عمارت فاضلی ساری یکی از مجموعه عمارت‌ های تاریخی و قدیمی در ایران بوده که معماری‌ های شگفت‌ انگیزی داشته و در این بخش با آن آشنا می‌ شوید. این عمارت به سبک معماری اصیل ایرانی است.

بنای قدیمی عمارت فاضلی

معرفی عمارت فاضلی ساری:

این مورد با معماری‌ های فوق العاده خود مورد توجه هستند و شما می‌ توانید بخش مهمی از ویژگی‌ های آن را بشناسید. در بازدید از این بنا ویژگی‌ های زیادی پیش روی شما قرار دارد. این بنا از دیدنی های ساری است.

شکوه عمارت فاضلی

بازدید از عمارت:

از این بنا به دلایل مختلفی دارای اهمیت می‌ باشد. از حیث تاریخی فرهنگی گردشگری این مجموعه پررنگ و دیدنی است. معماری و ویژگی‌ های منحصر به فرد مورد توجه می‌ باشد. تزیینات آجری در این بنا ویژگی زیادی دارد. سبک معماری قاجاری و پهلوی در این برنامه شهرت زیادی داشته و مورد توجه است.

این بنا در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. در ادامه این بخش به تاریخچه این بنا اشاره خواهیم داشت. این بنا تشکیل شده از دو بخش بوده بخش متعلق به دوره قاجار می‌ باشد و بخش دیگر آن متعلق به دوران پهلوی است. علت نامگذاری این بنا این بوده که این مجموعه متعلق به خاندان فاضلی می‌ باشد.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   معرفی بهترین اوت لت های دبی

عمارت فاضلی برای گردش

پروژه بازسازی و مرمت این بنا نیز بعد از دو سال انجام شده است. این بنای حیرت انگیز دارای سه طبقه و سه حیات می‌ باشد. معماری های این بنا نیز در هر یک از قسمت‌ ها ویژگی‌ های مختلفی دارد. عمارت فاضلی ساری یکی از مجموعه عمارت‌ های مهم در ایران است.

در این بنا از چه چیزهایی دیدن کنیم؟

بعد از ورود به این بنا به معماری آن علاقه مند می‌ شوید. ثبت تصاویر خاطره انگیز از بخش‌ های مختلف این بنا تجربه فوق العاده بوده که باید داشته باشد. پنجره‌ های رنگی که معماری شما را دو چندان می‌ کند، بخش دیگری از این سازه به شمار می‌رود. نمای این بنا دارای پنجره‌های سراسری بوده و معماری‌ های فوق‌ العاده‌ ای دارد.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   سوغات شاهرود از خوراکی های خوشمزه تا هنرهای چشم نواز

عمارت فاضلی ساری

حوض چند ضلعی طاقچه باغچه‌های کوچک طاق های آجری تزیینات زیبا از دیگر بخش‌های این مجموعه بوده که با آنها آشنا می‌شوید بنای اصلی این ساختمان نیز به صورت سه اشکوبه بوده و در هر طبقه نیز یک شاه نشین وجود دارد این شاه نشین‌ ها به وسیله یک پله به طبقه‌ های همکف متصل می‌ شود.

حمام آشپزخانه اتاق‌ های مسکونی و غیره از دیگر بخش‌ های این مجموعه به شمار می‌ آید. این ساختمان‌ های جذاب و تاریخی دارای معماری‌ های فوق العاده هستند.

شاه نشین در این خانه‌ ها قسمتی بوده که دارای معماری مخصوص به خود هستند و معماری آنها نسبتا با شکوه می‌ باشد. نیمکت‌ هایی که در حیاط قرار داده شده‌اند برای راحتی شما بوده و می‌ توانید مناظر زیبای حیات را بر روی این نیمکت‌ ها نظاره‌گر باشید. راهنمای سفر به ساری را می توانید در لینک مطالعه کنید.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   لیست وسایل غیر مجاز در هواپیما

عمارت فاضلی

شیشه‌ های رنگی که در ساخت این بنا به کار رفته‌ اند زیبایی داشته و توجه شما را جلب می‌ کند. این عمارت دیدنی و تاریخی با شگفتی‌ های فوق العاده خود می‌ تواند برای شما نیز جذابیت‌ های زیادی داشته باشد. درهای چوبی که در این بنا مشاهده می کنید. با تلفیق شیشه‌ های رنگی جذاب بوده و توجه شما را جلب می‌ کند. این بنای آجری یک سازه بی‌ نظیر با شگفتی‌ های فوق العاده بوده که می‌ توانید از وجود آن لذت ببرید.

منبع : آرگا

برچسب :



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *