۱۰:۰۲ ۳۱ شهريور ۱۴۰۳

مهدی کاموس، نویسنده، پژوهشگر و شاگرد استاد محمود حکیمی پیشکسوت ادبیات دینی که یادنامه‌ای نیز در تجلیل او منتشر کرده است، گفت: این خادم فرهنگ عاشورایی و نویسنده مجموعه ۲۲ جلدی تاریخ‌ تمدن برای نوجوانان به دیار باقی و امن سفر کرد؛ مردی که از دهه ۴۰ تاکنون عضو هیأت تحریریه ماهنامه مکتب اسلام بود و آثار داستانی‌اش در دهه ۶۰ علیه رژیم پهلوی همانند داستان‌های قبل از انقلابش در بیداری نسل نوجوان چنان مؤثر بود که ساواک اصفهان و قم نسبت به ایشان حساس شد و بعد از انقلاب رادیو سلطنت‌طلب‌ها چند جلسه به او ناسزا گفت. 

او افزود: نویسنده کتاب «نگاهی به تاریخ معاصر جهان» از ۱۵ خرداد ۴۲ از فعالان نهضت انقلاب اسلامی بود و در نوفل لوشاتو در صف هواداران امام خمینی رحمت‌الله علیه حضور داشت.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   غوغای دهه هشتادی‌‌ها در پاریس

کاموس ادامه داد: استاد حکیمی که از علاقه‌مندان مرحوم مصدق و بازرگان بود، روابط صمیمانه‌ای با شهیدان بهشتی، مطهری، باهنر و رجایی داشت. محمود حکیمی مکتب اهل‌بیت علیه‌السلام اجمعین را مکتب محبت می‌دانست و از سویی در راه تنویر افکار نسل جوان نسبت به وهابیت و بهائیت مقالات و داستان‌های افشاگرانه‌ای نوشت.

این شاگرد محمود حکیمی خاطرنشان کرد: نویسنده کتاب «پیام‌آور محبت» درباره حضرت حجت ارواحنا فداه راه نجات ایران عزیز را در آگاهی نسل نوجوان و جوان به مکتب اهل‌بیت می‌دانست.

وی اضافه کرد: حکیمی که با داشتن مدرک درجه یک هنری از میان ده‌ها لوح افتخار، به لقب و لوح خادم فرهنگ عاشورایی بیش‌تر از همه افتخار می‌کرد، در سال‌های اول انقلاب به درخواست شهید رجایی کتب تاریخ مقطع راهنمایی را تألیف و ۷۰ کتاب درسی را اصلاح کرد.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   فرایند عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل

پژوهشگر حوزه ادبیات داستانی گفت: استاد در سال‌های ۵۸ تا ۶۰ در سازمان پژوهش و تألیف کتب درسی آموزش و پرورش مدیرمسئول مجلات ۱۶ گانه پیک بود. 

کاموس با بیان این‌که استاد محمود حکیمی مصداق روایت عاش سعیدا و مات سعیدا بود، اظهار داشت: نویسنده مجموعه آثار با پیشگامان آزادی، هیچگاه به دنبال پست و مقامی نبود و با معلمی و تألیف بیش از ۱۳۰ عنوان کتاب زندگی شرافتمندانه‌ای داشت و با تألیف بهنگام آثار داستانی قبل از انقلاب و آثار تاریخی و علمی برای نوجوانان بعد از انقلاب، فرزند زمان خویش بود.

منبع: فارس

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *