یکی از انواع شیرینی ها بسیار خوشمزه و پرطرفدار شیرینی الماسی می باشد که با روش های مختلفی می توانید آن را تهیه نمایید بنابراین، اگر شما نیز تمایل به تهیه این نوع شیرینی در منزل دارید می توانید تا پایان مطلب طرز تهیه شیرینی الماسی همراه ما باشید.

آموزش تهیه شیرینی الماسی

طرز تهیه شیرینی خوشمزه و پرطرفدار الماسی

شیرینی الماس را می توانید با مواد ساده به راحتی و در مدت زمان کمی تهیه نمایید که در ادامه مطلب طرز تهیه شیرینی الماس را به شما دوستان عزیز آموزش خواهیم داد.

مواد لازم :

  • کره یا روغن جامد : دویست گرم
  • پودر قند : یک لیوان فرانسوی سر خالی
  • تخم مرغ : یک عدد
  • آرد : سه لیوان
  • وانیل : یک چهارم قاشق چای خوری
  • شکر برای تزیین روی شیرینی : به مقدار لازم
  • پودر کاکائو : چهار قاشق غذاخوری سرخالی
  • شکلات ذوب شده روی شیرینی : به مقدار لازم

دستور پخت:

در روش تهیه شیرینی الماسی ابتدا مقداری کره را داخل یک ظرف ریخته و بر روی حرارت غیر مستقیم به روش بن ماری نگه داری داشته تا کره ذوب شود. و بعد اجازه  دهید به دمای محیط برسد. و بعد از آن مقداری پودر قند الک کرده تا بافت صاف و یکدست شد.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   طرز تهیه ترشی ریحان و بادمجان چاشنی عالی و خوش طعم-مجله بپز نپز

حالا کره آب شده را داخل یک ظرف ریخته و به آن پودر قند بیفزایید. و با کمک همزن برقی آن را با هم مخلوط نمایید . تا پودر قند حل شود و بافت کرم رنگ و کشدار ایجاد شود که البته به جای کره از روغن جامد نیز می توانید استفاده نمایید.

حالا تخم مرغ را به مخلوط بیفزایید و به مدت سه دقیقه هم بزنید تا تخم مرغ از حالت لختگی خارج شده و با مواد ترکیب نمایید و بعد به مواد وانیل بیفزایید و به مدت یک دقیقه خوب هم بزنید و بعد مقداری پودر کاکائو که اندازه آن بستگی به سلیقه و ذائقه تان دارد . به  مواد اضافه نمایید و هم بزنید تا مواد یکدست شده و به رنگ دلخواه تان برسد.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   طرز تهیه تاوا کبابی غذای خوشمزه و خوش طعم ایرانی-مجله بپز نپز

در مرحله بعدی آرد را الک کرده  و به مواد در چند مرحله بیفزایید و به آرامی و با لیسک به شکل دورانی هم زده تا مواد با هم ترکیب شوند و آراد داخل مواد گلوله نشود و آراد را به اندازه اضافه نمایید که مخلوط حاصل خیلی سفت و خیلی شل نباشد

حالا بعد از یک دست شدن بافت خمیر داخل سینی فر یا قالب را با روغن مایع یا کره چرب نمایید. و با کاغذ روغنی کف قالب گذاشته و بعد مقداری از خمیر حاصل را با قاشق برداشته و با دست فرم داده و گرد نمایید و بعد تمام خمیر را همین شکل درست کنید.

حالا خمیرهای فرم داده شده را داخل مقداری پودر قند یا شکر غلتانده  تا با شکر سطح آن پوشانده شود. و بعد با فشار انگشت روی آن یک حفره کوچک وسط گلوله ها ایجاد نمایید و تمام خمیر را به همین شکل فرم دهید.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   خورش قیمه کدو سبز

در مرحله پایانی خمیرهای فرم داده شده را داخل سینی فر چیده و در طبقه وسط فرم که از پنج دقیقه قبل گرم کرده اید قرار داده و اجاره دهید بر روی دمای ۱۷۰ درجه به مدت ده تا پانزده دقیقه داخل فر بماند، نوش جان.

نحوه تهیه شیرینی الماسی

شما دوستان می توانید با کلیک بر روی طرز تهیه شیرینی پسته ای و طرز تهیه شیرینی چیمدیک می توانید روی لینک مورد نظرتان کلیک نمایید و این شیرینی ها را در منزل تهیه و نوش جان کنید.

منبع : آرگا

برچسب :



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *