یکی از پیش غذاهای محبوب و خوشمزه سوفله هویج می باشد. که با افزودن گوشت مرغ به آن می توانید از آن به عنوان یک غذای کامل نیز استفاده نمایید. بنابراین، اگر شما دوستان نیز تمایلی زیادی به تهیه پیش غذا دارید اما نمی دانید به چه روش ساده ای این پیش غذای بسیار محبوب و خوش طعم را در منزل تهیه کنید می توانید تا پایان مطلب طرز تهیه سوفله هویج همراه ما باشید.

مراحل تهیه سوفله هویج

طرز تهیه سوفله هویج با روشی ساده و خوشمزه

سوفله هویج یکی از انواع سوفله های خومزه است که طرفدران زیادی را به خود جذب کرده استو و به راحتی و در مدت زمان کمی می توانید  آن را تهیه کنید که در ادامه مطلب طرز تهیه سوفله هویج را در اختیارتان خواهیم گذاشت تا در منزل آن را تهیه و نوش جان کنید.

مواد لازم :

  • هویج : دو عدد متوسط
  • تخم مرغ : سه عدد
  • شیر : یک فنجان سرخالی
  • آرد سفید: دو قاشق غذا خوری
  • کره : یک قاشق غذا خوری
  • پیاز : یک عدد متوسط
  • جعفری : یک دسته کوچک
  • بکینکگ پودر :یک قاشق چای خوری
  • پنیر پارمزان یا پنیر پیتزا : یک پیمانه
  • نمک، فلفل سیاه و ادویه های دلخواه : به مقدار لازم
افزایش آگاهی و اطلاعات:   طرز تهیه بطاطاحاره غذای خوشمزه عربی-مجله بپز نپز

دستور تهیه :

ابتدا به منظور تهیه سوفله خوشمزه هویج ها را پوست گرفته و آن را شسته و بعد به شکل درشت رنده نمایید.

حالا تابه مناسبی را روی حرارت گذاشته و به آن کره بیفزایید و بعد از ذوب شدن کره هویج رنده شده به تابه بیفزایید و آن را تفت داده تا آب اضافی هویج ها کشیده شود و بعد به آن نمک، فلفل سیاه و ادویه های  دلخواه را بیفزایید.

حالا هویج ها را دوباره تفت داده تا با ادویه ها با هم مخلوط شوند و بعد حرارت را خاموش کنید سپس زرده و سفید تخم مرغ را از هم جدا نمایید و سفیده تخم مرغ ها داخل یک کاسه مناسب بریزید.

حالا سفید تخم مرغ را با کمک همزن با دور تند هم زده تا حجیم شود و با برگرداندن کاسه سفید تخم مرغ بیرون ریخته نشود و بعد به کاسه زرده تخم مرغ بیفزایید.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   طرز تهیه نان شکلاتی یک میان وعده خوش طعم و محبوب-مجله بپز نپز

حالا زده تخم مرغ ها را با دور متوسط هم زده تا با سفیده تخم مرغ باهم مخلوط شوند و بعد پیاز را رنده کرده و همراه آرد، شیر، جعفری خرد شده، بکینگ پودر و پنیر پارمزان به کاسه بیفزایید.

حالا همزن را کنار گذاشته و مواد را از یک سمت به شکل چرخشی فولد کرده تا کاملا یکدست شود و بعد هویج ها را که به دمای محیط رسیده اند را بیفزایید و به منظور نخوابیدن پف سفیده های تخم مرغ به آرامی باهم ترکیب نمایید.

حالا فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن کرده و بعد از گرم شدن ظرف مناسب فر را انتخاب کرده و با روغن مایع بدنه و کف آن را چرب کرده و بعد مایه سوفله را داخل آن بریزید.

حالا ظرف را بعد از گرم شدن فر، داخل طبقه وسط گذاشته و اجازه دهید سوفله به مدت ۲۵ تا ۳۵ دقیقه داخل فر بماند و بعد فر را خاموش کرده و گریل را روشن نمایید.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   دانه چیا چیست از کجا تهیه کنیم

در مرحله پایانی از دستور تهیه سوفله هویج می توانید در حدی که روی سوفله طلایی رنگ شود اجازه دهید. داخل فر بماند و باید دقت داشته باشید که روی سوفله بیش از حد قهوه ای رنگ نشود و بعد از فر خارج کرده و بعد از اینکه کمی سرد شدن آن را نوش جان کنید.

دستور تهیه سوفله هویج

در صورت تمایل شما دوستان عزیز می توانید بر روی طرز تهیه سوفله ذرت و طرز تهیه سوفله قارچ کلیک نمایید و با دستور تهیه پیش غذای مورد علاقه تان آشنا شوید تا به راحتی در منزل تهیه و نوش جان کنید.

منبع : آرگا



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *