سنگ کلیه یک عارضه دردناک است که معمولا میزان درد و علائم آن با توجه به نوع و اندازه سنگ در هر فردی متفاوت است. برای درمان سنگ کلیه روش‌های مختلفی وجود دارد و یکی از بهترین روش‌ها، استفاده از هندوانه پخته است. شاید برایتان جالب باشد اما استفاده از هندوانه پخته به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر از شر سنگ کلیه خلاص شوید.

در این مقاله از بخش سبک زندگی در اکالا بلاگ می‌توانید با روش درمان سنگ کلیه با هندوانه پخته آشنا شوید.

نحوه استفاده از هندوانه برای سنگ کلیه

هندوانه یک میوه آبدار و خوشمزه است که مقدار پتاسیم زیادی دارد و به افزایش حجم ادرار کمک می‌کند. پتاسیم موجود در هندوانه موجب کاهش اندازه سنگ کلیه در بیماران می‌شود و مواد معدنی موجود در آن برای بهبود عملکرد کلیه مفید است.

برای درمان سنگ کلیه با هندوانه پخته از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود. در ادامه می‌توانید با روش‌های دفع سنگ کلیه با هندوانه آشنا شوید.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   ۱۰ روش طلایی درمان خانگی سردرد که معجزه می‌کند!

نحوه استفاده از هندوانه برای سنگ کلیه

۱- طرز تهیه هندوانه پخته برای درمان سنگ کلیه

در این روش ابتدا باید هندوانه را به قطعات کوچک برش دهید. سپس آن را در قابلمه بزرگ بریزید و کمی آب به آن اضافه کنید. مقدار آب باید به اندازه‌ای باشد که روی هندوانه‌ها را بپوشاند.

در ادامه قابلمه را روی حرارت قرار دهید و صبر کنید تا هندوانه روی حرارت ملایم بجوشد و برای ۳۰ دقیقه بپزد. در انتها هندوانه پخته شده را از روی حرارت بردارید.

بیشتر بخوانید: کمبود این ویتامین ها به کلیه آسیب می‌زند

برای اثربخشی بیشتر می‌توانید مقداری سرکه به هندوانه اضافه کنید و اجازه دهید خنک شود. حالا می‌توانید از این هندوانه پخته شده برای درمان سنگ کلیه استفاده کنید.

طرز تهیه هندوانه پخته برای درمان سنگ کلیه

۲- طرز تهیه پوست هندوانه پخته برای درمان سنگ کلیه

راهکار بعدی برای پودر کردن سنگ کلیه استفاده از پوست و دانه‌های هندوانه است. برای این که سنگ کلیه‌تان به طور کلی درمان شود، می‌توانید پوست هندوانه را همراه با دانه‌های آن در قابلمه بریزید. مقداری آب به قابلمه اضافه کنید و سپس آن را روی حرارت قرار دهید.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   خواص ماهی صبور و فواید متفاوت مصرف ماهی صبور

اجازه دهید پوست و دانه‌های هندوانه به خوبی بپزند و نرم شوند. سپس آن‌ها را کاملا میکس کنید. در انتها مواد را از صافی رد کنید و برای درمان سنگ کلیه مقداری از این عصاره بنوشید.

طرز تهیه پوست هندوانه پخته برای درمان سنگ کلیه

۳- دمنوش دانه هندوانه

هندوانه از آن میوه‌هایی است که هم خود میوه آن و هم پوست و دانه آن برای درمان سنگ کلیه مفید است. یکی از روش‌های درمان سنگ کلیه با روش‌های خانگی این است که دانه هندوانه را در قوری بریزید و بعد مقداری آب جوش اضافه کنید. قوری را برای ۳۰ دقیقه تا ۱ ساعت روی بخار کتری قرار دهید تا عصاره تخمه هندوانه خارج شود.

بیشتر بخوانید: راهنمای انتخاب هندوانه شیرین و قرمز

برای تهیه این دمنوش می‌توانید تخم هندوانه‌ها را له کنید و بعد با استفاده از آن دمنوش درست کنید. بعد از حدود یک ساعت می‌توانید این دمنوش را میل کنید تا سنگ کلیه شما درمان شود.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   از خواص گوشت کبوتر چه می دانید؟

در این مقاله به ۳ روش درمان فوری سنگ کلیه با هندوانه اشاره شد. هندوانه یکی از بهترین میوه‌ها برای دفع سنگ کلیه و خلاص شدن از دردهای آزاردهنده این عارضه است. اگر سابقه استفاده از هندوانه برای درمان سنگ کلیه را دارید، می‌توانید نظرات و تجربیات خودتان را با ما و دوستان علاقه‌مند به اشتراک بگذارید.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *