آیا تا به حال چیزی در مورد خواص پوست انبه برای صورت شنیده‌اید؟ پوست انبه درست مثل میوه آن، خواص زیادی برای سلامت پوست دارد. در این مقاله از بخش سبک زندگی در اکالا بلاگ می‌توانید با خاصیت پوست انبه برای پوست آشنا شوید.

۱۰ خاصیت پوست انبه برای پوست

بسیاری از ما پوست انبه را دور می‌ریزیم و چیزی در مورد خواص پوست انبه برای صورت نمی‌دانیم. در پاسخ به این سوال که آیا پوست انبه برای پوست خوب است یا خیر باید بدانید که پوست انبه سرشار از آنتی اکسیدان است و از همین رو از پیری پوست و ایجاد چین و چروک‌های پوستی جلوگیری می‌کند و فواید زیادی برای زیبایی پوست دارد.

در ادامه این بخش به مهم‌ترین خواص پوست انبه برای صورت اشاره شده است.

10 خاصیت پوست انبه برای پوست

۱- افزایش درخشندگی پوست

پوست انبه سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌های متنوع است. مصرف ماسک پوست انبه موجب درخشان شدن پوست می‌شود و با لایه برداری پوست، جلوه زیباتری به پوست شما می‌بخشد.

۲- افزایش تولید کلاژن

پوست انبه سرشار از ویتامین C است و از همین رو مصرف آن به افزایش کلاژن سازی پوست می‌شود. مصرف پوست انبه به افزایش استحکام و خاصیت ارتجاعی پوست کمک می‌کند و موجب حجیم‌تر به نظر رسیدن پوست می‌شود.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه ماسک انبه در خانه

۳- محافظت از پوست در برابر نور خورشید

انبه حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان و پلی فنول‌های متنوع است که از پوست در برابر آسیب‌های ناشی از اشعه مضر خورشید محافظت می‌کند.

پوست انبه محافظت از پوست در برابر نور خورشید

۴- جلوگیری از پیری پوست

پوست انبه حاوی مقدار زیادی ویتامین E، ویتامین C و رتینول است که به کاهش پیری پوست کمک می‌کند. مصرف ماسک پوست انبه پوست را ترمیم می‌کند و مانع چین و چروک‌های پوستی و افتادگی پوست می‌شود.

۵- پیشگیری از سرطان پوست

یکی دیگر از خواص پوست انبه برای صورت، جلوگیری از سرطان پوست است. پوست انبه حاوی مقدار زیادی ماده ضد سرطانی به نام منگیفرین است که این پلی فنول به ترمیم آسیب DNA کمک می‌کند و خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش می‌دهد.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   ۵۰ طرح ناخن با لاک شاین دار؛ برای درخشش دستان شما

۶- روشن شدن رنگ پوست

پوست انبه حاوی مواد روشن کننده است که استفاده از آن موجب کم رنگ شدن لکه‌های پوستی و روشن شدن رنگ پوست می‌شود. ماسک انبه پوست شما را صاف می‌کند و برای کوچک شدن منافذ باز پوست نیز مفید است.

۷- درمان آکنه

درست کردن انواع ماسک صورت با پوست انبه به کاهش جوش و آکنه‌های پوستی کمک می‌کند و برای جلوگیری و درمان جوش نیز مفید است. انبه سرشار از رتینول است که تنظیم چربی و پروتئین پوست کمک می‌کند و مانع ایجاد جوش می‌شود.

۸- کاهش التهاب پوست

در پوست انبه عصاره‌ها و روغن‌های طبیعی وجود دارد که به کاهش التهاب و قرمزی پوست کمک می‌کند و در درمان اگزما و آکنه‌های پوستی نیز موثر است. پوست انبه سرشار از منیزیم است و از همین رو خواص ضد التهابی و ضد میکروبی دارد.

بیشتر بخوانید: فواید هسته انبه برای پوست

۹- آبرسانی پوست

پوست انبه سرشار از ویتامین B6 است و از همین رو مصرف آن پوست را هیدراته و نرم می‌کند. یکی دیگر از ویتامین‌های موجود در پوست انبه، ویتامین E است که مصرف آن موجب مرطوب شدن پوست می‌شود.

پوست انبه برای آبرسانی پوست

۱۰- جلوگیری از تیرگی پوست

پوست انبه لکه‌های پوست را روشن می‌کند و در جلوگیری از تیرگی پوست نیز موثر است. استفاده از ماسک پوست انبه از تیره شدن پوست شما در معرض آفتاب جلوگیری می‌کند و برای روشن شدن پوست نیز مفید است.

طرز استفاده از پوست انبه برای پوست

برای استفاده از پوست انبه روش‌های مختلفی وجود دارد. شما می‌توانید پوست انبه را خشک کنید یا به صورت تازه از آن برای سلامت پوست استفاده کنید.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   بیماری توکسوپلاسموز و راه های درمان آن

۱- طرز تهیه ماسک لایه بردار پودر پوست انبه با عسل

برای تهیه پودر پوست انبه باید پوست انبه را جدا کنید و سپس آن را روی سینی بچینید و برای چند روز در معرض نور آفتاب قرار دهید تا خشک شوند. در ادامه پوست انبه خشک شده را در آسیاب بریزید و پودر کنید. حالا می‌توانید مقداری از پودر را با کمی عسل ترکیب کنید.

نوک انگشتانتان را به این ترکیب آغشته کنید و آن را به صورت دورانی روی پوست بمالید. آنزیم‌های طبیعی موجود در پوست انبه به از بین رفتن سلول‌های مرده پوست کمک می‌کند و موجب نرم و لطیف شدن پوست می‌شوند.

طرز تهیه ماسک لایه بردار پودر پوست انبه با عسل

۲- روش تهیه تونر پوست انبه

برای تهیه تونر آبرسان و محافظ پوست انبه می‌توانید پوست انبه را بشویید و بعد آن را جدا کنید. در ادامه پوست انبه را در یک قابلمه بریزید و مقداری آب به آن اضافه کنید. اجازه دهید پوست انبه برای چند دقیقه در آب بجوشد تا عصاره آن به طور کامل جدا شود. سپس صبر کنید تا این ترکیب خنک شود.

تونر پوست انبه را صاف کنید و بعد این تونر را در شیشه مناسب بریزید. استفاده از این تونر موجب پاکسازی و سفت شدن پوست می‌شود. در این روش باید مقداری از تونر را روی پنبه یا پد پنبه‌ای بریزید و بعد به آرامی پوست را با این پد تمیز کنید.

۳- مالیدن پوست انبه روی صورت

یکی دیگر از ساده‌ترین روش‌های استفاده از پوست انبه برای پوست این است که پوست انبه را به صورت مستقیم روی صورت خود بمالید. این کار التهاب پوست را کاهش می‌دهد و موجب روشن شدن رنگ پوست شما می‌شود.

بیشتر بخوانید: ۱۵ خواص شگفت انگیز هسته انبه

۴- روش تهیه ماسک پوست انبه با عسل و شیر

راهکار بعدی برای استفاده از پوست انبه این است که پوست انبه را پودر و بعد آن را با مقداری عسل و شیر مخلوط کنید. حالا می‌توانید این ماسک را روی پوست بمالید. این ماسک جوش و آکنه پوستی را کاهش می‌دهد و به روشن شدن پوست کمک می‌کند.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   مدل‌های مانتو مشکی مجلسی کار شده برای مهمانی و مراسم

نکاتی که باید در مورد خواص پوست انبه برای صورت بدانید

نکاتی که باید در مورد خواص پوست انبه برای صورت بدانید

  • برخی افراد بعد از مصرف پوست انبه دچار خارش و تورم پوست می‌شوند. قبل از استفاده از پوست انبه برای صورت حتما آن را روی بخش کوچکی از پوست امتحان کنید و اگر مطمئن شدید که به آن حساسیت ندارید، از آن برای تمام صورت استفاده کنید.
  • قبل از استفاده از پوست انبه برای صورت حتما آن را به صورت دقیق بشویید تا آلودگی‌ها تمیز شوند.
  • برای تهیه انواع ماسک انبه حتما از پوست سالم و تازه انبه استفاده کنید.
  • برای درست کردن ماسک پوست انبه بهتر است از انبه رسیده استفاده کنید.

در این مقاله به مهم‌ترین خواص پوست انبه برای صورت اشاره شد. به خاطر داشته باشید که قبل از استفاده از ماسک پوست انبه، ابتدا آن را روی بخش کوچکی از پوست امتحان کنید و زمانی که مطمئن شدید پوست شما به این میوه حساسیت ندارد، از آن استفاده کنید.

منابع: hindustantimes، medium

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *