کرامت ویس کرمی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در گفتگو با خبرنگار بپزنپز با تاکید براینکه در تعطیلات هفته گذشته به هیچ عنوان مشکل کمبود بنزین در کشور وجود نداشت، گفت: علت چالش‌های بنزینی در هفته گذشته، ترافیک سنگین محور‌های مواصلاتی بود که این شلوغی و ترافیک فوق سنگین موجب می‌شد تا نفتکش‌های توزیع کننده بنزین، مسیری که بعضا در حالت طبیعی بین یک تا ۲ ساعت طی می‌کردند، بالغ بر ۷ تا ۸ ساعت در ترافیک مسیر‌ها بمانند. به این ترتیب ترافیک سنگین محور‌های مواصلاتی در شمال کشور موجب ایجاد چالش‌های هفته گذشته بود.

وی ادامه داد: از تاریخ ۱۰ تا ۱۶ شهریور ۱۴۰۳، میزان مصرف روزانه بنزین به ترتیب روزها، ۱۴۲، ۱۳۷، ۱۳۲، ۱۴۰، ۱۲۴، ۱۳۶ و ۱۳۲ میلیون لیتر بنزین در روز در کل کشور به مصرف رسید؛ بنابراین میانگین مصرف بنزین روزانه کشور، حدفاصل بازه زمانی ۱۰ تا ۱۶ شهریور سال جاری (شنبه تا جمعه گذشته) حدود ۱۳۴ میلیون لیتر بوده است.

این مقام مسئول میزان رشد امسال مصرف روزانه بنزین کشور را در مقایسه با سال گذشته، ۷ درصد اعلام کرد و اظهار داشت: از ابتدا تا ۱۶ شهریور امسال، میانگین مصرف روزانه بنزین ۱۲۴ میلیون لیتر بوده است درحالی که این رقم در سال گذشته ۱۱۶ میلیون لیتر در روز بوده است. 

افزایش آگاهی و اطلاعات:   قیمت میوه‌های نوبرانه ۲۰ درصد کاهش یافت-مجله بپز نپز

به گفته ویس کرمی، میانگین مصرف روزانه بنزین کشور از ابتدای شهریور سال جاری تا ۱۶ ام این ماه، حدود ۱۳۳ میلیون لیتر بوده که این میزان در مدت مشابه سال گذشته رقم ۱۲۲ میلیون لیتر در روز را به خود اختصاص داده است که نشان از رشد میانگین مصرف ۹ درصدی طی یک سال دارد. 

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه بنزین مورد نیاز استان‌های مازندران و گیلان از طریق خطوط لوله در اختیار انبار این استان‌ها قرار می‌گیرد، افزود: در برخی از روزهای تعطیلات هفته گذشته، مصرف بنزین روزانه استان‌های گیلان و مازندران ۵۰ تا ۶۰ درصد از روز‌های عادی مصرف در این استان ها، بیشتر می‌شد. این میزان افزایش رقم اندکی نیست. به این ترتیب برای کمک به تامین این افزایش تقاضای سوخت، از استان‌های گلستان، قزوین، آذربایجان شرقی، زنجان، اصفهان نیز استفاده کردیم، اما به دلیل ازدحام بیش از حد معمول و ترافیک فوق سنگین، نفتکش‌ها موزع از محل انبار‌های سوخت تا جایگاه‌های سوختگیری با تاخیر مواجه بودند. البته آسیب شناسی لازم برای حل این چالش در حال انجام است تا در سال‌های آتی و در شرایط مشابه بتوانیم این دست از چالش‌ها را به بهترین شکل ممکن مدیریت کنیم. 

افزایش آگاهی و اطلاعات:   پرداخت ۲ هزار تومان پاداش صرفه جویی به ازای هر کیلووات به مشترکان برق-مجله بپز نپز

وزارت نفت تنها مقصر ماجرا است؟

به گزارش خبرنگار بپزنپز، در تعطیلات هفته گذشته و با هجوم کم سابقه مسافران تابستانی به خطه شمالی کشور، شاهد اختلال در تامین سوخت جایگاه‌های سوخت استان‌های شمالی بودیم. موضوعی که در فضای رسانه‌ای بین جناح‌های مختلف سیاسی پاسکاری می‌شد. درحالی که مردم متحمل سختی این محدودیت ها در سوخت رسانی هستند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد بخش عمده ایجاد چنین چالشی مربوط به ورود جمعیت بیش از حدعادی به محور‌های مواصلاتی بوده است و شاید اگر قرار بر آسیب شناسی باشد، بد نیست وزارت راه و شهرسازی و البته پلیس راهور نیز در این زمینه پاسخگو باشند چرا که نفتکش‌های سوخترسانی در زمره خودرو‌های امدادی قرار دارند که به دلیل حمل محموله استراتژیک و البته با احتراق بالا، ماندن در ترافیک‌های سنگین به لحاظ ایمنی می‌تواند مخاطرات جدی در پی داشته باشد. بنابراین به نظر می رسد سهم وزارت راه و شهرسازی و پلیس راهور برای مدیریت بار ترافیکی محورهای مواصلاتی به استان های شمالی کشور، اندک نبوده و انتظار می رود با اصلاح رویه در سال های آتی شاهد چنین معضلاتی در هیچ یک از ایام و محورهای مواصلاتی کشور نباشیم. 

افزایش آگاهی و اطلاعات:   «دلایلی که در انتخابات رأی دادم»

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *