آشنایی با روش‌های آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند تا چشم‌های شما خوش حالت‌تر و زیباتر به نظر برسد و ظاهر جذاب‌تری پیدا کنید. در این مقاله از اکالا بلاگ می‌توانید با نکات مهم برای آرایش چشم گود آشنا شوید.

نکات مهم برای آرایش چشم گود

بسیاری از افراد به صورت ژنتیکی چشم‌های گود و فرورفته‌ای دارند. از طرف دیگر اگر جز افرادی هستید که مدام با گوشی و کامپیوتر کار می‌کنید یا به هر دلیلی شب‌ها به خوبی نمی‌خوابید، ممکن است با این مشکل مواجه شوید. اگر به نیم رخ افرادی که چشم گودی دارند، نگاه کنید، ابرو و استخوان ابروی آن‌ها برجسته‌تر به نظر می‌رسد.

کمک گرفتن از تکنیک‌های آرایشی به شما کمک می‌کند تا چشم‌های خود را درشت‌تر نشان دهید و ظاهر فرو رفته آن‌ها را بپوشانید. در ادامه این بخش به نحوه آرایش چشم‌های گود و فرورفته اشاره شده است.

۱- از کانتور کمک بگیرید

یکی از مهم‌ترین دلایل ریز و فرو رفته به نظر رسیدن چشم‌ها، افتادگی پلک‌ها است. برای کاهش افتادگی پلک‌ها می‌توانید از کانتور مناسب استفاده کنید. در این روش باید با استفاده از یک کانتور تیره بخش بالای پلک را کمی تیره کنید تا پف پلک شما کمتر به چشم بیاید و چشم‌هایتان درشت‌تر به نظر برسد. در این روش باید تیرگی را دقیقا روی قسمت بالای پلک و در فاصله بین انتهای پلک تا استخوان ابرو استفاده کنید.

استفاده از کانتور برای آرایش چشم گود

۲- از سایه روشن استفاده کنید

برای این که پلک پشت چشم شما مشخص شود و چشم‌هایتان درشت‌تر به نظر برسد، بهتر است روی پلک‌ها از سایه یا کانسیلر روشن استفاده کنید. این کار موجب می‌شود تا پشت پلک شما برجسته‌تر به نظر برسد. بهتر است برای این کار از سایه اکلیلی استفاده نکنید و تنها از سایه مات کرم یا کانسیلر روشن استفاده کنید.

۳- ابروهایتان را ضخیم کنید

اگر چشم‌های فرو رفته و گودی دارید، بهتر است ابروهای نازک را فراموش کنید و ابروهایتان را کمی بلند و پر کنید. اگر ذاتا ابروی شما نازک است، می‌توانید از مداد ابرو یا هاشور ابرو کمک بگیرید. استفاده از ژل ابرو نیز راهکار مناسبی برای حالت دادن به ابروهای نامرتب است.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   بهترین درمان آفتاب سوختگی و روش‌های جلوگیری از آن

پر بودن ابروها موجب می‌شود تا چشم‌های شما در قاب زیباتری قرار بگیرد و جذاب‌تر به نظر برسد. بهترین مدل ابرو برای چشم‌های گود ابروهای قوس‌دار و کمی بلند است. مرتب بودن ابروها نیز در کنار حالت آن نقش مهمی بر ظاهر چشم‌های شما دارد.

بیشتر بخوانید: نکات جلوگیری از خراب شدن آرایش در گرما

۴- از کانسیلر برای زیر چشم استفاده کنید

برای کاهش سیاهی و گودی زیر چشم، بهتر است از کانسیلر استفاده کنید. کانسیلر تیرگی‌های زیر چشم را کاهش می‌دهد و به روشن شدن پوست زیر چشم و همچنین از بین بردن چروک‌های زیر چشم نیز کمک می‌کند.

به خاطر داشته باشید که برای انتخاب کانسیلر حتما گزینه‌ای را انتخاب کنید که یک تا ۲ درجه از رنگ پوست شما روشن‌تر است. استفاده از کانسیلرهایی که بیش از حد سفید هستند، تیرگی زیر چشم را نمایان‌تر می‌کند.

برای آرایش از کانسیلر کمک بگیرید

۵- از خط چشم کم بگیرید

کشیدن خط چشم برای چشم‌های گود، درست مثل یک معجزه عمل می‌کند. برای این که چشم‌های شما درشت‌تر و جذاب‌تر به نظر برسد، برای قسمت بالای چشم از خط چشم استفاده کنید و در گوشه‌ها آن را کمی به سمت بالا حالت دهید.

به خاطر داشته باشید که استفاده از خط چشم‌های ضخیم به هیچ عنوان برای چشم‌های گود مناسب نیست و حتما باید دنباله خط چشم را به سمت بالا بکشید تا چشم‌های شما کشیده و درشت به نظر برسد.

اگر برایتان سخت است که هر روز خط چشم بکشید، می‌توانید از خط چشم دائم استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که در این روش باید خط چشم شما فوق العاده باریک و ظریف باشد تا بعد از چند سال از این که این کار را کردید، پشیمان نشوید.

بیشتر بخوانید: طرح‌های ناخن کروم

۶- ریمل بزنید

داشتن مژه‌های بلند یکی دیگر از نکات مهم برای آرایش چشم گود است. استفاده از ریمل مژه‌های شما را بلند می‌کند و موجب می‌شود تا چشم‌های شما درشت و زیبا به نظر برسند. برای اثربخشی بیشتر می‌توانید قبل از استفاده از ریمل از فرمژه استفاده کنید.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   معرفی قرص یونی فرو و موارد استفاده از آن

پیشنهاد می‌شود در قسمت پایین مژه‌ها نیز کمی از ریمل استفاده کنید. اگر مژه‌های خیلی کم پشت و کوتاهی دارید، می‌توانید از روش‌های دیگری مثل مژه مصنوعی یا کاشت و اکستنشن مژه نیز استفاده کنید.

استفاده از ریمل برای آرایش چشم

۷- سایه بزنید

یکی از اصول آرایش چشم‌های گود، آرایش چشم بر اساس فرم چشم‌ها است. اگر چشم‌های شما گود است، بهتر است از سایه‌های روشن و براق استفاده کنید. این کار موجب درشت‌تر دیده شدن چشم‌ها می‌شود و گودی چشم را کمتر نشان می‌دهد. قبل از شروع سایه زدن ابتدا مقداری پرایمر یا زیرساز به پشت پلک بزنید.

سپس گوشه چشم‌ها را با سایه روشن بپوشانید. در ادامه مقداری سایه اکلیلی با براق به قسمت میانی پشت پلک بزنید. در ادامه می‌توانید از سایه‌های تیره برای حالت دادن به پلک استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که بعد از سایه زدن حتما آن را به خوبی محو کنید تا ظاهر هماهنگ و زیباتری پیدا کند.

۸- از سایه سفید برای زیر ابرو استفاده کنید

برای این که ابروهای شما خوش حالت تر به نظر برسد و گودی چشم کمتر به نظر برسد، می‌توانید مقداری سایه براق سفید را به نوک انگشتان خود بزنید و آن را زیر ابروها بمالید. این کار موجب کاهش گودی چشم و درشت‌تر به نظر رسیدن چشم‌ها می‌شود.

بیشتر بخوانید: مراحل آرایش صورت ملایم (آرایش لایت و دخترانه)

۹- زیر چشم‌هایتان را هوشمندانه آرایش کنید

برای این که چشم‌های شما درشت و زیبا به نظر برسد، می‌توانید از یک مداد سفید برای قسمت داخلی زیر چشم‌ها استفاده کنید. سپس درست قسمت بن مژه‌های خود را در قسمت پایین چشم با سایه مشکی یا قهوه‌ای پررنگ کنید.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   ویتامین C این میوه ها از پرتقال بیشتر است!

این کار موجب درشت‌تر شدن چشم‌های شما می‌شود. اگر قسمت زیر چشم را بیش از حد سیاه کنید، گودی زیر چشم بیشتر نمایان می‌شود، بنابراین زیر چشم‌هایتان را کمی با دقت بیشتری آرایش کنید.

تکنیک‌های جذاب آرایش کردن

۱۰- از رژ لب‌های پر رنگ استفاده کنید

برای این که چهره شما جذابیت بیشتری پیدا کند و لب‌ها برجسته‌تر شوند، بهتر است از رژ لب‌های قرمز، بنفش یا صورتی استفاده کنید. با این کار چهره شما شاداب‌تر به نظر می‌رسد و توجه‌ها از ناحیه چشم به سمت لب جلب می‌شود.

در این مقاله از مجله سبک زندگی اکالا به ۱۰ مورد از نکات مهم برای آرایش چشم گود و فرو رفته اشاره شد. به خاطر داشته باشید که برای چشم‌های گود باید از سایه روشن، خط چشم باریک، ریمل بلند کننده و کانسیلر استفاده کنید. مطمئن باشید بعد از مدتی تمرین کردن یاد می‌گیرید که بهترین آرایش مخصوص چشم شما چگونه است و چطور چشمان گود رفته خودتان را جذاب‌تر آرایش کنید.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *