معاون وزیر آموزش و پرورش:

asdasd


معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: از ۱۹۶ هزار نفری که به عنوان بازمانده از تحصیل مطرح شده ۹ هزار و ۴۰۰ نفرشان خارج از کشور هستند که از نظر رسانه ها این آمار بازمانده از تحصیل اعلام می شوند که درست نیست.

به گزارش خبرنگار بپزنپز، “حمید طریفی حسینی” معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش در نشست خبری خود که صبح امروز ۲۰ اسفندماه برگزار شد، گفت: ما معاونت ابتدایی را فقط معاونت نمی‌دانیم بلکه نظام آموزش ابتدایی است و اولین مأموریتی که در حوزه کاری خود داریم ارتقای جایگاه نظام آموزش ابتدایی کشور و نظام آموزشی کشور به‌طورکلی است.

وی گفت: باید جایگاه و اهمیت و ضرورت توجه به این نظام را به‌عنوان یکی از زیر نظام‌های اصلی نظام آموزشی کشور تقویت کنیم.

طریفی حسینی درمورد تکالیف نوروزی گفت: امسال برای تکالیف نوروزی پیک نوروزی نخواهیم داشت و این موضوع مطابق سال‌های گذشته است. اصولاً هیچ‌گونه تکلیفی که به‌صورت متمرکز از ناحیه ستاد به استان‌ها برای عید نوروز ابلاغ شود که مدارس به‌صورت یکسان عمل کنند نخواهد بود و به‌جای آن فعالیت‌های مهارت محور انجام می دهند.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   اعلام قیمت جدید برنج، روغن، شکر، گوشت و مرغ + جدول

طریفی حسینی ادامه داد: سه محور فعالیتی برای عید نوروز دانش آموزان تعیین کرده ایم که مبتنی بر ساحت های تربیتی سند تحول بنیادین است؛ دانش آموزان می‌توانند فعالیت‌های کارکردی و مهارت محوری را در قالب صوت و فیلم و عکس برای معلم ارسال کنند و مثلاً از مراسم افطار و سایر مراسمی که در آن حاضر می‌شوند تهیه کنند. همچنین دانش آموزان می‌توانند فعالیت‌های ورزشی خود را هم در قالب فیلم و توضیح برای معلم ارسال کنند. فعالیت‌های هنری از دیگر فعالیت‌ها برای دانش آموزان است.

معاون آموزش ابتدایی اضافه کرد: داستان خوانی و کتاب خوانی و تعریف قصه و شعر و… از دیگر تکالیف عید می‌تواند باشد. محور سوم فعالیت ها دوستی با طبیعت و محیط‌زیست است که با معاونت تربیت‌بدنی کار مشترک انجام داده‌ایم. فعالیت‌هایی که دانش‌آموزان در طبیعت انجام می‌دهد را می‌توانند ارسال کنند مانند کاشتن نهال یا فعالیت محیط زیستی دیگر.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   تکمیل بخش عمده بزرگترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت تا آخر شهریور-مجله بپز نپز

وی گفت: از معلمان خواسته ایم به دلیل همزمان شدن نوروز و ماه مبارک رمضان فعالیت های سنگینی به دانش آموزان ندهند.

در ادامه طریفی حسینی در مورد بازماندگان از تحصیل گفت: هم اکنون ۱۹۶ هزار کودک ۶ تا ۱۱ ساله داریم که من لفظ بازمانده از تحصیل را در خصوص آنها بکار نمی‌برم. از ۱۹۶ هزار نفر از آماری که به عنوان بازمانده از تحصیل مطرح شده ۹ هزار و ۴۰۰ نفرشان خارج از کشور هستند که از نظر رسانه ها بازمانده از تحصیل اعلام می شوند که درست نیست.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: ۷۰ هزار از ۱۹۶ هزار نفری که اعلام شده تعیین تکلیف شده اند. ۴۳۲ نفر از ۷۰ هزار نفر کودک بازمانده از تحصیل به علت اشتغال شرایط حضور در مدرسه نداشته اند. ما ۹ میلیون دانش آموز ابتدایی داریم ۴۳۲ نفر به دلیلی اشتغال و کار مدرسه نمی‌روند که عدد بزرگی نیست.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   اپل پروژه ساخت خودروهای الکتریکی را تعطیل کرد

خبر در حال تکمیل می باشد…





نرم افزار موبایل بپزنپز

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *