طرز تهیه کباب ترش گیلانی

طرز تهیه کباب ترش گیلانی رو امروز براتون آوردم که یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای شمالی و مخصوص استان گیلانه. این کباب با ترکیب گوشت، گردو و چاشنی‌های خاصش طعمی متفاوت و ترش داره که معمولاً با برنج سرو می‌شه. بریم که یه تغییرات جزئی تو مواد اولیه اش بدیم تا یه دستور پخت خاص‌تر داشته باشیم.

برای تهیه کباب ترش گیلانی، اول گوشت گوساله رو بیات کنید و با آب پیاز، گردو، سیر، چوچاق، رب انار و فلفل سیاه مزه‌دار کنید. بذارید گوشت چند ساعتی تو یخچال استراحت کنه، بعد به سیخ بکشید و روی زغال داغ کباب کنید. کمی دنبه هم کنارش بذارید تا کباب‌ها نرم و خوشمزه بشن. حالا وقتشه که همراه با برنج یا نان تازه سروش کنید و از این غذای اصیل و خوش طعم لذت ببرید.

مواد اصلی مقدار
راسته گوساله ۸۰۰ گرم
گردو آسیاب شده ۶۰ گرم
آب پیاز ۱ لیوان
چوچاق یا نعنا خرد شده ۳ قاشق غذاخوری
رب انار ۳ قاشق غذاخوری
سایر مواد مقدار
سیر، له شده ۳ حبه
دنبه (اختیاری) ۱۰۰ گرم
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
افزایش آگاهی و اطلاعات:   قارچ گانودرما

طرز تهیه کباب ترش گیلانی

مرحله ۱: بیات کردن گوشت

برای شروع کباب ترش گیلانی، اول از همه باید گوشت گوساله را بیات کنید. گوشت رو بعد از شستن توی یک کاسه بذارید و به مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت داخل یخچال قرار بدید تا بیات بشه. این کار باعث می‌شه که گوشت نرم و آماده مزه‌دار شدن بشه. توی این زمان، خوبه که گوشت رو چند باری زیر و رو کنید تا همه قسمت‌هاش یکنواخت نرم و بیات بشن.

مرحله ۲: آماده‌سازی و فشار دادن آب پیاز

پیازها رو پوست بکنید و رنده کنید. بعد پیاز رنده شده رو داخل یک صافی بریزید و فشار بدید تا آب اون‌ها خارج بشه. آب پیاز رو که جدا کردید، به گوشت راسته خرد شده اضافه کنید و خوب هم بزنید تا آب پیاز به خوبی با گوشت ترکیب بشه.

مرحله ۳: افزودن گردو و سیر

حالا نوبت اینه که گردوهای آسیاب شده رو به ترکیب گوشت و پیاز اضافه کنید. سیرها رو هم رنده کنید و به همراه گردو به مخلوط گوشت اضافه کنید. این مواد باعث می‌شن طعم کباب ترش خوبی داشته باشه.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   طرز تهیه ژله شامپاین با طعم ایده آل-مجله بپز نپز

مرحله ۴: افزودن ادویه و رب انار

چوچاق یا نعنا خرد شده و رب انار رو هم به مخلوط گوشت اضافه کنید. کمی فلفل سیاه هم اضافه کرده و خوب همه مواد رو با هم مخلوط کنید تا یکدست بشن. این مرحله خیلی مهمه چون طعم دار شدن گوشت به این مواد بستگی داره.

مرحله ۵: استراحت دادن گوشت در یخچال

بعد از اینکه خوب گوشت رو مخلوط کردید، کاسه رو بپوشونید و بذارید گوشت برای حدود ۵ ساعت داخل یخچال استراحت کنه تا مزه‌ها به خورد گوشت برن و کاملا به هم بچسبن.

مرحله ۶: آماده‌سازی کباب برای پخت

بعد از گذشت ۵ ساعت، گوشت رو از یخچال در بیارید و شروع کنید به سیخ زدن کباب‌ها. حواستون باشه که قبل از سیخ زدن، روی کباب‌ها کمی نمک بپاشید. این کار رو با دقت انجام بدید تا کباب‌ها خوب و یکنواخت دربیان.

مرحله ۷: روشن کردن زغال

زغال رو با کمک ژله آتش‌زنه روشن کنید و صبر کنید تا خوب داغ بشه. این کار می‌تونه کمی وقت ببره، پس صبور باشید. داغ شدن زغال خیلی مهمه چون روی طعم کباب تأثیر می‌ذاره.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   امشب شام چی درست کنم؟ (سه شنبه ۱ اسفند)

مرحله ۸: پخت کباب

وقتی زغال آماده شد، کباب‌ها و یک سیخ دنبه رو روی منقل قرار بدید. کباب‌ها رو مداوم بچرخونید تا از همه طرف به خوبی بپزن و دنبه‌ای که روی کباب‌ها قرار دادید باعث شود آب دنبه روی کباب‌ها بریزد و آن‌ها را نرم‌تر کند.

مرحله ۹: سرو کباب

بعد از اینکه کباب‌ها خوب پختن، آماده سرو هستند. کباب‌ها رو داخل دیس بچینید و به همراه برنج سفید یا نان تازه سرو کنید. این ترکیب سنتی و خوشمزه، لذت واقعی غذا خوردن رو به شما نشون می‌ده.

مطالب جذاب از سراسر وب



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *