زیتون پرورده، این چاشنی خوشمزه و پرطرفدار شمالی معمولا با ترکیب زیتون، رب انار، سیر، گردو و سبزی‌ تهیه می‌شود. اما آیا تا به حال به ترکیب آن با سس مایونز فکر کرده‌اید؟ شاید عجیب به نظر برسد اما زیتون پرورده با سس مایونز فراتر از حد انتظار خوشمزه است. در این مقاله از مجله اکالا قصد داریم طرز تهیه زیتون پرورده با سس مایونز را آموزش دهیم.

مواد لازم جهت تهیه زیتون پرورده با سس مایونز

برای تهیه زیتون پرورده با سس مایونز، به مواد زیر احتیاج دارید:

زیتون بدون هسته ۵۰۰ گرم
گردو ۳۰۰ گرم
گشنیز ۲ دسته
نعنا ۱ دسته
اوجی ۱ دسته
زلنگ (چوچاق) ۲ دسته
پودر دانه انار ترش ۲ قاشق غذاخوری
دانه انار ترش ۱/۳ پیمانه
رب انار ۲ قاشق غذاخوری
رب آلو به مقدار دلخواه
سس مایونز ۲ قاشق غذاخوری
پودر گلپر به مقدار دلخواه
پودر سیر یا سیر رنده شده به مقدار دلخواه
نمک به مقداردلخواه
روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری

مراحل تهیه زیتون پرورده با سس مایونز

طرز تهیه زیتون پرورده با سس مایونز شامل مراحل زیر است:

افزایش آگاهی و اطلاعات:   طرز تهیه اشکنه شنبلیله غذای سنتی و خوشمزه ایرانی-مجله بپز نپز

مرحله اول: آماده‌سازی زیتون‌ها

برای تهیه زیتون پرورده با سس مایونز، ابتدا هسته زیتون‌ها را جدا کنید. در صورتی که زیتون‌ها بسیار شور هستند، توصیه می‌شود قبل از جدا کردن هسته، چند روز آن‌ها را در آب قرار دهید. پس از جدا کردن هسته، مقدار زیتون بدون هسته باید حدود ۵۰۰ گرم باشد.

مراحل تهیه زیتون پرورده با سس مایونز

مرحله دوم: آماده‌سازی سبزیجات و گردو

در این مرحله، اوجی، نعناع، گشنیز و چوچاق را به خوبی شسته و با استفاده از چرخ گوشت یا غذاساز چرخ کنید. در ادامه، گردوها را نیز پوست گرفته و چرخ کنید.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد اولیه

زیتون‌های بدون هسته را به همراه سبزی چرخ شده، گردوی چرخ شده، رب انار، رب آلو، پودر دانه انار ترش، دانه‌های انار ترش، سس مایونز، پودر گلپر، پودر سیر و نمک در ظرف مناسبی بریزید. تمامی مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید تا زیتون‌ها به طور کامل به سس و ادویه‌ها آغشته شوند.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه زیتون پرورده با پیاز

مرحله چهارم: آماده شدن زیتون پرورده با سس مایونز

در پایان، دو قاشق غذاخوری روغن زیتون را به مواد اضافه کرده و خوب با هم ترکیب کنید. سپس، زیتون‌ها را درون یک ظرف درب‌دار ریخته و به مدت حداقل یک روز درون یخچال قرار دهید تا طعم‌ها به خورد زیتون‌ها بروند. پس از این مدت، زیتون پرورده با سس مایونز شما آماده است. نوش جانتان!

افزایش آگاهی و اطلاعات:   علامت زن حامله‌ای که بچه‌اش پسر است

نکات مهم در خصوص تهیه زیتون پرورده با سس مایونز

بیشتر بخوانید: طرز تهیه تاپناد زیتون

نکات مهم در خصوص تهیه زیتون پرورده با سس مایونز

هنگام تهیه زیتون پرورده با سس مایونز، به نکات زیر توجه کنید:

  • استفاده از دانه انار ترش در تهیه زیتون پرورده با سس مایونز اختیاری است. می‌توانید به دلخواه مقدار آن را کم، زیاد و یا حتی به طور کامل حذف نمایید.
  • مقدار ادویه‌هایی که در تهیه زیتون پرورده استفاده می‌شود مانند پودر سیر، پودر گلپر و نمک کاملا سلیقه‌ای است. بهتر است ابتدا مقدار کمی از هر کدام را اضافه کنید و طعم زیتون پرورده را بچشید. در صورت نیاز می‌توانید مقدار ادویه‌ها را بیشتر کنید تا به طعم دلخواه خود برسید.

در این بخش از مجله آشپزی اکالا، طرز تهیه زیتون پرورده با سس مایونز را در اختیار شما عزیزان قرار دادیم. اگر تا به حال زیتون پرورده را به روش‌های سنتی تهیه می‌کردید، پیشنهاد می‌کنیم این دفعه این دستور پخت جدید را امتحان کنید. مطمئن باشید که عاشق طعم آن خواهید شد.



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *