با نزدیک شدن به فصل تابستان، تابش خورشید به زمین شدیدتر و مستقیم‌تر شده و احتمال آسیب زدن اشعه فرابنفش به پوست انسان‌ها بیشتر می‌شود. این فصل با تمام جذابیت‌هایی که دارد، می‌تواند قاتل سلامت و زیبایی پوستتان باشد. ازهمین‌رو، برای اینکه بی‌دغدغه در روزهای طولانی و گرم تابستانی به فعالیت‌های روزمره خود بپردازید یا حتی به گردش و تفریح بروید، باید به‌صورت تخصصی از پوست خود مراقبت کنید. استفاده از ضد آفتاب که همیشه از واجبات است، در این فصل اهمیت بیشتری پیدا می‌کند و نباید از آن غافل شد. البته مراقبت تخصصی از پوست، نکات دیگری هم دارد که در این مطلب درخصوص آن صحبت می‌کنیم.

مراقبت تخصصی از پوست در روزهای آفتابی تابستان

نحوه انتخاب یک ضد آفتاب قدرتمند برای آفتاب داغ تابستان

یکی از مهم‌ترین دلایل ایجاد لکه‌های پوستی، چین‌وچروک و پیر شدن پوست، تابش اشعه ماوراءبنفش است. نور خورشید به همان میزان که به ما زندگی می‌بخشد، می‌تواند برای پوست مضر بوده و حتی مشکلاتی مثل انواع سرطان‌های پوستی را هم ایجاد کند؛ اما این مشکل، یک راه‌حل ساده دارد و آن هم استفاده از محصولات ضد آفتاب است. درحال‌حاضر، اکثر افراد با اهمیت استفاده از این محصولات آشنا شده‌اند و پزشکان هم همواره بر این موضوع تاکید می‌کنند؛ اما برای اینکه بتوانید به‌خوبی از پوست خود مراقبت کنید، لازم است ضد آفتابی بخرید که با نوع پوستتان هم‌خوانی داشته و همچنین کیفیت آن بالا باشد. در اینجا، نکات انتخاب یک محصول خوب را به شما آموزش می‌دهیم.

توجه به برند

حتما برای خرید ضد آفتاب صورت، به سراغ برندهای مطرح و معتبر بروید. این برندها از ترکیبات ایمنی برای تولید محصولات خود استفاده کرده و از استانداردهای جهانی پیروی می‌کنند؛ ازهمین‌رو، خیالتان راحت است که تولیدات آن‌ها هیچ آسیبی به پوست شما نمی‌زند.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   خوراکی‌هایی که نمی‌گذارند سرطان سینه بگیرید

توجه به نوع پوست

مهم‌ترین نکته در انتخاب این محصول تناسب آن با نوع پوستتان است. در اینجا، به نحوه انتخاب آن برای هر نوع پوست اشاره می‌کنیم:

  • پوست چرب: این دسته از افراد معمولا با مشکلاتی مثل جوش و آکنه هم سروکار دارند؛ بنابراین باید محصولاتی خریداری کنند که بافت سبک، بر پایه آب، فاقد چربی داشته و ضدجوش باشد.

  • پوست خشک: افرادی که پوست خشک دارند، باید محصولاتی حاوی مواد آب‌رسان و کمی روغن طبیعی خریداری کنند.

  • پوست مختلط: این دسته از افراد، باید محصولاتی با بافت کرمی ولی فاقد چربی خریداری کنند.

توجه به SPF

این مشخصه، میزان محافظت محصول در برابر آفتاب را نشان می‌دهد. بهتر است به سراغ محصولاتی بروید که SPF بالای ۵۰ داشته باشند.

توجه به نوع محصول

درحال‌حاضر، انواع ضد آفتاب بدن و صورت در شکل‌های اسپری، کرم و فلوئید موجود است. تفاوت این محصولات به بافت آن‌ها برمی‌گردد. محصولات فلوئیدی بر پایه آب هستند و هیچ‌گونه چربی و روغنی ندارند. ازهمین‌رو، برای پوست‌های چرب بهترین گزینه خواهند بود. درمقابل، ضد آفتاب‌های کرمی از بافت سنگینی برخوردار بوده و کسانی که پوست خشک دارند، می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. اسپری‌ها هم از بافتی کاملا رقیق برخوردارند و معمولا برای محافظت از پوست بدن از آن‌ها استفاده می‌شود.

روتین پوستی تخصصی در فصل تابستان

برای مراقبت تخصصی از پوست، فقط ضد آفتاب زدن کافی نیست و شما باید یک روتین کامل داشته باشید. منظور از روتین، کارهایی است که باید روزی دو بار، یعنی صبح و شب برای سلامت پوست خود انجام دهید. در اینجا، مراحل یک روتین پوستی کامل در فصل تابستان را به همراه محصولاتی که باید استفاده شود، به شما آموزش می‌دهیم.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   فواید گریه کردن؛ اشک‌هایی که شفا می‌بخشند

شوینده

فرقی نمی‌کند که چه نوع پوستی دارید، درهرصورت باید به‌محض بیدار شدن از خواب و قبل از خواب شبانه، صورت خود را با یک شوینده مناسب بشویید. این کار به تمیز شدن منافذ پوست و از بین رفتن آلودگی‌های مختلف کمک خواهد کرد. حتی اگر در طول روز فقط ضد آفتاب زده و آرایشی نداشته باشید هم شستشوی پوست الزامی خواهد بود. برای انتخاب شوینده، حتماً به تناسب آن با نوع پوست خود استفاده کرده و از محصولات با کیفیتی استفاده کنید.

تونر

تونرها محصولاتی هستند که می‌توانند PH پوست شما را تنظیم کرده و آن را برای دریافت خواص محصولات دیگری که می‌زنید، آماده کنند. این محصولات هم در انواع مختلفی مثل ضدجوش، آب‌رسان، ضد لک و… در بازار وجود دارند و باید مطابق با نوع پوستتان یکی را بخرید.

کرم آب‌رسان

گرمای تابستان باعث تبخیر شدن آب و رطوبت پوست می‌شود و به‌هیچ‌عنوان نباید آب‌رسانی پوست را فراموش کنید. در این فصل، حتما به میزان کافی آب بنوشید اما بعد از تونر، یک آب‌رسان مناسب هم بزنید. آب‌رسان‌ها در انواع مختلف سرم، ژل و کرم در بازار وجود دارند. افرادی که پوست چرب دارند، بهتر است به سراغ آب‌رسان‌های سرمی بروند. کسانی که پوستشان خشک است، می‌توانند یک کرم آب‌رسان با بافت سنگین‌تر را انتخاب کنند.

کرم مرطوب‌کننده

ممکن است فکر کنید آب‌رسان و مرطوب‌کننده یک محصول هستند، اما این دو با هم فرق دارند. آب‌رسان‌ها به‌صورت عمقی آب و رطوبت را به پوست شما می‌رسانند. حالا برای اینکه این رطوبت در بافت پوستتان حفظ شود، باید یک کرم مرطوب‌کننده روی آن بزنید.

نکته: برخی از محصولات، به‌صورت دوکاره عمل می‌کنند و هر دو خاصیت را در خود دارند.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   علت نامطلوب بودن برخی از خواسته‌های کودکان + فیلم

ضد آفتاب پوست

بعد از آب‌رسانی، نوبت به لایه محافظتی پوست در برابر آفتاب می‌رسد. ضد آفتاب فقط مختص روتین صبح شماست ولی باید هر ۲ ساعت یک‌بار آن را تمدید کنید. اگر پوستتان چرب است، می‌توانید در روتین صبح، این محصول را به‌جای کرم مرطوب‌کننده استفاده کنید؛ یعنی بعد از آب‌رسان، ضد آفتاب بزنید و خیالتان راحت باشد که رطوبت پوست تبخیر نخواهد شد.

ضد آفتاب بدن

درصورتی‌که قصد دارید آفتاب بگیرید یا بخشی از دست، پا و گردنتان در معرض تابش نور خورشید است، از ضد آفتاب مخصوص بدن استفاده کنید.

مراقبت تخصصی از پوست در روزهای آفتابی تابستان

با محصولات پوستی خوب، فقط از تابستان لذت ببرید

در این مطلب، سعی کردیم درمورد نحوه مراقبت از پوست به‌صورت تخصصی در فصل تابستان با شما صحبت کنیم. اگر می‌خواهید از آسیب‌های نور خورشید در امان مانده و همیشه زیبایی و جوانی پوستتان را حفظ کنید، لازم است که به‌طور مرتب از یک ضد آفتاب باکیفیت و مناسب با پوست خود استفاده کرده و روتین پوستی مرتبی داشته باشید. فراموش نکنید که برای خرید محصولات مراقبت از پوست، حتما به سراغ برندهای معتبر و شناخته‌شده بروید؛ همچنین این برندها را از فروشگاه‌هایی خریداری کنید که قابل اعتماد هستند و محصولات فیک را به‌جای اورجینال به مشتریان عرضه نمی‌کنند.

 



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *