نخود پلو ترکیه‌ ای به عنوان یکی از غذای محبوب و خوشمزه ترکیه‌ ای می‌ باشد که با مواد ساده ای می توانید در منزل آن را تهیه نمایید. از این رو، اگر شما نیز تمایل به تهیه نخود پلو دارید می توانید تا پایان مطلب طرز تهیه نخود پلو ترکی همراه ما باشید.

آموزش تهیه نخود پلو ترکی

طرز تهیه نخود پلو ترکی با طعم بی‌نظیر

نخود پلو ترکی به عنوان یکی از غذا های محبوب و پرطرفدار ترکیه‌ ای محسوب می‌ شود. که با روش‌ های مختلف و با مواد متنوعی می‌ توانید آن را تهیه کنید. و برای پذیرایی و مهمانی‌ ها گزینه بسیار مناسبی است. و مانند سبزی پلو کته و شوید پلو با تن ماهی بسیار ساده و راحت است. بنابراین، اگر شما نیز تمایل به آشنایی با طرز تهیه خود پلو ترکیه‌ ای دارید بهتر است تا پایان مطلب همراه ما باشید.

مواد لازم :

  • برنج ترکیه ای یا ایرانی : سه پیمانه
  • نخود پخته شده : یک پیمانه
  • کره : صد گرم
  • مرغ (ران یا سینه) :  به مقدار لازم
  • پیاز : یک عدد
  • هویج : یک عدد
  • کرفس : به مقدار لازم
  • فلفل سیاه دانه درشت : به مقدار لازم
  • آب برای پخت برنج : به مقدار لازم
  • نعناع، ریحان و شوید تازه : به مقدار لازم
افزایش آگاهی و اطلاعات:   طرز تهیه پنیر گیاهی خانگی با طعم عالی-مجله بپز نپز

نحوه تهیه :

به منظور تهیه نخود پلو ترکیه‌ ای، ابتدا هویج‌ ها را پوست گرفته و به شکل حلقه‌ ای خورد نمایید و بعد پیاز ها را بعد از پوست گرفتن شسته و به چهار قسمت تقسیم نمایید همچنین، مقداری کرفس را با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان شسته و خرد نمایید.

حالا داخل قابلمه تیکه‌ های مرغ را ریخته که بهتر است از ران مرغ استفاده نمایید.زیرا، دارای بافت نرم‌ تری است اما می‌ توانید از سینه مرغ نیز استفاده کنید و بعد روی مرغ‌ ها هویج، پیاز و کرفس‌ های خرد شده را بی‌افزاید و آن ها را با هم مخلوط کنید.

حالا به قابلمه مقداری آب اضافه کنید و کمی فلفل سیاه دانه داشت و نمک نیز به مواد بیفزایید درب قابلمه را ببندید و بعد اجازه دهید بر روی حرارت متوسط به مدت یک ساعت تا یک و نیم ساعت مرغ‌ ها پخته شود.

حالا بعد از پختن مرغ‌ ها قابلمه را از روی حرارت برداشته و تکه‌ های مرغ را داخل ظرف دیگری بگذارید تا کمی خنک شود و بعد آب مرغ را از صافی رد کرده تا کاملاً صاف و یکدست شود و سبزیجات پخته شده نیز از آب مرغ جدا نمایید.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   غذاهای ژاپنی

حالا بعد از خنک شدن تکه‌ های مرغ آن ها را ریش ریش کرده و داخل ظرف مناسب بریزید سپس قابلمه مناسبی برداشته و مقداری کره داخل آن ریخته و اجازه دهید بر روی حرارت ملایم کره ذوب شود و برنج‌ هایی که از شب قبل خیس کرده‌ اید را داخل تابه ریخته و تفت دهید

حالا نخودهای پخته شده را که بهتر است از کنسرو نخود استفاده نمایید داخل تابه ریخته و همراه برنج کمی تفت داده و بعد روی برنج‌ ها و نخود ها آب مرغ بیفزاید و اجازه دهید تا آب مرغ به جوش آید و کمی از آن باقی بماند و برنج ها باید نرم و قد بکشند.

حالا بعد از اینکه کمی از آب مرغ داخل قابلمه باقی ماند و برنج‌ ها پخته شدند در قابلمه را ببندید و اجازه دهید برنج دم بکشد و نخود ها نیز پخته شوند و بعد نخود پلو را داخل ظرف مناسبی بریزید.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   طرز تهیه پپروناتا فوق العاده لذیذ و خوش طعم-مجله بپز نپز

در مرحله پایانی گوشت‌ های مرغ ریش شده را اطراف ظرف برنج و یا روی برنج ریخته و آن را تزیین نمایید که نحوه تزیین آن بسته به سلیقه خود شما دارد و به هر شکلی که می‌ توانید آن را تزیین نمایید تازه تزیین نمایید و بعد روی نخود پلو را با چند برگ نعنا، ریحان و شوید تازه می توانید تزیین کنید نوش جان.

نحوه تهیه نخود پلو ترکی

نکته : این غذا را می توانید. همراه سالاد، ترشی، انواع دورچین و مخالفات نوش جان کنید.

منبع : آرگا

برچسب :



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *