همانطور که می دانید یکی از خوشمزه ترین مرباها می توان گفت مربای به می باشد که با روش ساده و با مواد اولیه ساده و در دسترس به راحتی می توانید در منزل تهیه کنید بنابراین، اگر شما نیز به تمایل به زیادی به مصرف مربای به دارید می توانید به منظور آشنایی با طرز تهیه مربای به رنده شده تا پایان مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه مربای به رنده شده خوش طعم

یکی از انواع رسپی های مربای به، مربای به رنده شده است که با رسپی های مختلفی تهیه می شود و دارای بافت مارمالاتری می باشد از این رو، در ادامه مطلب نحوه تهیه مربای به رنده را به شما دوستان عزیز آموزش خواهیم داد تا بتوانید با کمک این مطلب این مربای خوشمزه را به راحتی در منزل تهیه و نوش جان کنید.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   سوسیس مرغ خانگی

مواد لازم :

  • به : یک کیلو گرم
  • شکر : نهصد گرم
  • جوهر لیمو : یک قاشق مربا خوری
  • آب : سه پیمانه
  • هل : چهار عدد

روش تهیه مربای به رنده شده

نحوه تهیه :

به منظور تهیه مربای به رنده شده ابتدا به ها را به خوبی شسته و بعد داخل آبکش گذاشته تا خشک شوند سپس به صوزت چهار قاچ خرد کرده و قسمت های اضافی وسط آن را خارج نمایید.

حالا به ها را نسبت به سلیقه خود با رنده ریز و یا درشت رنده کنید و داخل یک قابلمه ریخته و در ادامه سه پیمانه آب به قابلمه بیفزایید به اندازه ای که روی به های رنده شده را بپوشاند و بعد قابلمه را روی حرارت قرار دهید.

حالا بعد از کمی نرم شدن به ها، شکر را به قابلمه بیفزایید و اجازه دهید داخل آب حل شوند و شربت مربا بجوشد و به غلظت مناسب برسید که به منظور اطمینان از به قوام رسیدن شربت مربا یک قاشق از شربت مربا را برداشته و کنار گذاشته و اجازه دهید خنک شود و بعد بین انگشنت تست نمایید اگر بین دو انگشت کش آیید مربا آماده است.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   4 دمنوش خواب آور و طرز تهیه آن ها

در مرحله بعدی بعد از به قوام رسیدن مربا جوهر لیمو را بیفزایید و درب قابلمه را با دم کنی بپوشانید و حرارت را روی کمترین درچه گذاشته و اجازه دهید تا مربا خوش رنگ و رنگ آن مایل به قرمز شود.

در مرحله پایانی بعد از غلیظ شدن مربا و تغییر رنگ دادن آن حرارت را خاموش کرده و اجازه دهید به مدت ۲۴ ساعت در فضای آشپزخانه بماند و بعد داخل یک ظرف شیشه ای درب دار ریخته و داخل یخچال نگه داری نمایید، نوش جان.

نحوه تهیه مربای به رنده شده

شما دوستان می توانید با کلیک بر روی طرز تهیه مربای آلبالو خشک و طرز تهیه مربای گریپ فروت با نحوه تهیه مربای مورد نظرتان آشنا شوید و در منزل به راحتی تهبه و نوش جان کنید.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   طرز تهیه دمی زیتون پلوی مخلوط و خوش طعم ایرانی-مجله بپز نپز

منبع : آرگا



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *