به گزارش بپزنپز، علنی شدن اعطای وام چند ده‌ میلیاردی به رئیس و چهار نفر از اعضای هیات مدیره سازمان بورس، بار دیگر نام «بورس» را بر سر زبان‌ها انداخت و آن را به ترند اول توئیتر فارسی بدل کرد.

هشتگ بورس ترند شد اما نه به خاطر سهام بلکه برای وام!

وامی که در تاریخ هشتم خرداد ۱۴۰۳ یعنی با فاصله تقریبا یک‌ هفته‌ای از شهادت رئیس‌جمهور و با کارمزد ۴ درصد، دوره بازپرداخت ۱۰ ساله و تنها با ضمانت یک برگه چک آن هم به مبلغ اصل وام پرداخت شد. 

سازمان بازرسی کل کشور تاکید کرده که اعطای این وام در دوران گذار از دولت سیزدهم به دولت چهاردهم آن هم در زمانی که عملکرد کلی سازمان بورس و اوراق بهادار پایین‌تر از حد انتظار بوده، دارای ابهامات جدی است.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   معامله گواهی صرفه‌جویی گاز در بورس انرژی به‌زودی آغاز می‌شود-مجله بپز نپز

عشقی، رئیس سازمان بورس در واکنش به دریافت تسهیلات ۱۰۵ میلیارد ریالی گفته که این وام از محل منابع سازمان پرداخت شده است نه منابع بانکی.

این اقدام رئیس سازمان بورس حتی صدای وزیران دولت قبل را هم درآورد و نسبت به آن واکنش نشان دادند؛ به عنوان مثال منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه در اینباره نوشت:

دریافت هرگونه تسهیلات قرض الحسنه کلان توسط کارکنان و مدیران نهادهای پولی و مالی، مصداق کامل تعارض منافع است و مستلزم ضابطه گذاری و نظارت از سوی نهادهای تنظیم گر مستقل است. بهتر است جبران خدمات کارکنان نهادهای مالی به صورت شفاف و نقدی انجام شود.

هشتگ بورس ترند شد اما نه به خاطر سهام بلکه برای وام!

البته لازم به ذکر است که عشقی، رئیس سازمان بورس امروز متن کتبی استعفای خود را به رئیس شورای عالی بورس تقدیم کرد.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   تامین برق صنایع در اوج بار تابستان-مجله بپز نپز

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *