رنگ موی مشکی و مشکی پرکلاغی به دلیل فشردگی بالای رنگدانه ها استفاده از رنگ مو های دیگر را بی فایده خواهد کرد، تمایل به تغییر دادن موهایی که قبلا مشکی است، ممکن است برای شما به یک چالش بدل شود، به همین جهت پیشنهاد می شود، با روش های موجود برای پاک کردن رنگ مو مشکی آشنایی داشته باشید، تا بتوانید از این چالش به راحتی عبور کنید.

رنگ موی مشکی علی رغم جذابیت فوق العاده ای که دارد، آنطور که باید و شاید مورد استقبال قرار نمی گیرد، زیرا پاک کردن رنگ مشکی از مو قطعا با دشواری هایی همراه خواهد بود و آسان نمی باشد، به همین دلیل ممکن است، استفاده از این رنگ مو به موارد خاصی محدود شود.

استفاده از قرص ویتامین C برای پاک کردن رنگ مو مشکی

پاک کردن رنگ مو مشکی

چنانچه در دسته آن افرادی قرار می گیرید، که علاقه فراوانی برای استفاده از رنگ موی مشکی دارید و معمولا با نگرانی برای پاک کردن این رنگ از روی مو های خود مواجه هستید، باید ذکر کرد، که روش های نوین امروزی عبور از این چالش را به مسئله ای قابل حل بدل کرده است. تنها نکته ای که باید در نظر داشته باشید و سپس از این روش ها استفاده نمایید، کسب اطلاعات دقیق و معتبر در این خصوص و مراجعه به افراد متخصص برای انجام این کار می باشد.

در واقع پاک کردن رنگ مو یکی از دغدغه های اصلی خانم هایی می باشند، که از رنگ موی خود نتیجه مطلوب را نگرفته اند و ترجیح می دهند، با سایر روش های موجود رنگ ایجاد شده را برای چند درجه روشن تر نمایند، اما این روش ها به مهارت زیادی نیاز دارد، زیرا اشتباه در این موارد می تواند، برای موها آسیب زا باشد و موجب سوخته و شکننده شدن مو شود.

استفاده از یک روش یا به کارگیری یک تکنیک برای چند بار می تواند، کمکی باشد، تا به نتیجه دلخواه خود برسید، بیشتر این روش ها تنها زمانی مفید خواهد بود، که بلافاصله بعد از رنگ کردن آن ها را امتحان کنید، استفاده از بیشتر روش های این چنینی بر روی رنگ های نیمه دائمی کارکرد بهتری دارند، برای پاک کردن رنگ مو مشکی چندین تکنیک وجود دارد، که در ادامه ذکر می شوند.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   از بارداری شیمیایی چه می‌دانید؟ + علائم و علت آن

شامپو های شفاف کننده

استفاده از شامپو های شفاف کننده راهی است، تا مواد معدنی و آلودگی را از روی مو های خود پاک کنید و به کمک این شامپو رنگدانه های رنگ موی موقتی یا دائمی را نیز بشکنید و از بین ببرید. شامپوی شفاف کننده را روی مو های خود بریزید و ماساژ دهید، سپس مو ها را ابکشی کنید، برای اثر دهی بهتر باید دوباره مو های خود را با این شامپو بشویید و به خوبی ماساژ دهید، تا کف کند و برای مدت زمان ده دقیقه از کلاه مخصوص استفاده کنید و پس از آن مو های خود را آبکشی نمایید. پیشنهاد می شود، بعد از هر بار استفاده از شامپوی شفاف کننده برای برطرف کردن خشکی مو از آبرسان های مناسب موهای خشک استفاده کنید.

استفاده از شامپو های شفاف کننده برای پاک کردن رنگ مشکی از مو

ویتامین C

یکی از روش های موثر برای کاهش رنگ مشکی مو استفاده از ویتامین C می باشد. برای استفاده از ویتامین C  جهت پاک کردن رنگ مو مشکی در ابتدا باید  قرص ویتامین C را در مقداری آب جوش خنک شده حل کنید، تا خمیری یکدست حاصل شود، که نه بیش از اندازه سفت باشد و نه خیلی شل.

پس از آماده شدن خمیر ویتامین C  با کمک یک فرچه مخصوص این خمیر را روی مو های خود بزنید و از کلاه مخصوص برای مو های خود استفاده کنید. نیم ساعت تا چهل و پنج دقیقه صبر کنید و پس از آن مو های خود را به خوبی با آب و شامپو بشویید. استفاده از این روش بلافاصله بعد از رنگ کردم مو تاثیر مطلوبی دارد، اما در صورتی که زمان رنگ کردن مو مدتی گذشته باشد، نتیجه آن به مراتب کمتر خواهد بود.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   چند میکاپ روزانه شیک برای جذابیت بیشتر در سال ۱۴۰۳-مجله بپز نپز

سرکه سیب

سرکه سیب یک محصول اسیدی می باشد، که می تواند، برای پاک کردن رنگ مو گزینه ای مناسب است. برای استفاده از این تکنیک به مقداری سرکه سیب نیاز دارید، سرکه را با مقدار اندکی آب مخلوط کنید و از این ترکیب روی تمامی مو های خود استفاده کنید.

پس از اینکه تمامی مو های خود را به خوبی به مخلوط سرکه و سیب آغشته کردید می توانید، با کلاه مخصوص مو های خود را بپوشانید و برای پانزده تا بیست دقیقه صبر کنید، سپس مو های خود را با آب و شامپو بشویید.

روغن داغ

روغنی مانند روغن نارگیل را داغ کنید و از آن بر روی مو های خود استفاده کنید، توصیه می شود، یک شب صبر کنید و با کلاه مخصوص مو های آغشته به روغن را بپوشانید، صبح روز بعد می توانید، مو های خود را با شامپو بشویید. استفاده از شامپوی ضد شوره گزینه مناسبی می باشد. با استفاده از روغن داغ می توانید، موجب پاک کردن رنگ مو مشکی در خانه شوید.

تکنیک های خانگی برای پاک کردن رنگ مشکی مو

مایع ظرفشویی

در این روش می توانید، از چهار قطره مایع ظرفشویی با ترکیب مقداری از شامپوی معمولی خود استفاده کنید، مو های خود را در حمام با آب گرم خیس کنید و از ترکیب ذکر شده بر روی مو استفاده کنید و مو ها را به خوبی ماساژ دهید، برای چند دقیقه صبر کنید، تا ترکیب حاصل اثر کند.

به یاد داشته باشید، که استفاده از مایع ظرفشویی می تواند، موجب خشکی مو شود، بنابراین باید به خوبی آبکشی مو را انجام دهید، استفاده از این روش معمولا نیاز به تکرار دارد، تا تاثیر خود را نشان دهد، احتمالا استفاده از مایع ظرفشویی خشک و خشن شدن مو را به همراه دارد، که با استفاده از ماسک مو می توانید، به راحتی لطافت را به مو های خود برگردانید. ساخت ماسک مو دارچین با چند روش عالی می تواند، برای تهیه یک ماسک مو موثر کارآمد باشد.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   روش صحیح جایزه دادن به کودکان 

دکوپاز موی مشکی

در برخی موارد رنگ مشکی ایجاد شده به قدری مقاوم می باشد، که امکان پاک کردن آن به راحتی مهیا نمی شود، در چنین مواقعی دکوپاژ موی مشکی بهترین راه برای پاک کردن رنگ برشمرده می شود. در این متد از ترکیب دکلره و اکسیدان شماره دو استفاده می شود، مو با این ترکیب به خوبی مخلوط می شود و به بیست دقیقه زمان نیاز است، تا این روش تاثیر گذار باشد، پس از شستن مو رنگ مشکی به راحتی پاک می شود.

استفاده از دکلره در آرایشگاه برای پاک کردن رنگ مشکی

این روش باید در آرایشگاه و توسط یک فرد با تجربه انجام شود، چرا که عدم استفاده درست و یا مهارت کم در این زمینه ممکن است، آسیب های جدی برای مو به همراه داشته باشد. مهمترین نکات آماده سازی قبل از دکلره مو را رعایت کنید، تا کمترین آسیب متوجه مو های شما شود و با آسودگی خاطر پاک کردن رنگ مو مشکی را با این روش امتحان کنید.

منبع : آرگا

برچسب :



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *