کوچک‌ترین آسیبی موهای شما را رنگ می‌کند. برای این کار باید پوست سبز گردو را برای یک ساعت همراه با آب بجوشانید تا آب رنگ بگیرد و غلیظ شود.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   کلروفیل چیست؟ (اکسیر جوانی و زیبایی)

سپس از این ماده برای رنگ کردن موهای خودتان استفاده کنید. عصاره پوست گردو را برای یک تا ۲ ساعت روی موها قرار دهید و بعد موهایتان را با آب بشویید.

بیشتر بخوانید: ۴ روش برای خشک کردن گردو تازه

۴- درمان عفونت‌های قارچی

پوست سبز گردو خاصیت ضد قارچی دارد و از همین رو در طب سنتی از آن برای درمان بیماری‌های قارچی پوست استفاده می‌شود. بسیاری از انگل‌های پوستی، تبخال و همچنین انواع بیماری‌های قارچی پوستی با عصاره پوست گردو درمان می‌شوند.

از طرف دیگر در پوست گردو ماده‌ای به نام ژوگلون وجود دارد که موجب تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر عفونت‌های ویروسی و قارچی می‌شود و خطر ابتلا به بیماری‌های قارچی را نیز کاهش می‌دهد.

۵- از بین بردن موهای زائد

از دیگر فواید پوست سبز گردو می‌توان به درمان موهای زائد اشاره کرد. برای رفع موهای زائد می‌توانید پوست گردو را بسوزانید تا خاکستر شود. سپس آن را در آن حل کنید و ۱۲ ساعت آن را در فضای خانه بگذارید.

در ادامه یک پنبه را به این ترکیب آغشته کنید و روی موهای زائد قرار دهید. چند روز این کار را تکرار کنید تا موهای زائد به طور کامل از بین بروند.

خواص پوست سبز گردو

۵- جلوگیری از ریزش موها

پوست گردو سرشار از سلنیوم است و از همین رو مصرف آن از ریزش مو جلوگیری می‌کند. مصرف دمنوش پوست گردو بخش زیادی از مواد معدنی و ویتامین‌های مورد نیاز برای رشد موها را فراهم می‌کند.

از مهم‌ترین خواص پوست سبز گردو برای مو می‌توان به درمان ریزش مو، جلوگیری از طاسی و همچنین افزایش رشد موها در خانم‌ها و آقایان اشاره کرد. پوست گردو سرشار از پتاسیم است و مصرف آن به عنوان ماسک مو موجب افزایش رشد مو و همچنین نرم و لطیف شدن بافت مو می‌شود.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   خواص حنا برای دست و پا: راهکاری طبیعی برای مشکلات رایج

۶- درمان شوره سر

شوره سر معمولا در اثر خشک شدن پوست کف سر ایجاد می‌شود. مصرف عصاره پوست سبز گردو به تنظیم چربی کف سر کمک می‌کند و برای درمان شوره بسیار موثر است. برای درمان شوره می‌توانید مقداری پوست گردو را همراه با آب بجوشانید و بعد این ترکیب را فیلتر کنید و روی کف سر بمالید.

۷- جلوگیری از سفید شدن موها

پوست گردو حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف است که از سفید شدن مو جلوگیری می‌کند. پوست گردو حاوی ترکیباتی است که موجب بازسازی سلولی و تقویت ریشه موها می‌شود.

بیشتر بخوانید: ۲ روش طرز تهیه ترشی گردو

۸- روشن شدن پوست

یکی دیگر از موارد استفاده از پوست سبز گردو، روشن شدن پوست و از بین بردن لکه‌های پوستی است. برای روشن شدن پوست می‌توانید پوست سبز گردو را بشویید و خرد کنید و در سینی قرار دهید و برای چند روز در معرض نور آفتاب بگذارید. زمانی که پوست گردو کاملا خشک شد، آن را در آسیاب بریزید و پودر کنید.

در ادامه مقداری از این پودر را با آب و روغن زیتون ترکیب کنید و روی پوست ماساژ دهید و بعد بلافاصله پوستتان را با آب فراوان بشویید. به خاطر داشته باشید که قرار دادن این ماسک برای طولانی مدت روی پوست ممکن است موجب تیره شدن رنگ پوست شود.

۹- درمان عفونت گوش

اگر به گوش درد مبتلا شده‌اید یا گوش‌هایتان عفونت کرده است، می‌توانید مقداری پوست سبز گردو را در آب بجوشانید و بعد صاف کنید. بعد از این که این ترکیب سرد شد، چند قطره از آن را در گوش بریزید. این کار به کاهش درد و رفع عفونت گوش کمک می‌کند.

۱۰- درمان اسهال

یکی دیگر از فواید دمنوش پوست سبز گردو، رفع اسهال است. اگر به اسهال مبتلا شده‌اید، می‌توانید مقداری پوست گردو را بشویید و در قوری بریزید. سپس قوری را با آب جوش پر کنید و آن را برای چند دقیقه روی حرارت ملایم یا وارمر قرار دهید. در ادامه این دمنوش را صاف کنید و برای درمان اسهال بنوشید.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   هشدار، در این شهرها پشه دانگی در کمین شماست/ سفر نکنید!

خواص پوست سبز گردو

۱۱- درمان گلودرد

پوست سبز گردو خاصیت ضد التهابی دارد و مصرف جوشانده آن به درمان درد گلو، بهبود ورم لوزه و رفع سایر بیماری‌های مربوط به گلو کمک می‌کند. برای رفع گلودرد می‌توانید دمنوش پوست گردو را بنوشید یا آن را غرغره کنید تا التهاب گلو برطرف شود.

۱۲- جلوگیری از دیابت نوع ۲

پوست سبز گردو سرشار از ماده‌ای به نام تانن است. مصرف دمنوش پوست سبز گردو موجب افزایش ترشح انسولین در بدن می‌شود و برای جلوگیری از افزایش قند خون بسیار مفید است.

در این مقاله به ۱۲ مورد از خواص پوست سبز گردو اشاره شد. به خاطر داشته باشید که پوست سبز گردو درست مثل مغز آن فواید زیادی برای سلامت داد و می‌توانید از آن هم به صورت دمنوش و هم به صورت خشک شده استفاده کنید. اگر تجربه استفاده از پوست سبز گردو را دارید، می‌توانید نظرات و تجربیات خودتان را با ما و دوستان علاقه‌مند به اشتراک بگذارید.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *