سلولیت به تجمع بافت چربی در بدن گفته می‌شود که معمولا در اندام تحتانی بدن ایجاد می‌شود. مصرف میوه‌ها و مواد غذایی سرشار از آنتی اکسیدان می‌تواند به جلوگیری از بروز این مشکل و همچنین درمان آن کمک کند. در این مقاله از بخش سبک زندگی اکالا بلاگ می‌توانید با انواع میوه ضد سلولیت و گلوله‌های پوست آشنا شوید.

چه میوه‌ای برای درمان سلولیت مفید است؟

مصرف میوه و خوراکی‌های مفید برای درمان سلولیت و جلوگیری از ایجاد گلوله‌های پوستی مفید است. میوه‌ها سرشار از آنتی اکسیدان هستند و از همین رو به دفع سموم بدن و تصفیه خون کمک می‌کند. در این میان استفاده از برخی میوه‌ها برای درمان سلولیت مفیدتر است. در ادامه این بخش به معرفی میوه ضد سلولیت و گلوله‌های پوست می‌پردازیم.

۱- طالبی

طالبی یک میوه سرشار از آب و مفید است که مصرف آن به هیدراته کردن بدن و همچنین تامین بخش زیادی از ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن کمک می‌کند. مطالعات نشان می‌دهد که مصرف آب طالبی می‌تواند به کاهش سلولیت و گلوله‌های پوست کمک کند و ظاهری جوان و شاداب به پوست شما ببخشد.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین میوه‌ها برای چاقی صورت

۲- بلوبری

بلوبری سرشار از آنتی اکسیدان به نام آنتوسیانین است که مصرف آن موجب پاکسازی بدن و از بین رفتن سموم بدن می‌شود. استفاده از بلوبری از تبدیل چربی‌ها به کلسترول جلوگیری می‌کند و موجب تقویت سلول‌های پوستی و همچنین زیبایی پوست می‌شود.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   هشدار فوری، تب دانگی به تهران رسید!

۳- پرتقال

پرتقال یکی دیگر از بهترین میوه‌ها برای جلوگیری از سلولیت و درمان آن است. این میوه سرشار از ویتامین C است و از پوست در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. مصرف پرتقال برای افزایش کلاژن سازی پوست مفید است و موجب بهبود سلولیت‌های پوستی، کم رنگ شدن لکه‌ها و همچنین روشن شدن پوست می‌شود.

هویج برای رفع سلولیت

۴- هویج

هویج سرشار از آنتی اکسیدان، ویتامین‌ها و مواد معدنی متنوع است و ویتامین A زیادی دارد. مصرف هویج از بدن در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند ویتامین E موجود در هویج به بهبود گردش خون کمک می‌کند و مانع التهابات پوستی می‌شود.

۵- آووکادو

آووکادو یکی دیگر از میوه‌های مفید ضد سلولیت و گلوله‌های پوستی است که برای درمان سلولیت و همچنین افزایش سلامت و درخشندگی پوست مفید است. این میوه امگا ۳ و ویتامین‌های زیادی دارد و از همین رو به درمان سلولیت، هیدراته کردن بدن و بهبود گردش خون و کاهش التهابات پوستی مفید است.

بیشتر بخوانید: معرفی ۱۰ میوه چربی سوز و لاغر کننده

۶- انگور قرمز

انگور قرمز یکی دیگر از میوه‌های سرشار از آنتی اکسیدان است که کالری پایین و ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌های فراوانی دارد. این میوه سرشار از کلسیم، فسفر، منیزیم و آهن است و برای سلامت پوست و کاهش سلولیت مفید است. برای درمان سلولیت هم می‌توانید از انگور قرمز به صورت خوراکی و هم به صورت ماسک استفاده کنید.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   نوشیدنی پرطرفداری که سنگ کلیه را خرد می‌کند

۷- آناناس

آناناس یک میوه محبوب استوایی است که به خاطر ویتامین C فراوانی که دارد بسیار مشهور است. این میوه سرشار از مواد مغذی و آنتی اکسیدان‌های متنوع است و مصرف آن به کاهش التهابات پوستی، رفع سلولیت و همچنین جلوگیری از پیری پوست کمک می‌کند. در این میوه آنزیمی قدرتمند به نام بروملین وجود دارد که در بدن خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و مانع بروز مشکلات پوستی می‌شود.

هندوانه برای رفع سلولیت

۸- هندوانه

هندوانه یک میوه آبدار و شیرین است که مصرف آن موجب هیدراته شدن بدن می‌شود. این میوه مواد مغذی و ویتامین‌های متعدد است و مصرف آن به سلامت و شفافیت پوست کمک می‌کند. برای جلوگیری از ایجاد سلولیت و همچنین درمان آن می‌توانید از هندوانه استفاده کنید. لیکوپن موجود در این میوه خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و به آبرسانی عمیق پوست کمک می‌کند.

۹- انجیر

انجیر یک میوه ضد سلولیت و گلوله‌های پوست است که مصرف آن به تامین بخش زیادی از مواد معدنی و ویتامین‌های مورد نیاز پوست کمک می‌کند. انجیر سرشار از ماده لاتکس است که التهاب پوست را کاهش می‌دهد و ویتامین‌های موجود در آن به تعادل تولد سبوم و ملانین پوست کمک می‌کند. برای درمان سلولیت ران پا می‌توانید از انجیر به صورت خوراکی یا به صورت ماسک استفاده کنید.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   ۱۰ ویتامینی که خوش اندام ترتون میکنه

۱۰- توت فرنگی

یکی دیگر از میوه‌های مفید برای درمان سلولیت، توت فرنگی است. این میوه آنتی اکسیدان و ویتامین C زیادی دارد و از همین رو مصرف آن برای جلوگیری و درمان سلولیت و مشکلات پوستی مفید است. می‌توانید از توت فرنگی به صورت خوراکی استفاده کنید یا آن را میکس کنید و به صورت ماسک روی پوست قرار دهید.

سلولیت یک مشکل رایج پوستی است که معمولا به دلیل مصرف غذاهای نامناسب و عدم فعالیت بدنی ایجاد می‌شود. به خاطر داشته باشید که مصرف میوه ضد سلولیت و گلوله‌های پوست نه تنها به درمان این مشکل پوستی کمک می‌کند، بلکه برای جلوگیری از بروز سلولیت نیز مفید است.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *