یکی از رب های خانگی بسیار پرطرفدار و خوشمزه رب پاپریکا می باشد. که از فلفل دلمه ای قرمز تهیه می شود و به راحتی می توانید آن را در منزل تهیه کنید. بنابراین، اگر شما تمایل زیادی به تهیه رب های خانگی دارید بهتر است تا پایان مطلب همراه ما باشید.

آموزش تهیه رب پاپریکا

طرز تهیه رب پاپریکا به طعم عالی

رب پاپریکا مانند رب غوره و رب انار در آشپزی کاربرد زیادی دارد و شما می توانید به منظور مزه دار کردن مرغ یا پخت مرغ و همچنین انواع خوراک ها استفاده نمایید و این رب تندی زیادی داشته و به منظور رنگ و لعاب دادن به غذا ها مورد استفاده قرار گرفته می شود و شما می توانید به مواد ماکارونی یک قاشق غذاخوری رب پاپریکا بیفزایید. یا از این رب روی مرغ بریزید و آن را بریان نمایید. و در واقع برای فلفل دلمه ای جایگزین مناسبی است که بسیار خوشرنگ می باشد .از این رو، در ادامه مطلب طرز تهیه رب پاپریکا را به شما دوستان آموزش می دهیم.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   طرز تهیه شیرینی شستی زنجان؛ اصیل و خوشمزه

مواد لازم

  • فلفل دلمه ای قرمز  : یک کیلو گرم
  • ادویه پولبیبر: یک قاشق چای خوری
  • روغن مایع : سه قاشق غذا خوری
  • نمک : یک قاشق چای خوری

نحوه تهیه

در روش تهیه رب پاپریکا ابتدا فلفل دلمه ها را خوب شسته و آن ها را خشک نمایید و بعد روی شعله پخش کن یا توی مخصوص روی گاز قرار دهید  و آن را کاملا کبابی نمایید تا نرم و پوست آن تغییر کند. و در صورت تمایل به منظور کباب کردن فلفل دلمه ای می توانید از فر یا زغال نیز استفاده نمایید.

حالا فلفل دلمه ای کبابی شدن را داخل کاسه مناسبی ریخته و روی آن یک درب قرار دهید. و اجازه دهید به مدت ده دقیقه بماند تا بخار نماید تا پوست فلفل دلمه ای سیاه شده و به راحتی جدا شود.  حالا آن ها را پوست بگیرید.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   طرز تهیه ایبیزا دسر خوشمزه و ایده آل-مجله بپز نپز

در مرحله بعدی فلفل دلمه ای روی تخته آشپزی گذاشته و با چاقو از وسط به دو نیم تقسیم کرده و تخم های داخل آن ها گرفته و بعد داخل  غذاساز یا چرخ گوشت ریخته تا پوره شود.

حالا پوره تهیه شده را داخل تابه ریخته و به آن روغن نیز بیفزایید و کمی تفت داده تا آب اضافی آن رب کشیده شود  و به به آن نمک و پولبیبر بیفزایید و  به مدت نیم ساعت هم زده تا صاف و یکدست شود.

در مرحله پایانی رب شیشه مناسبی را انتخاب کرده کف آن را کمی روغن ریخته و رب را داخل آن بریزید  و بعد روی رب را نیز کنی روغن بریزید و در یخچال نگهداری نمایید، نوش جان.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   طرز تهیه کفیر پر خاصیت در خانه-مجله بپز نپز

نحوه تهیه رب پاپریکا

نکات تکمیلی

۱. بهتر است شیشه ها را داخل آب جوش ریخته تا استریل شود و ماندگاری رب بیشتر شود.

۲. ادویه پولبیبر به منظور  تند و تیز بودن رب افزوده می شود که می توانید به جای آن از فلفل قرمز استفاده نمایید.

۳. به منظور ماندگاری بیشتر رب  به آن روغن بیفزایید.

منبع : آرگا

برچسب :



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *