زنجبیل فواید زیادی برای کاهش وزن و لاغری دارد و مصرف آن موجب افزایش چربی سوزی در بدن می‌شود. مصرف زنجبیل یک راهکار ساده برای لاغری شکم و پهلو است و به شما کمک می‌کند تا سریع‌تر وزن خود را کاهش دهید. در این مقاله از بخش سبک زندگی در مجله اکالا می‌توانید با خواص و نحوه مصرف زنجبیل برای لاغری آشنا شوید.

خواص زنجبیل برای لاغری

زنجبیل برای کاهش عوارض چاقی در بدن مفید است و به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر وزن خود را کاهش دهید. هر چند کاهش وز تنها با مصرف زنجبیل امکان پذیر نیست، اما در این ماده غذایی ترکیباتی وجود دارد که برای کاهش وزن و از بین بردن چربی‌های شکم و پهلو مفید است.

در زنجبیل ترکیباتی خاصی مثل دیگرون و شوگال وجود دارد که مصرف آن موجب افزایش متابولیسم چربی‌ها در بدن می‌شود. مطالعات نشان می‌دهد که مصرف زنجبیل به مدت ۱۲ هفته می‌تواند اشتها شما را تا حد زیادی کاهش دهد و به کم شدن وزن شما کمک کند. در ادامه می‌توانید با خواص زنجبیل برای لاغری آشنا شوید.

  • افزایش دمای بدن و افزایش سوخت و ساز
  • افزایش چربی سوزی
  • بهبود هضم
  • کاهش قند خون
  • افزایش حساسیت به انسولین
  • کاهش جذب چربی در روده
  • کاهش اشتها و افزایش احساس سیری

بیشتر بخوانید: بهترین زمان مصرف لیمو برای لاغری

نحوه مصرف زنجبیل برای لاغری

مصرف زنجبیل به صورت ناشتا یا قبل از وعده‌های غذایی، موجب افزایش سوخت و ساز بدن و کمک به بهبود هضم می‌شود. زنجبیل انرژی بدن را افزایش و اشتهای شما را کاهش می‌دهد. بهتر است زنجبیل را صبح‌ها به صورت ناشتا یا پس از صبحانه میل کنید. مصرف زنجبیل در شب موجب بروز اختلال در خواب می‌شود. اما چگونه از زنجبیل برای لاغری استفاده کنیم؟ در ادامه به روش‌های استفاده از زنجبیل برای لاغری اشاره شده است.

نحوه مصرف زنجبیل برای لاغری

۱- دمنوش زنجبیل و عسل

برای کاهش وزن با زنجبیل می‌توانید از دمنوش آن استفاده کنید. در این روش باید مقداری زنجبیل را در قوری بریزید دو بعد قوری را با آب جوش پر کنید. در ادامه قوری را روی کتری قرار دهید و حدود ۵ دقیقه صبر کنید تا چای دم بکشد. در انتها می‌توانید این چای را صاف کنید و همراه با مقداری عسل بنوشید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه اکسیر زنجبیل برای لاغری

۲- دمنوش زنجبیل و دارچین

به منظور مصرف دارچین و زنجبیل برای لاغری می‌توانید ۱/۴ قاشق پودر دارچین را با یک فنجان آن جوش ترکیب کنید. در ادامه این ترکیب را یک شب تا صبح در فضای آشپزخانه قرار دهید. صبح روز بعد این ترکیب را صاف کنید و سپس یک تکه زنجبیل در آن بیندازید و آن را برای ۲ دقیقه روی حرارت بجوشانید. حالا می‌توانید دمنوش زنجبیل و دارچین را صاف کرده و میل کنید.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   خوراکی که زنان نباید مصرف کنند

دمنوش زنجبیل و دارچین از روش‌های مصرف زنجبیل برای لاغری

۳- دمنوش زردچوبه و زنجبیل

برای تهیه دمنوش زردچوبه و زنجبیل باید ۱ قاشق چای خوری پودر زنجبیل را با ۱/۲ قاشق پودر زردچوبه در قوری بریزید و سپس قوری را با آب جوش پر کنید. در ادامه ۱ قاشق عسل و ۱ قاشق آب لیمو ترش تازه به آن اضافه کنید. بعد از ۵ دقیقه دمنوش شما آماده است.

۴- چای سبز و زنجبیل

یکی دیگر از روش‌های مصرف زنجبیل تهیه چای سبز با زنجبیل است. ترکیب چای سبز و زنجبیل تاثیر فوق‌العاده‌ای بر کاهش وزن دارد و مصرف آن موجب افزایش چربی سوزی می‌شود. برای تهیه این دمنوش باید چای را همراه با یک تکه زنجبیل یا کمی پودر زنجبیل در قوری بریزید و سپس آب جوش را اضافه کنید. حدود ۵ تا ۷ دقیقه صبر کنید و این دمنوش را بنوشید.

بیشتر بخوانید: زنجبیل‌ برای این افراد حکم سم را دارد

۵- آب زنجبیل

برای کاهش وزن می‌توانید از آب زنجبیل نیز استفاده کنید. به طور کلی آب زنجبیل مزه تند و زننده‌ای دارد؛ اما می‌توانید آن را با آبلیمو و عسل ترکیب کرده و سپس میل کنید. در این روش باید زنجبیل تازه را بشویید و پوست آن را جدا کنید. در ادامه زنجبیل را در مخلوط کن بریزید و خوب میکس کنید.  سپس آن را با یک لیوان آب، مقداری عسل و آب لیمو ترش تازه ترکیب کنید.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   علائم اصلی آبله میمونی در کودکان و بزرگسالان

بهتر است روزانه یک تا ۲ بار از این نوشیدنی استفاده کنید تا اشتهای شما کاهش پیدا کند و راحت‌تر وزن کم کنید.

آب زنجبیل از روش‌های مصرف زنجبیل برای لاغری

۶- سرکه سیب و زنجبیل

سرکه سیب درست مثل زنجبیل برای کاهش وزن مفید است. برای تهیه این ترکیب باید مقداری زنجبیل را همراه با آب جوش در قوری بریزید و سپس قوری را برای ۱۰ دقیقه روی بخار کتری قرار دهید تا دم بکشد. در ادامه شعله گاز را خاموش کنید و اجازه دهید این چای کاملا خنک شود. حالا می‌توانید کمی سرکه سیب به دمنوش اضافه کنید و آن را بنوشید. برای بهتر شدن طعم این نوشیدنی می‌توانید کمی عسل و آب لیمو ترش تازه به آن اضافه کنید.

۷- پودر زنجبیل

اگر در خانه به پودر زنجبیل دسترسی دارید، می‌توانید چای یا دمنوش مورد نظرتان را تهیه کنید و سپس مقداری پودر زنجبیل داخل آن بریزید. به خاطر داشته باشید که طعم پودر زنجبیل بسیار شدید است و باید از مقدار کمی از آن استفاده کنید. هر چند چای با پودر زنجبیل برای لاغری مفید است، اما به هیچ عنوان در مصرف آن زیاده روی نکنید.

بهترین زمان خوردن دمنوش زنجبیل برای لاغری

برای کاهش وزن با زنجبیل بهتر است که آن را صبح‌ها به صورت ناشتا یا بعد از صبحانه میل کنید. مصرف این دمنوش سوخت و ساز را افزایش می‌دهد و برای بهبود هضم و افزایش چربی سوزی مفید است. شما می‌توانید این دمنوش را در هر زمانی از شبانه روز میل کنید، اما به طور کلی بهترین زمان مصرف دمنوش زنجبیل برای لاغری، صبح‌ها است.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   ۸ ویتامینی که جوانی بدن را در زنان طولانی می‌کنند

نکاتی که باید در مورد مصرف زنجبیل برای لاغری بدانید

نکاتی که باید در مورد مصرف زنجبیل برای لاغری بدانید

  • مصرف زیاد زنجبیل برای لاغری موجب سوزش سر دل، نفخ، دل درد و سوزش دهان می‌شود.
  • هر چند مصرف زنجبیل موجب کاهش اشتها و بهبود چربی سوزی می‌شود، اما این ماده به تنهایی نمی‌تواند وزن شما را کاهش دهد.
  • افرادی که به مشکلات کیسه صفرا مبتلا هستند یا از داروهای رقیق کننده خون استفاده می‌کنند نباید از زنجبیل استفاده کنند.
  • خانم‌های باردار و شیرده نباید بدون مشورت با پزشک از زنجبیل استفاده کنند.
  • به خاطر داشته باشید که زنجبیل به تنهایی تاثیر خاصی بر کاهش وزن ندارد و به هیچ عنوان یک شبه شما را لاغر نمی‌کند.
  • برای بهره‌مند شدن از خواص زنجبیل می‌توانید مقداری از آن را به غذا اضافه کنید یا از مکمل‌های زنجبیل برای کاهش وزن استفاده کنید.
  • برای مصرف راحت‌تر زنجبیل می‌توانید از قرص زنجبیل برای لاغری استفاده کنید.

در این مقاله به بهترین روش‌های مصرف زنجبیل برای لاغری و همچنین خواص آن اشاره شد. فراموش نکنید که زیاده روی در مصرف زنجبیل خطرناک است و برای کاهش وزن باید در کنار مصرف آن، رژیم غذایی متعادلی داشته باشید و ورزش کنید.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *