آبشار تنگسا یکی از ارتفاعات زیبا و دیدنی که در این بخش با آن بیشتر آشنا می‌ شوید. این آبشار دیدنی در شهرستان نورآباد و استان فارس واقع شده است. در فصل‌ های مختلفی از سال میزبان گردشگران زیادی می‌ باشد.

کوهستان تنگسا

آبشار تنگسا کجا است؟

این آبشار را می‌ توان از نواحی دیدنی استان فارس دانست که سالانه گردشگران زیادی از آن دیدن می‌ کنند. به طور دقیق‌تر این آبشار از توابع شهرستان نورآباد ممسنی می‌ باشد. برای بازدید از این نواحی باید به غرب استان فارس سفر کنید. در بین اهالی این منطقه افسانه‌ های زیادی درباره این نواحی به گوش می‌ رسد.

طبیعت دیدنی تنگسا

طبیعت گردشگری این نواحی بسیار سرسبز و متنوع است. شرایط آب و هوایی این نواحی نیز نسبتا معتدل بوده و در فصل بهار بسیار خنک‌تر می‌ شود. این آبشار در فاصله ۱۴ کیلومتری نورآباد واقع شده است. با معرفی دیدنی های شیراز نیز شما جاذبه های بیشتری را می شناسید.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   بازدید از کاخ بردک سیاه و جاذبه تاریخی استان بوشهر

دیدنی‌ های آبشار:

درختان مرتفع رودخانه‌ های پر آب، آب و هوای خنک و پوشش‌ های گیاهی متنوع از مهم ترین زیبایی‌ های این نواحی هستند. این نواحی یک منطقه تاریخی و طبیعی با جاذبه‌ های متعدد بوده که شما می‌ توانید از وجود آن لذت ببرید. نقش تاریخی سراب بهرام که در کوهستان‌ های این نواحی مشاهده می‌ کنید. یکی از زیبایی‌ های تاریخی آن به شمار می‌ آید.

چشم انداز تنگسا

این آبشار یکی از آبشارهای فصلی بوده و در فصل بهار به دلیل حجم بارش‌ ها پر آب تر می‌ شود. همانطور که اشاره شد، این آبشار از دیدنی‌ های نواحی ممسنی بوده و شما در سفر به این نواحی می‌ توانید با جاذبه‌ های دیگری نیز روبرو شوید.

شهرستان ممسنی:

این شهرستان در فاصله ۱۲۰ کیلومتری از شیراز واقع شده است. مسیر دسترسی به این شهرستان مسیر مناسبی بوده و دارای طبیعت بکر و دیدنی می باشد.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   نگاهی به ارزان ترین کشورها برای زندگی

از دیدنی‌ های مهم ممسنی می‌توان به از دیدنی‌ های مهم ممسنی می‌ توان به برج میل اژدها، امامزاده شیرمرد، نقش تاریخی سراب بهرام، چشمه دیمه، رودخانه ها و … اشاره کرد. زیبایی های این نواحی موجب شده سالانه گردشگران زیادی از آن دیدن کنند.

ارتفاعات تنگسا

همانطور که اشار شد با وجود زیبایی های این نواحی سالانه گردشگران زیادی از این نواحی دیدن می کنند. شما با وجود چنین زیبایی هایی می توانید یک سفر خاطره انگیز به این نواحی را تجربه کنید. این تفرجگاه ظرفیت مناسبی داشته و می توانید با زیبایی های آن رو به رو شوید.

آبشاری در تنگه کوهی:

همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید این آبشار در میان دره و تنگه کوهی واقع شده است. زیبایی های این تنگه از جوانب مختلفی زیاد بوده و می توانید از آن ها لذت ببرید. با سرازیر شدن آبشار از روی این صخره ها و جاری شدن در تنگه شما شاهد زیبایی های زیادی هستید.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   آشنایی با دریاچه خال خالی کانادا و راز این دریاچه عجیب

آبشار تنگسا

این نواحی همچنین قدمت زیادی داشته و طبق بررسی ها بناهای تاریخی زیادی در این نواحی وجود دارد. در ارتفاعات و کوهستان های این نواحی قلعه های تاریخی و قدیمی نیز وجود داشته که از وجود زیبایی های آن لذت خواهید برد.  شما می توانید با مکان های دیدنی  فارس نیز آشنا شوید و زیبایی های این نواحی را بشناسید.

منبع : آرگا

برچسب :



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *