یکی از مشکلاتی که اکثر خانم ها امکان دارد به آن دچار شوند. کش آمدن موها است، که بنا به دلایل مختلفی می باشد. و یکی دلایل شایع آن دکلره می باشد. که دکلره در اکثر مواقع علاوه بر اینکه به موها آسیب میزند، باعث از بین رفتن زیبایی آن ها نیز می شود. بنابراین، اگر شما نیز به دنبال دلیل کش آمدن مو هستید، می توانید تا پایان مطلب همراه ما باشید.

آشنایی با دلیل کش آمدن مو

اگر شما نیز موهایتان را دکلره کرده اید. و موهایتان حالت کشسانی شده است. و نگران هستید که چگونه می توانید این مشکل را برطرف کنید در ادامه مطلب راهکار های درمان کش آمدن موهایتان را در اختیارتان گذاشته ایم تا بتوانید با کمک آن ها این مشکل را برطرف کنید.

علت کش آمدن مو چیست؟

اکثر خانم حداقل یک بار موهایشان را رنگ و دکلره کرده اند و زمانی مواد رنگ مو و دکلره بر روی مو به مدت طولانی می ماند منجر به آسیب رساندن به بافت موها می شود و در نتیجه سبب تخریب شدن کوتیکول موها می شود و در ظاهر منجر به کشیدگی تار مو می شود و با کشیدن تار موی تان متوجه می شوید که موهایتان مانند کش کشیده می شود و تار مو پاره می شود و همچنین استفاده از کش موهای نامناسب  و همچنین بستن زیاد موها با کش پلاستیکی منجر به آسیب زدن به موها می شود و از رسیدن اکسیژن به تارهای مو جلوگیری می کند و در نتیجه موها دچار کشیدگی می شوند.

راهکار های درمان کش آمدن موها

با کمک یک سری راهکار های طبیعی می توانید کش آمدن موهایتان را  درمان کنید که در ادامه مطلب شما را  با راهکارهای طبیعی درمان این مشکل آشنا می کنیم :

روش اولاپلکس :

این روش به عنوان یک راهکار درمانی حرفه ای می باشد که بی خطر و آسان می باشد و این روش کمک زیادی به بازسازی و اصلاح پیوندهای شکسته می کند و در نتیجه موهایتان نرم و قوی می شود که دارای انواع مختلفی است و شماره یک حدود صد در صد ماده فعال می باشد و شماره دو حدود پانزده درصد ترکیبات فعال است و شماره سه حدود ده درصد ترکیبات فعال می باشد.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   کرونای ۱۴۰۳ با علائم جدید آمد/ علایم جدید چیست؟

نحوه مصرف

ابتدا بطری شماره یک را با ملایمت تکان داده و نصف اونس از آن را با سه اونس آب ترکیب نمایید و از ریشه به انتهای موها بزنید و اگر موها کمی نم دار و خیس باشد بهتر می باشد حالا کمی ماساژ داده و اجازه دهید ده دقیقه بماند و می توانید برای شستن مواد از شامپویی نرم استفاده نمایید تا سبب کاهش حالت کشسانی موها شود حالا نوبت استفاده از بطری شماره دو است با کمک یک شانه مقداری زیادی از آن را به موهایتان ماساژ داده تا به صورت مساوی پخش شود و ده دقیقه صبر نمایید و دقت داشته باشید بیشتر از ده دقیقه نشود زیرا منجر به آسیب رساندن به موها می شود و در نهایت موها را آبکشی نمایید و از نرم کننده استفاده نمایید.

علت کشسانی مو و درمان خانگی آن

تغذیه مناسب :

اولین راهکار به منظور سلامت موها و درمان کش آمدن مو تغذیه مناسب است که نقش مهمی در کش آمدن موها ایفا می کند و مصرف مواد غذایی مانند میگو، ماهی، هویچ، اسفناج، کدو حلوایی، گردو و فلفل دلمه مناسب موهای آسیب دیده می باشد.

استفاده نکردن از شامپو سخت به مدت یک هفته :

استفاده مداوم از شامپو در موهای آسیب دیده امکان دارد سبب تشدید خشکی موها شود و همچنین اگر دارای پوست سر چربی هستید عدم استفاده از شامپو ها به مدت یک هفته به چربی سرتان اجازه می دهد تا پوست سر و موهایتان نرم شود از این رو، به جای استفاده از شامپو می توانید از نرم کننده های تمیز کننده مانند تمیز کننده نارگیل استفاده نمایید و همچنین علاوه بر اینکه این محصول موها را خشک نمی کند بلکه تمیز هم می کند و به موهای تازه دکلره شده رطوبت اضافی می افزایید.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   ساخت پچ زیر چشم با مواد طبیعی و فواید آن ها-مجله بپز نپز

نکته : دقت داشته باشید شامپو حاوی مواد شوینده بسیار خشن نباشد.

علت های کشسانی مو

عدم استفاده از اتو مو و سشوار :

استفاده از ابزار حرارتی مانند اتو مو و سشوار منجر به آسیب رساندن به موها می شود از این رو، بهتر است استفاده از آن را به حداقل برسانید.

ماساژ و آبرسانی پوست سر :

همانطور که می دانید مو از فولیکول هایی که داخل پوست سر قرار دارند رشد می کند از این رو، ماساژ دادن آن می توانید منجر به تسهیل جریان خون در این ناحیه می شود و اثرات مثبتی را به دنبال دارد و در نتیجه کمک زبادی به جلوگیری از ریزش مو و رشد آن می کند.

نرم کنندگی عمیق :

تفاوت هایی بین نرم کننده عمیق با معمولی وجود دارد که تفاوت این دو در مواد موجود در آن ها می باشد از این رو، به منظور درمان کش آمدن مو بعد از دکلره از نرم کننده عمیق استفاده نمایید.

درمان کشسانی مو

روغن درمانی :

از دیگر بهترین و موثرترین راهکار های به منظور کش آمدن موها روغن درمانی می باشد  که استفاده از روغن هایی مانند نارگیل، روغن زیتون، روغن کرچک و روغن بادام تلخ به تنهایی یا مخلوط شدن در هر ترکیبی به منظور ذرمان موهای آسیب دیده گرفته مناسبی می باشد.

معرفی ماسک های خانگی موثر :

 به منظور سلامت مو ها و درمان کش آمدن مو  می توانید با چند ماده ساده ماسک خانگی مفید و موثری تهیه نمایید :

افزایش آگاهی و اطلاعات:   بهترین مرکز لیزر زگیل تناسلی اصفهان + مراقبت های پیشرفته برای درمان موثر
ماسک عسل و سرکه سیب

به منظور تهیه این ماسک یک چهارم فنجان عسل را با ده قاشق سرکه سیب ترکیب نمایید و پیش از حمام رفتن ماسک را مانند شامپو استفاده نمایید و اجازه دهید به مدت بیست دقیقه بماند و در نهایت با آب گرم موهایتان شست و شو دهید.

ماسک موز

همانطور که می دانید موز غنی از مواد مفید به منظور سلامت موها است از این رو، یک موز را به خوبی له کرده و یک چهارم لیوان ماست، یک قاشق روغن زیتون و عسل را به آن بیفزایید و پس از مخلوط شدن بر روی مو یه مدت نیم ساعت اجازه دهید بماند و با شامپو و آب ولرم بشویید و به منظور دریافت نتیجه بهتر است از این ماسک هفته ای یک بار استفاده نمایید.

ماسک عسل

به منظور تهیه این ماسک یک دوم فنجان عسل را با یک چهارم فنجان روغن زیتون ترکیب نمایید ماسک حاصل را با حرارت غیر مستقیم گرم کرده و بر روی موهایتان استفاده کنید و بعد از نیم ساعت با آب ولرم و شامپو آبکشی نمایید.

علت کشسانی مو

شما دوستان می توانید در صوزرت تمایل به منظور دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه حالت دادن به مو بدون سشوار و اقدامات قبل از کراتین مو می توانید روی لینک مورد نظرتان کلیک نمایید.

منبع : آرگا

برچسب :



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *