کویر ها یکی از بهترین جا های گردشگری می باشند و باید بدانید که سفر به کویر می تواند یکی از بهترین مسافرت های شما باشد زیرا در آن جا تجربه های بسیار خوبی بدست خواهید آورد. در واقع کویر ها مکان های بکری می باشند که شما می توانید به راحتی از آن ها دیدن نمایید و تنها نکته ای که در این زمینه باید آن ها را رعایت کنید این است که این طبیعت ها بکر می باشند بنابراین با جمع کردن زباله ها در تمیز ماندنشان کوشا باشید. در ادامه شما را با کویر پلوند  آشنا می کنیم و اطلاعاتی در مورد این کویر به شما عزیزان خواهیم داد.

 گردشگری پلوند

آشنایی با کویر پلوند

این کویر از بهترین کویر هایی می باشد که شما می توانید به ان جا سفر کنید زیرا منطقه ای بسیار زیبا و دست نخورده می باشد و البته این کویر دارای نام دیگری می باشد و ان هم کویر فردوس می باشد. مساحت این کویر ۹۳ هزار هکتار می باشد و در نزدیکی این کویر روستا هایی مانند ابراهیم آباد و طاهر آباد را دارد و در بخش جنوبی این کویر شما می توانید به حیات وحش رباط شور بروید. این کویر در شهرستان فردوس می باشد و شما اگر به این شهرستان رفته باشید می توانید به راحتی این کویر را دیده و از ان بازدید نمایید.

از دیگر سوالاتی که در این زمینه یافت می شود این است که فاصله کویر تا مشهد چقدر است؟ باید بدانید که حدودا ۵ ساعت و نیم راه بعد از مشهد دارید تا به این کویر برسید از این رو بسیاری از مسافران که به زیارت امام رضا (ع) می آیند بعد از ان به کویر می روند. این کویر تا مشهد حدودا ۴۲۵ کیلو متر فاصله دارد.

دیدنی های این کویر

کویر پلوند از معدود کویر هایی مکی باشد که دارای مکان های دیدنی می باشد و جاذبه های گردشگری دارد. به صورت کلی دو جاذبه گردشگری در این کویر مشهور می باشد که یکی از ان ها سنگ سوراخ و غار ان می باشد و دیگری ریگ دم یوز می باشد. در سنگ سوراخ و غار آن شما می توانید یک پدیده زمین شناسی را مشاهده نمایید و این جاذبه گردشگری بدین صورت می باشد که سوراخی در دل کوه بوده و این مورد در اثر فرسایش بسیار زیاد ایجاد شده است. دومین گردشگری این کویر شامل تپه ای ماسه ای همانند یوز را مشاهده کنید. در واقع این تپه با شکل بسیار زیبایی که دارد توانسته است به یکی از زیبا ترین مناطق در این کویر تبدیل شود و این تپه به ریگ دم یوز شهرت دارد.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   دریاچه نورماس گیلان با طبیعتی چشم نواز و دیدنی

کویر پلوند

تفریحات کویر

در این کویر شما می توانید منظره های دیدنی بسیار زیادی را ببینید ولی یادتان باشد که این کویر با سایر کویر ها تفاوت هایی دارد و یادتان نرود که امکانات رفاهی و همچنین انواعی از تور هایی که برای این کویر تدارک دیده می شوند می توانند هیجان زیبایی را برایتان به همراه داشته باشد.

آسمان کویر

یکی از دیدنی ترین بخش هایی که شما می توانید در کویر ببینید آسمان آن می باشد و باید بدانید که در تمامی روز های سال آسمان این بخش از کشور دارای زیبایی های خاص بوده و جلوه بسیار زیبایی دارد. در واقع اگر شما شب را در کویر بمانید می توانید زیبایی بیش تری از کویر و آسمان ان ببینید از این رو باید بدانید که ستاره ها در کویر پر فروغ تر می باشند و توصیه می کنیم که شب های کویر را از دست ندهید.

حیات وحش

شاید برایتان جالب باشد که بدانید در این کویر حیات وحش نیز وجود دارد و شما نیز می توانید به راحتی از آن جا دیدن نمایید. البته باید بدانید که این بخش ها یکی از بخش های حفاظت شده در کویر می باشند و شما نمی توانید شکار داشته باشید در غیر این صورت پیگرد قانونی دارد. البته اگر می خواهید از این موارد فیلم برداری نمایید و یا حیوانات و گونه های متفاوت را ببینید گاهی نیاز است تا زمان زیادی را برای ان ها صرف نمایید.البته گاهی نیز امکان دارد پرندگان و گونه های جانوری به راحتی خودشان را در معرض دید شما قرار دهند و اگر این مورد را مشاهده کردید بهترین راه این است که سریعا تصویر برداری نمایید زیرا امکان این که دیگر ان ها را نبینید نیز وجود دارد.

کویر پلوند

شتر سواری

از دیگر تفریحاتی که شما می توانید در کویر داشته باشید شتر سواری می باشد. جالب است بدانید که این مورد یکی از پر طرفدار ترین تفریحاتی می باشد که شما می توانید در کویر داشته باشید. در این کویر شتر پرورش داده مکی شود و شما می توانید به راحتی این مورد را در کویر انجام داده و از این مورد لذت ببرید.

پیاده روی

در نگاه اول قدم زدن روی ماسه های داغ کویر امری سخت به نظر می رسد ولی باید بدانید که یکی از لذت بخش ترین کار ها همین پیاده روی در کویر می باشد و شما به راحتی می توانید بر روی تپه های شنی قدم زده و انرژی بسیار زیادی را در این زمینه کسب کنید و احساس خوبی از این مورد به شما دست خواهد داد.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   روستای دره تخت ازنا و دیدنی های آن

تفریحات دیگر

شاید جالب باشد مکه بدانید در این زمینه می توانید از تفریحات دیگر این کویر نیز استفاده کنید و این تفریحات شامل آفرود، موتور سواری با موتور های چهار چرخ و سافاری و زیپ لاین را نیز تجربه نمایید.

بهترین زمان سفر

کویر پلوند یکی از مناطق گردشگری بسیار زیبا می باشد و تفریحات بسیار زیادی دارد ولی باید بدانید که تابستان های بسیار گرمی دارد و این فصل مناسب رفتن بله این بخش نخواهد بود ولی شما می توانید در ابتدای بهار و پاییز و زمستان به راحتی از این مورد دیدن نمایید و همچنین بهتر است بدانید که در پاییز و زمستان کویر رفتن روی دیگری دارد.

آفرود در پلوند

تجهیزات لازم سفر

کویر پلوند یکی از کویر های بسیار زیبا در ایران می باشد و سفر به این کویر برای شما بسیار خوشی را در پیش خواهد داشت. در این میان یادآوری خواهیم کرد که برای سفر کردن به این بخش ها چه تجهیزاتی لازم دارید تا بتوانید به راحتی به این بخش ها سفر کرده و از کمبود وسایل در امان باشید.

  • در این سفر یک وسیله بسیار مهم نیاز است و باید آن را به  همراه داشته باشید و آن هم قمقمه آب شما می باشد.
  • از نظر خوراکی ها نیز باید خوراکی های سبک و مقوی را با خودتان داشته باشید.
  • سعی کنید لباس های پوشیده و خنک به تن داشته باشید زیرا آفتاب کویر سوزان می باشد و امکان آفتاب سوختگی نیز وجود دارد.
  • داشتن کلاه های آفتابی، کرم ضد آفتاب، عینک آفتابی و کفش مناسب برای این مورد ضروری می باشد.
  • باید یادتان باشد که با هر کفشی شما نمی توانید به کویر بوید و داشتن کفش های مناسب برای پیاده روی در کویر ضروری می باشد و باعث می شود تا شما خستگی کم تری را در این زمینه احساس نمایید.
  • داشتن زیر انداز و آفتاب گیر در این سفر از ضروریات می باشد و برای نشستن و چادر زدن در کویر به این وسایل نیاز فراوانی پیدا خواهید کرد.
  • بهترین راه برای دور کردن حشرات در شی ها نیز اسپری های حشره کش و یا کرم های خاص دور کننده حشرات می باشد.
  • از دیگر تجهیزاتی که در سفر به این کویر نیاز دارید این است که برنامه های مکان یاب و نقشه یاب ها را داشته باشید.
افزایش آگاهی و اطلاعات:   بزرگ ترین صحرای نمک دنیا و دانستنی های جالب درباره سفر به آن

در واقع رعایت موارد گفته شده باعث می شود تا شما مشکلات کم تری را در این زمینه داشته باشید و به راحتی با دوستان خود سفری خوب را داشته باشید.

مکان های گردشگری پلوند

کویر های نزدیک به پلوند

کویر پلوند دارای جاذبه های گردشگری می باشد و تفریحات زیادی دارد و در ادامه دو کویر دیگر که نزدیک به این کویر می باشد را برایتان بررسی می کنیم.

کویر هفت سنگ

  • این کویر در یزد قرار دارد.
  • برای گردشگران ساخته شده است.
  • مانند کویر پلوند دارای امکانات گردشگری می باشد.
  • تفریحات زیادی در این کویر برای گردشگران تدارک دیده شده است.
  • کمپ های پذیرایی از مهمان ها در این کویر ها نیز وجود دارد.
  • سوئیت و رستوران های زیادی با غذا های محلی در این کویر وجود دارد.
  • در این کویر امکانات رصد آسمان و پاراگلایدر، موتور چهارچرخ و زیپ لاین نیز در این کویر برای گردشگران تدارک دیده شده است.

کویر یرگ زرین

  • این کویر هم در نزدیکی کویر پلوند می باشد.
  • این کویر نیز در یزد است.
  • این کویر همانند سایر کویر ها در شب ها ستاره های بسیار زیبایی دارد و و امکانات رفاهی این کویر بسیار بالا می باشد.
  • شتر سواری و آفرود های این کویر از سایر بخش های تفریحی آن بیش تر مورد استقبال قرار گرفته است و این کویر به صورت دقیق در شهرستان اردکان روستای ساغند قرار گرفته است.

تفریح در پلوند

این کویر از مناطق بسیار بکر می باشد و می توان گفت تا کنون افراد بسیار کمی این بخش ها را می شناختند. بنابراین سعی کنید از ریختن زباله های خود در این بخش ها خودداری کرده و نکات محیط زیستی را به خوبی رعایت نمایید. در ادامه می توانید اطلاعاتی دیگر در مورد کویر ریگ جن و کویر بافق نیز کسب کنید.

منبع : آرگا

برچسب :



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *