لیندان یک داروی موضعی بوده که برای عفونت‌ های قارچی استفاده می‌ شود. کاربرد داروی لیندان برای رفع قارچ‌ های پوستی به ویژه موی سر است. این دارو موارد باکتری‌ هایی پوستی را نیز از بین می‌ برد.

عوارض جانبی داروی لیندان

کاربرد داروی لیندان چیست؟

لیندان یک نوع لوسیون بوده که اغلب برای مقابله با بیماری‌ های پوستی و قارچی باکتریایی تجویز می‌ شود. افرادی که درگیر شپش یا گال در سر هستند، این نوع لوسیون را باید مصرف نمایند. اما مصرف این لوسیون عوارضی به همراه دارد که باید با آنها آشنا شوید.

این دارو یک داروی حشره کش محسوب می‌ شود که برای درمان عفونت‌ های قارچی باکتری و گال و شپش کاربرد دارد. شما می‌ توانید این دارو را به شکل‌ های مختلفی مصرف نمایید. این دارو به صورت شامپو لوسیون و پماد تجویز می‌ شود. توجه داشته باشید که این دارو را حتماً باید با تجویز پزشک مربوطه استفاده کنید.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   اطلاعات داروی ایزوترتینوئین و ممنوعیت های استفاده از آن

کاربرد داروی لیندان

در سال‌ های اخیر تحقیقات و تجربیات نشان داده که مصرف مداوم این دارو می‌ تواند سرطان زا باشد و کبد را درگیر خواهد کرد. شما می‌ توانید موارد مصرف این دارو را از پزشک معالج خود سوال کنید.

نحوه استفاده از این دارو به این صورت بوده که محلول را بر روی موی سر ریخته و یا با استفاده از شامپو موی سر را بشورید. در نهایت با درگیر کردن میکرو ارگانیسم ها و سیستم عصبی شپش موجب مرگ آنها می‌ شود. این دارو به صورت یک درصد مصرف می‌ شود و اغلب در دوزهای یک درصد در بازار موجود می‌ باشد.

نحوه مصرف:

برای استفاده از این دارو باید ابتدا سر را به خوبی شسته و خشک کنید. در ادامه باید محلول را روی پوست خشک شده و تمیز شده ریخته و به خوبی بمالید با استفاده از یک شانه دانه ریز مو را چند مرتبه شانه کرده تا شپش ها و گال از سطح مو خارج شود. بعد از ۸ ساعت می توانید، دارو را بشورید و به خوبی شست و شو دهید. توجه داشته باشید که این دارو مناسب سنین مختلف بوده و باید با تجویز دکتر مصرف شود.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   درمان فوری یبوست فقط با وازلین

داروی لیندان

بهترین زمان برای مصرف:

زمان مناسب برای مصرف این دارو چندان اهمیت ندارد و تنها باید در زمانی این دارو را مصرف نمایید که پوست سر شسته شده باشد و خشک شود. در این زمان محلول تاثیر بیشتری بر روی پوشت و قارچ ها دارد. این دارو بهتر است تا دو بار استفده شود. و در برخی از موارد نیز تنها یک بار استفاده از آن کافی است.

عوارض:

این دارو یک محلول سرطان زا بوده و میزان استفاده از آن باید کاهش پیدا کند. تشنج، سرگیجه، عصبی بودن، ضربان قلب سریع، تحریک پذیری، استفراغ، حساسیت پوشتی و … نیز از مهم ترین عوارض مصرف این دارو برای بیماران است. این دارو عوارضی برای مردان و زنان نیز دارد.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   شفاف سازی از خبر همگانی شدن واکسن HPV

حس سوزش، خارض، قرمزی، خشکی پوست از مهم ترین عوارض جانبی این دارو برای زنان است. ترک خوردگی، التهاب پوستی و … نیز از عوارض این دارو برای مردان می باشد.

منبع : آرگا

برچسب :



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *