[ad_1]

به طور کلی با وجود اینکه شنا کردن یک ورزش عالی برای تناسب اندام و تفریح تابستانی محسوب می شود اما برخی افراد پس از شنا دچار مشکلاتی مانند خشکی پوست و مو می شوند که به همین خاطر متخصصان توصیه می کنند که استفاده از لوسیون ها و اقدامات لازم برای محافظت از پوست در استخر را فراموش نکنید.

اقدامات لازم برای محافظت از پوست در استخر

همانطور که می دانید گذراندن یک روز تعطیل تابستانی در استخر زیبا شاید بهترین روش برای لذت بردن از این فصل باشد اما با این حال اغلب افرادی که از استخر زیاد استفاده می کنند از اثرات کلر بر روی پوست سر به ویژه موها بی اطلاع هستند. به همین خاطر ترجیحا بهتر است پیش از پریدن از استخر مدت زمانی را برای اماده سازی پوست خود برای شنا کردن جهت محافظت از پوست صورت و بدن تان صرف نمایید.

آشنای با نحوع محافظت از پوست در استخر

در ادامه به بیان اقدامات لازم برای محافظت از پوست در استخر و جلوگیری از آسیب های احتمالی به پوست تان پرداخته ایم:

دوش گرفتن پیش از ورود به استخر:

جالب است بدانید که دوش پیش از استخر روشی برای محافظت از خود و دیگران محسوب می شود و به همین خاطر هرگز نباید خیس کردن بدن را پیش از شنا فراموش کنید. انجام این کار باعث بسته شدن منافذ پوستی و تمیزی آن خواهد شد.

علاوه بر آن فولیکول های مو بلافاصله آب را جذب خواهند کرد و از این طریق کلر کمتری در استخر جذب موها خواهد شد.

استفاده از لوسیون پیش از استخر:

با وجود اینکه بسیاری از افراد تمایلی به استفاده از لوسیون پیش از ورود به استخر را ندارند اما متخصصان پوست توصیه می کنند برای جلوگیری از خارش و قرمزی پوست قبل از استخر حتما از یک لوسیون حاوی گلسیرین استفاده نمایید.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   اگر رژیم هستید از این سالادها غافل نشوید +طرز تهیه

در واقع لوسیون بدن مانند یک سد محافظ مانع جذب کلر به پوست می شود. می توانید از میان برند های مختلف در بازار لوسیون نرم کننده دست و بدن گزینه ای ایده آل را انتخاب نمایید.

چگونگی مراقبت از پوست در استخر

استفاده از ضدآفتاب در استخر های روباز و دریا:

به طور کلی ضد آفتاب نه تنها از پوست در برابر اشعه های UVA و UVB محافظت می کند بلکه به عنوان یک لایه محافظتی از تماس مستقیم آب با پوست جلوگیری خواهد کرد. این قانون برای تمامی افراد صدق می کند و توصیه می کنیم حتی آقایان نیز استفاده از کرم ضدآفتاب در استخر را فراموش نکنند.

بهتر است حداقل ۱۵ الی ۲۰ دقیقه پیش از ورود به استخر از کرم ضد آفتاب با طیف گسترده و SPF بالا استفاده نمایید تا حداکثر نتیجه شامل حالتان شود.

هیدراته نگه داشتن بدن برای محافظت از پوست در استخر:

همانطور که می دانید پوست کم آب بیشتر در معرض خشکی قرار دارد اما در مقابل پوسته هیدراته از انعطاف بیشتری برخوردار است. به همین خاطر مراقب باشید که پیش از شنا به مقدار کافی آب بنوشید. از فواید نوشیدن آب می توان به پاکسازی پوست، جبران رطوبت از دست رفته و همچنین دفع سموم و کلر اشاره کرد.

پهیدراته نگه داشتن پوست در استخر

دوش گرفتن بلافاصله پس از خارج شدن از آب:

توصیه می شود که به محض خارج شدن از آب سریعا دوش بگیرید. اگر بین تمام شدن شنا و دشو گرفتن وقفه ایجاد کنید آب موها و بدن تان تبخیر می شود و کلر روی پوست شما باقی می ماند. در نتیجه احساس خارش و خشکی بیشتری خواهید داشت.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   عشق به حیوانات؛ جایگزینی برای بچه‌دار شدن است؟

بهتر است برای جلوگیری از خارش و خشکی موهای خود از یک شامپوی ضد خارش و محافظت کننده مو استفاده نمایید. همچنین برای شستن صورت و بدن خود نیز بهتر است از یک شوینده مناسب استفاده کنید تا کلر از سطح بدن به خوبی شسته شود.

استفاده از حوله مناسب برای خشک کردن بدن:

خشک کردن بدن کاری است که معمولا افراد آن را سرسری انجام می دهند در حالی که با این کار باید آسیب های بعد از استخر را به حداقل برسانید. می توانید با استفاده از یک حوله مناسب به آرامی بدن تان را خشک کنید. همچنین به خاطر داشته باشید که اصطکاک بیش از حد حوله با پوست موجب از بین رفتن رطوبت و تحریک آن خواهد شد.

استفاده از حوله مناسب در استخر

استفاده از لوسیون برای محافظت از پوست در استخر:

امروزه محصولات مراقبت پوستی خاصی تولید شده اند که علاوه بر آبرسانی پوست خاصیت ضدآلودگی نیز دارند. این محصولات به لطافت پوست، کاهش التهابات و خارجی ناشی از خشکی بدن کمک شایانی خواهند کرد.

استفاده از ویتامین سی:

ویتامین سی نوعی آنتی اکسیدان محسوب می شود که از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند. سرم ویتامین سی با مهار تولید کننده ملانین، به روش شدن پوست، کاهش آفتاب سوختگی و جوان سازی پوست کمک خواهد کرد.

استفاده از بالم لب برای محافظت از پوست در استخر:

گذراندن ساعات طولانی در آب تصفیه شده با کلر موجب ترک خوردن لب ها خواهد شد. خشک شدن پوست لب ها پس از استخر یکی از چالش هایی است که توجه چندانی به آن نمی شود. پیشنهاد می کنیم برای جلوگیری از خشک شدن لب ها حتما پس از استخر از بالم لب استفاده نمایید.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   نگین ارتودنسی چیست و معرفی انواع آن

روش های مراقبت از پوست در استخر

مراقبت از موها:

به طور کلی با توجه به آسیب پذیری بالایی که موهای خشک دارند پس از استخر بایستی به دنبال راه حلی برای جلوگیری از خشک شدن موها باشید. برای مراقبت از موها پس از شنا در استخر یا دریا توصیه می کنیم که از ماسک مو با روغن های مغذی مانند روغن آرگان را در روتین خود قرار دهید.

خشک نشدن در معرض هوا:

برخی از دوست دارند بعد از استخر و دوش گرفتن اجازه دهند که رطوبت پوست با وزش باد یا تابش آفتاب خشک شود. این روش برای پوست شما مناسب نیست و خشک شدن بدن در معرض باد و آفتاب موجب خشکی بیشتر آن خواهد شد. توصیه می کنیم که از حوله های نخی برای خشک کردن بدن تان استفاده کنید.

همچنین اگر در ساحل شنا می کنید و قصد استفاده از آفتاب را دارید پیشنهاد می کنیم پس از خشک کردن بدن و استفاده از کرم ضدآفتاب مجددا به ساحل بروید و از آن لذت ببرید.

محافظت از پوست در فضای استخر

همچنین در ادامه پیشنهاد می کنیم که با کلیک بر روی لینک های مقابل با مطالب  قلم پاکسازی پوست و همچنین رفع خشکی پوست نیز آشنا شوید.

منبع : آرگا

برچسب :

[ad_2]

Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *