لنگر یکی از روستاهای باضفا و دلنشین برای علاقه مندان بوده که شما می توانید در این بخش زیبایی های آن را بشناسید. روستای لنگر از توابع شهرستان ماهان بوده و به علت موقعیت جغرافیایی مناسب خود مورد توجه است.

روستای لنگر

معرفی روستای لنگر:

این نواحی شرایط آب و هوایی مساعد و معتدلی دارد. موقعیت طبیعی و گردشگری این نواحی نیز با جذابیت های خود مورد توجه است. زیبایی های تاریخی این نواحی می تواند برای شما جالب توجه باشد. اهالی این روستا نیز مردمانی باضفا بوده و تماشای زندگی روستایی مردمان این نواحی تجربه عالی دیگر به شمار می آید.

دیدنی تاریخی لنگر

بررسی تاریخچه روستا:

این روستا تاریخچه ویژه‌ ای داشته و در گذشته نیز نام آن در آثار زیادی وجود دارد. روستای  بی‌ نظیر و قدیمی که یکی از قدیمی‌ ترین مراکز زندگی انسان بوده و مردم آن به کشاورزی مشغول بودند. در دهه‌ های ۵۰ و ۶۰ این نواحی خالی از سکنه شده است.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   پدیده چشم ساهارا و دانستنی های جالب درباره آن

موقعیت روستا:

این روستای دیدنی با زیبایی‌ های بی‌ نظیر خود در شمال ایران واقع شده است. برای بازدید از این روستا باید به نزدیکی ماهان سفر کنید. این روستا از توابع ماهان استان کرمان بوده و در فاصله ۴ کیلومتری ماهان واقع شده است. در طی مسیر بازدید از این روستا تجربه‌ های جدیدی کسب خواهید کرد.

راهنمای سفر به لنگر

دیدنی‌ های روستا:

این روستا با توجه به موقعیت خود مکان مناسبی است. روستای باشکوه و ارزشمند که آثار تاریخی مهمی مانند: آرامگاه شیخ عبدالسلام در آن واقع شده است. در این روستا می‌ توانید تجربه یک زندگی روستایی را داشته باشید.

یخدان لنگر:

در فاصله یک کیلومتری از مرکز روستا می‌ توانید این یخدان را مشاهده کنید. یکی از جاذبه‌ های دیدنی مهم که قدمت آن به زمان قاجار باز می‌ گردد. این یخچال‌ ها در زمان‌ های قدیم محل نگهداری و جمع آوری یخ بوده که در مناطق گرمسیری استفاده زیادی داشته‌ اند.

دهکده لنگر

نیاز بومیان این مناطق گرمسیری نیز در گذشته جبران می‌ شده معماری این یخدان‌ ها به شکل مخروطی هستند. بدنه این بنا ساخته شده از خشت خام بوده و مقدار کمی کاهگل نیز در آن استفاده شده است. عایقی مناسب برای جلوگیری از نفوذ گرما می‌ باشد.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   بازدید از برج رادکان و جذابیت های این برج تاریخی برای گردشگران

آرامگاه شیخ عبدالسلام:

اگر از علاقه مندان به جاذبه‌ های فرهنگی و مذهبی هستید، این آرامگاه برای شما مکان مناسبی خواهد بود. همچنین یکی از جاذبه‌ های باستانی به شمار می‌ آید. آرامگاهی در میان مزارع گندم و جوک چشم انداز و منظره زیبایی دارد. این بنا مربعی شکل بوده و در حیاطی به شکل مستطیل قرار دارد. آرامگاه دارای حجاری‌ های زیادی از آیات قرآنی بوده و گچبری‌ های ظریف و تزیینات زیبایی در آن به کار رفته است. معماری این بنا نشان دهنده یک هنر اصیل ایران باستان می‌ باشد. این بنا از زیبایی‌های روستای لنگر است.

جاذبه لنگر

زمان مناسب برای سفر:

بهترین زمان برای سفر به این نواحی نیز فصل بهار و پاییز است که موقعیت آب و هوایی مناسب و معتدل می‌ باشد. آب و هوای این نواحی در فصل تابستان کمی گرم بوده و می‌ تواند برای شما طاقت فرسا باشد.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   اطلاعات کامل تفاوت کلاس های پروازی

اقامت در لنگر:

در این روستای دیدنی نیز امکان اقامت خواهید داشت. خدمات بوم گردی که در این نواحی ارائه می‌ شود و اقامتگاه‌ های بوم گردی آن بسیار ویژه هستند. کلبه‌ های بومی و محلی که انتخاب مناسبی برای اقامت خواهد بود. شما آرامش و امنیت زیادی را در این کلبه‌ ها تجربه خواهید کرد.

منبع : آرگا

برچسب :



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *