اکلر کیک جزو یکی از کیک های بسیار خوشمزه و پرطرفدار محسوب می شود که با مواد ساده ای می توانید آن را تهیه کنید. بنابراین، اگر شما نیز تمایل به تهیه اکلر کیک دارید بهتر است تا پایان طرز تهیه اکلر کیک مطلب همراه ما باشید.

آموزش تهیه اکلر کیک

طرز تهیه اکلر کیک با طعم بی نظیر

این کیک را با مواد ساده و به راحتی و در مدت زمان کمی می توانید تهیه کنید. از این رو، در ادامه مطلب طرز تهیه این کیک خوشمزه را به شما آموزش خواهیم داد، تا بتوانید این کیک را تهیه و نوش جان کنید.

مواد لازم :

  • آرد کیک : نود و پنج گرم
  • شیر : هشتاد میلی لیتر
  • آب : هشتاد میلی لیتر
  • شکر : ده گرم
  • نمک :. دو گرم
  • کره : شصت گرم
  • تخم مرغ : سه عدد

مواد لازم برای تهیه فیلینگ وانیلی

  • شیر : دو پیمانه
  • شکر : صد و سی پنج گرم
  • نشاسته ذرت : سی گرم
  • آرد کیک : یک قاشق غذا خوری
  • تخم مرغ : دو عدد
  • عصاره وانیل : ده گرم
  • کره : صد و هفتاد

نحوه تهیه :

در طرز تهیه اکلر کیک ابتدا باید فیلینگ وانیلی را آماده کنید که برای این منظور شیر داخل قابلمه مناسبی ریخته و بر روی حرارت قرار دهید و اجازه دهید بجوشد و بعد تخم مرغ‌ ها را داخل کاسه مناسبی بریزید.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   توسط: محمدعلی

حالا به کاسه شکر بیفزایید و با کمک همزن دستی آن را هم زده تا شکر با تخم مرغ کاملاً مخلوط شود و بعد آرد و نشاسته ذرت را داخل کاسه الک کرده و با کمک همزن دستی به خوبی با هم مخلوط نمایید.

حالا به کاسه شیر داغ را کم کم بیفزایید و با سرعت بالا آن را مخلوط کنید تا تخم مرغ‌ ها با حرارت شیر پخته نشوند و مایع یک دستی ایجاد شود.

حالا ظرف را روی حرارت گذاشته و به شکل مداوم آن را هم بزنید بعد تا زمانی که مایه پودینگ غلیظ نشود به هم زدن تان ادامه دهید.

در مرحله بعدی پس از غلیظ شدن مایه آن را از روی حرارت برداشته و به آن وانیل بیفزایید و بعد به خوبی مخلوط نمایید.

حالا با پلاستیک فریزر روی پودینگ‌ ها را پوشانده و اجازه دهید در دمای محیط کاملاً خنک شوند در این فاصله به سراغ تهیه خمیر کیک بروید.

حالا شیر را داخل قابلمه مناسبی ریخته و به آن شکر، آب، نمک و کره بیفزایید و بر روی حرارت قرار دهید تا به جوش آید. سپس، آن را کنار گذاشته و آرد را یک باره به قابلمه اضافه نمایید و با سرعت بالا مواد را هم بزنید تا خمیر داخل قابلمه جمع نشود.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   طرز تهیه اشترودل سیب با طعم کم نظیر-مجله بپز نپز

حالا دوباره قابلمه را روی حرارت ملایم گذاشته و خمیر را هم بزنید تا داخل قابلمه جمع نشود و بعد خمیر را کنار گذاشته تا خنک شود.

در مرحله بعدی فر را با دمای ۱۹۰ درجه سانتیگراد روشن کرده و اجازه دهید گرم شود و بعد تخم مرغ‌ ها را دانه به دانه به قابلمه بیفزایید و آن را مخلوط کنید تا خمیر نرم و چسبنده‌ ای ایجاد شود.

حالا دو قالب همسان را انتخاب نمایید و داخل آن را کاغذ روغنی پوشانده و بعد خمیر کیک را به دو قسمت تقسیم نمایید و داخل قالب‌ ها بریزید و بعد قالب‌ ها را داخل فر گذاشته تا به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه داخل فر بماند.

در فاصله‌ ای که قالب‌ ها را داخل فر گذاشته‌ اید کره را از یخچال خارج کرده و اجازه دهید در دمای محیط نرم شود و بعد آن را داخل کاسه مناسبی ریخته و با کمک همزن برقی با دور تند هم زده تا بافت کره از هم باز شو‌د.

حالا مایه پودنیگ را به کاسه کم کم بیفزایید و با کمک همزن برقی با دور تند خوب هم زده تا فرم بگیرد بعد قالب‌ ها را از فر خارج کرده و اجازه دهید کیک خنک شود سپس آن را از قالب‌ ها جدا نمایید.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   طرز تهیه ۹ غذای خوشمزه با گوشت چرخ کرده و برنج

نحوه تهیه اکلر کیک

در مرحله پایانی یک لایه از کیک را داخل ظرف مورد نظرتان گذاشته و بعد روی آن را با مایع پودینگ کاملاً پوشانده سپس لایه دوم کیک را روی مایع پودینگ قرار دهید و اجازه دهید به مدت پنج تا شش ساعت داخل یخچال بماند تا خنک شود و بعد آن را نوش جان کنید.

شما دوستان می توانید با کلیک بر روی طرز تهیه کیک سوفله ژاپنی و طرز تهیه تایلندی  روی لینک مورد نظرتان کلیک نمایید با نحوه تهیه آن آشنا شوید و در منزل تهیه و نوش جان کنید.

منبع : آرگا

برچسب :



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *