برای زیباتر شدن حتما نیازی نیست حجم زیادی کرم پودر روی پوستتان بمالید و مقدار زیادی آرایش کنید. زمانی که اعتماد به نفس داشته باشید و از پوست و بدنتان به خوبی مراقبت کنید، چهره شما نیز زیباتر به نظر می‌رسد.

استفاده از مواد طبیعی و دم دستی نیز یک راهکار ساده برای زیبایی چهره است. در این مقاله اکالا بلاگ می‌توانید با روش‌های زیبا شدن بدون آرایش با مواد طبیعی و دم دستی آشنا شوید.

روش‌های زیباتر شدن بدون آرایش

هر یک از ما چهره متفاوتی داریم و همین تفاوت‌ها موجب می‌شود تا جذاب و زیبا به نظر برسیم. برای این که چهره شما زیباتر به نظر برسد و رنگ پوستتان جذاب‌تر شود، می‌توانید به جای استفاده از مواد آرایشی، از مواد طبیعی و دم دستی استفاده کنید.

اما چگونه بدون آرایش زیبا باشیم؟ در ادامه این بخش می‌توانید با ۱۰ روش عالی و کاملا طبیعی برای زیباتر شدن آشنا شوید.

۱- استفاده از چای کیسه‌ای برای رفع پف چشم

چشم‌ها دریچه روح ما هستند و زمانی که چشمانی نافذ و زیبا داشته باشید، چهره شما زیباتر به نظر می‌رسد. اگر بعد از بیدار شدن خواب یا کار کردن زیاد با کامپیوتر چشم‌هایتان پف می‌کند، می‌توانید برای رفع التهاب چشم‌ها از چای کیسه‌ای استفاده کنید. در این روش باید از ۲ عدد چای کیسه‌ای بابونه یا چای سبز استفاده کنید.

چای را برای حدود یک دقیقه در آب داغ بگذارید و سپس خارج کنید. در ادامه آن را در یک کاسه بگذارید و برای ۱۰ دقیقه در یخچال قرار دهید تا خنک شود. حالا چشم‌های خودتان را ببندید و چای‌ها را روی پلک‌های خود بگذارید. بعد از ۵ تا ۱۵ دقیقه پف چشم‌هایتان برطرف می‌شود.

چگونه بدون آرایش زیبا باشیم؟

۲- استفاده از روغن‌های طبیعی برای حالت دادن به ابرو

برای پرپشت شدن ابروها و همچنین حالت دادن به آن‌ها می‌توانید مقداری روغن نارگیل یا روغن رزماری روی ابروها بمالید و بعد با یک شانه مخصوص، ابروهایتان را شانه کنید. این کار هم ظاهر بهتری به ابروها می‌بخشد و هم به مرور موجب پرپشت شدن و زیباتر شدن ابروها می‌شود.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   با خوردن اینت سه خوراکی سریع پیر می شوید!

۳- استفاده تمشک و روغن نارگیل برای رنگ دادن به لب‌ها و گونه‌ها استفاده کنید

برای این که بدون استفاده از رژ لب و رژگونه، رنگ قرمز و طبیعی به لب‌ها و گونه‌هایتان ببخشید، می‌توانید ۱ قاشق روغن نارگیل را در یک ماهیتابه کوچک بریزید و بعد از این که روغن داغ شد، شعله گاز را خاموش کنید. در ادامه ۴ تمشک قرمز را در آن بیندازید و خوب له کنید.

مواد را خوب ترکیب کنید و بعد آن را در یک شیشه کوچک بریزید و از آن برای رنگ دادن و نرم کردن لب‌ها و گونه استفاده کنید. اگر پوست چربی دارید، بهتر است از این روغن برای صورت خود استفاده نکنید.

بیشتر بخوانید: ۱۰ نکته مهم برای آرایش چشم گود که باید بدانید!

۴- استفاده از شکر و روغن زیتون برای لایه برداری پوست

یکی از روش‌های زیبا شدن بدون آرایش با مواد طبیعی و دم دستی استفاده از اسکراب شکر و روغن زیتون است. در واقع برای این که پوستی شفاف و یکدست داشته باشید، باید یک بار در هفته پوستتان را لایه برداری کنید.

برای تهیه این لایه بردار می‌توانید ۲ قاشق شکر را با ۲ قاشق روغن زیتون یا روغن نارگیل ترکیب کنید. در ادامه چند قطره آب لیمو ترش به این ترکیب اضافه کنید و آن را با نوک انگشت و به صورت دورانی روی پوست بمالید. حدود ۵ دقیقه این کار را ادامه دهید و بعد پوستتان را با آب ولرم بشویید و خشک کنید.

این کار موجب روشن شدن رنگ پوست می‌شود و به کم رنگ شدن لکه‌های پوستی و همچنین از بین بردن سلول‌های مرده پوست کمک می‌کند.

۵- استفاده از چای سبز به عنوان تونر

برای پاکسازی پوست، متعادل کردن چربی پوست و همچنین پاک کردن پوست از چربی‌ها و آلودگی‌ها می‌توانید بعد از این که پوستتان را شستید، از تونر چای سبز استفاده کنید. برای این کار باید مقداری چای سبز تهیه کنید و بعد آن را در شیشه اسپری دار بریزید.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   بالاخره دندان عقل را بکشیم یا نکشیم؟!

در ادامه مقداری از آن را روی پد یا پنبه اسپری کنید و بعد پوستتان را با آن پاک کنید. این تونر به روشن شدن پوست شما کمک می‌کند و برای مراقبت از پوست بسیار مفید است.

۶- استفاده از چای بابونه برای افزایش شادابی پوست

بابونه فواید زیادی برای پوست دارد و استفاده از آن به کاهش تیرگی دور چشم، روشن شدن رنگ پوست، کاهش التهابات پوستی، جلوگیری از چین و چروک و همچنین افزایش شادابی و درخشندگی پوست کمک می‌کند. این چای برای کم رنگ کردن جای جوش و رفع پف صورت نیز مفید است.

برای استفاده از چای بابونه باید مقداری از آن را با آب دم کنید و سپس صبر کنید تا چای شما خنک شود. در ادامه چای را در قالب یخ بریزید و در فریزر قرار دهید. حالا می‌توانید از تکه‌های یخ چای بابونه برای شادابی و بهبود ظاهر پوست خود استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: ۱۰ نکته برای جلوگیری از خراب شدن آرایش در گرما

۷- استفاده از روغن برای پرپشت شدن مژه‌ها

اگر با خودتان فکر می‌کنید که چگونه بدون آرایش چشمانی جذاب داشته باشیم، باید بدانید که راز آن تقویت مژه‌ها است. داشتن مژه‌های بلند به زیباتر و درشت‌تر به نظر رسیدن چشم‌ها کمک زیادی می‌کند.

برای تقویت رشد مژه‌ها و پرپشت شدن آن‌ها می‌توانید مقداری روغن جوجوبا یا روغن زیتون به مژه‌های خود بمالید. در این روش مراقب باشید که روغن وارد چشم‌های شما نشود.

۸- حذف موهای زائد پوست

برای این که پوست شما روشن‌تر و نرم‌تر به نظر برسد، بهتر است موهای صورتتان را اصلاح کنید. برای این کار می‌توانید از روش شیو کردن با اپیلاسیون موها با استفاده از دستگاه یا بند انداختن استفاده کنید.

بعد از اصلاح موهای صورت، پوست شما نرم‌تر و شفاف‌تر می‌شود و درخشندگی بیشتری پیدا می‌کند. برای کاهش التهاب پوست بعد از اصلاح موهای زائد بهتر است از مقداری ژل آلوئه ورا و روغن نارگیل استفاده کنید.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   کالری کره های مختلف و فواید آن ها

چگونه بدون آرایش زیبا باشیم؟

۹- حالت دادن به موها

موها تاثیر زیادی بر چهره ما دارند. برای این که چهره شما زیباتر به نظر برسد، سعی کنید موهایتان را متناسب با حالت صورتتان کوتاه کنید و با حالت دادن به موها جذابیت بیشتری به چهره‌تان ببخشید.

استفاده از روغن نارگیل ظاهری براق و درخشان به موهای شما می‌بخشد. اگر بعد از حمام مقداری روغن به موهایتان بزنید و بعد آن‌ها را ببافید یا بپیچانید، حالت بسیار زیبایی پیدا می‌کنند.

۱۰- نوشیدن آب بیشتر

کم آبی موجب چروکیده شدن پوست صورت، سیاه شدن پوست زیر چشم و همچنین کدر شدن موها می‌شود. برای این که چهره شاداب‌تری داشته باشید سعی کنید در روز حدود ۸ لیوان آب بنوشید. نوشیدن آب به دفع سموم بدن نیز کمک می‌کند و مانع بروز جوش و آکنه‌های پوستی می‌شود و برای شفاف شدن پوست نیز مفید است.

در این مقاله به ۱۰ روش زیبا شدن بدون آرایش با مواد طبیعی و دم دستی اشاره شد. برای این که چهره‌ای زیبا و جذاب داشته باشید می‌توانید به زیبایی چشم‌ها و ابروهایتان بیشتر توجه کنید و مراقب سلامت پوستتان باشید. شما از چه روش‌هایی برای زیبا شدن بدون آرایش استفاده می‌کنید؟

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *