سفر به بخارا یک تجربه عالی بوده که می‌توانید در سفر به ازبکستان آن را تجربه کنید. این نواحی دارای مساجد تاریخی و قدیمی می‌ باشد که از آن دیدن خواهید کرد. در ادامه با دیدنی‌ های بخار آشنا خواهید شد.

از کدام دیدنی های شهر بخارا دیدن کنیم؟

بخارا پنجمین شهر بزرگ در کشور ازبکستان بوده که با مقبره‌ ها و مساجد تاریخی خود می‌ تواند توجه شما را جلب کند. نماد این شهر مناره‌ های ۴۵ متری کالیان بوده که متعلق به دوران آل افراسیاب می‌ باشد. یعنی قرن دوازدهم که بلندترین مناره آسیایی در آن ساخته شده است.

زیبایی های بخارا

مدرسه چهارمنار:

این مدرسه یکی از بناهای شگفت انگیز بوده که در شمال شرقی بخارا واقع شده است. برنامه متعلق به قرن ۱۷ که مجموعه‌ ای باشکوه و تماشایی می باشد. این بنا با زیبایی‌ های متعدد خود می‌ تواند توجه شما را جلب کند. این نواحی از دیدنی های ازبکستان بوده و زیبایی های زیادی دارد.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   منطقه ساریر استانبول و دیدنی های آن

بناهای بخارا

حوض لیابی:

این حوض دیدنی نیز در واقع متشکل از سه قسمت و سه ساختمان اصلی بوده که در شماره مدرسه غربی واقع شده در شرق آن نیز مدرسه دیوان بیگی قرار دارد. مستطیلی شکل و شمایل زیبایی داشته و به عنوان بزرگ ترین مدرسه در بخارا نیز شناخته می‌ شود. بازدید از معماری این مجموعه می‌ تواند برای شما جالب توجه باشد.

گردش در بخارا

مناره کالیان:

این مناره با ۴۶ متر ارتفاع از بلندترین ساختمان‌ های بخارا بوده و در قرن ۱۱ ساخته شده است. اصلی‌ ترین کاربرد این بنا مکانی برای استراحت زایران مسلمان بوده و بالای برج نیز مکانی برای دیده بانی و حفاظت می‌ باشد. این برج کاربردهای دیگری نیز داشته و امروزه یکی از دیدنی‌ های بخار را به شمار می‌ آید.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   جزیره کبودان و جاذبه های دیدنی آن

بخارا را بشناسید

مقبره سامانی‌ ها:

این بنا نیز مقبره متعلق به قرن ۹ بوده و به دستور اسماعیل سامانی بنا شده است. این مقبره جزو اولین ساختمان‌های آسیای میانی بوده و با استفاده از آجر بنا شده مقبره‌ای که یک دکور و ساختمان زیبایی داشته و یکی از جاذبه‌ های اصلی ازبکستان به شمار می‌ آید.

دیدنی های بخارا

مدرسه عبدالعزیز خان:

این مدرسه در سال ۱۶۵۲ ساخته شده و معماری بی‌ نظیری دارد. تزیینات هنری ویژه‌ای در این بنا مشاهده می‌ کنید. این بنا در آسیای میانه برجسته بوده و معماری آسیایی دارد. مدرسه با دکور و تزیینات رنگارنگ که توجه شما را جلب می‌ کند.

سازه های بخارا

حکاکی‌ هایی که در معماری ملی این بناها مشاهده می‌ کنید، بسیار چشم نواز هستند. با مشاهده این معماری‌ های بی‌ نظیر شما تجربه‌ های جذابی خواهید داشت. در سمت غرب ارگ بخارا می‌ توانید میدانی مشاهده کنید که مرکز تجمع عمومی در قرون وسطی می‌ باشد. در این میدان کاروانسرای شلوغ با خانه‌ های بازرگانان ثروتمند بوده که بنای پر تردد بوده است.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   دیدنی های آبشار هفت چشمه با طبیعت بکر

این برج علاوه بر کاروانسرا دارای یک مسجد و مدرسه بوده که شما می‌ توانید از فضای آن دیدن کنید. این بنا در سال ۱۷۲ نیز به دستور فرمانروایی بخارا ساخته شده است. در راهنمای سفر به ازبکستان می توانید، تجربه های جدیدترین کسب کنید.

منبع : آرگا

برچسب :



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *