سلامتی قلب و عروق، رکن اساسی حیات انسان است. گرفتگی عروق که به دلیل تغییرات در جریان خون و افزایش کلسترول رخ می‌دهد، می‌تواند منجر به سکته‌های قلبی و مغزی شود. در این بخش از اکالا بلاگ به درمان گرفتگی رگ قلب با داروهای گیاهی اشاره می‌کنیم، پس همراه ما باشید.

۱۷ داروی گیاهی برای درمان گرفتگی رگ قلب

در ادامه به معرفی ۱۷ داروی گیاهی شگفت انگیز می‌پردازیم که در درمان گرفتگی رگ قلب موثر است:

۱- معجون سیر

سیر، معجونی شگفت‌انگیز برای ارتقای سلامت رگ‌ها و پیشگیری از گرفتگی آن‌ها است. این ماده‌ی غذایی با افزایش قدرت ارتجاعی رگ‌ها، جریان خون را روان‌تر می‌کند و خطر حملات قلبی و سکته را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد.

۳ حبه سیر را در یک فنجان شیر بجوشانید. پس از خنک شدن، قبل از خواب این معجون را بنوشید.

۲- معجون فلفل قرمز

کاپسایسین، ماده‌ی فعال موجود در فلفل قرمز است که از تجمع کلسترول بد در رگ‌ها جلوگیری می‌کند. این معجون با کاهش سطح کلسترول، بهبود گردش خون و تقویت قلب، نقش موثری در پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی ایفا می‌کند.

½ قاشق چای‌خوری پودر فلفل قرمز را در یک فنجان آب گرم حل کنید. این معجون را دو بار در روز میل کنید.

با انواع داروی گیاهی برای درمان گرفتگی رگ قلب آشنا شوید

۳- معجون زردچوبه

زردچوبه، ادویه‌ای با خواص ضد التهابی و آنتی‌اکسیدانی قوی است که تاثیر بسزایی در حفظ سلامت قلب دارد. کورکومین، ماده‌ی اصلی زردچوبه از لخته شدن خون جلوگیری می‌کند و به سلامت قلب و عروق کمک می‌کند.

۱ قاشق چای‌خوری پودر زردچوبه و کمی عسل را به یک لیوان شیر گرم اضافه کنید. این معجون را ۱ تا ۲ بار در روز میل کنید.

۴- معجون لیمو

لیمو، منبع غنی از ویتامین C، آنتی‌اکسیدانی قوی است که با بهبود فشار خون و کاهش التهاب عروق از گرفتگی آن‌ها جلوگیری می‌کند. آب یک لیموی متوسط را با کمی عسل و پودر فلفل سیاه در یک لیوان آب گرم مخلوط کنید. این معجون را ۱ تا ۲ بار در روز میل کنید.

بیشتر بخوانید: فواید انبه برای افرادی که بیماری قلبی دارند!

۵- معجون تخم شنبلیله

دانه‌های شنبلیله با ساپونین‌های موجود در خود، سطح کلسترول LDL را کاهش می‌دهند و از گرفتگی عروق جلوگیری می‌کنند. فیبر موجود در این دانه‌ها نیز نقش موثری در این امر دارد.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   جدیدترین آرایش‌های چشم دخترانه؛ زیباتر از همیشه باشید

۱ قاشق چای‌خوری تخم شنبلیله را یک شب خیس کنید. صبح روز بعد، با کمی آب مخلوط کرده و ناشتا میل کنید.

۶- معجون زنجبیل

یکی دیگر از داروهای گیاهی برای درمان گرفتگی رگ قلب، معجون زنجبیل است. زنجبیل با ترکیبات منحصر به فرد خود، از ایجاد و افزایش کلسترول LDL جلوگیری می‌کند.

یک قطعه کوچک زنجبیل خام را با معده خالی میل کنید. همچنین، می‌توانید ۱ قاشق چای‌خوری زنجبیل رنده شده را به یک فنجان آب گرم اضافه کنید، ۵ دقیقه دم کرده و ۲ تا ۳ فنجان در روز بنوشید.

معجون زنجبیل برای درمان گرفتگی قلب

۷- معجون گل گاوزبان

از دیگر گیاهان دارویی موثر در درمان گرفتگی رگ قلب، معجون گل گاوزبان است. یکی از خواص معجزه‌آسای گاوزبان، ارتقای سلامت قلب و عروق است. برای تهیه این معجون، ۱۵ گرم گل گاوزبان و ۱۵ گرم بادرنجبویه را در یک لیتر آب بجوشانید.

سپس محلول را صاف کرده و به آن یک لیوان عرق بیدمشک، گلاب و چند پر زعفران کوبیده اضافه کنید. در نهایت، این ترکیب را با ۲۵۰ گرم عسل مخلوط کرده و روزانه سه استکان از آن را میل کنید.

۸- عسل

عسل با خواص بی‌نظیر خود، ماده‌ای موثر در تقویت قلب و باز کردن رگ‌های آن است. ۳۰ گرم عسل را به مدت سه ماه مصرف کنید تا از فواید آن برای باز شدن رگ‌های قلب و تقویت قلب بهره‌مند شوید.

بیشتر بخوانید: تپش قلب ناگهانی چیست؟ علت و راهکارهای درمان

۹- اسفناج

اسفناج سرشار از فیبر، آهن، فولیک اسید و پتاسیم است به افزایش سلامت قلب و تنظیم فشار خون کمک می‌کند. با افزودن اسفناج به رژیم غذایی روزانه خود، می‌توانید از خواص این سبزی ارزان و پرخاصیت بهره‌مند شوید و به سلامت قلب و عروق خود کمک کنید.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   استفاده از نخ کلاژن ساز جذبی و نگاهی به مزایا و معایب آن

۱۰- قهوه

نوشیدن یک فنجان قهوه در روز نه‌تنها خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد، بلکه با باز کردن رگ‌های قلب و القای حس آرامش، به سلامت قلب و عروق شما کمک می‌کند.

قهوه و بهبود عملکرد قلب

۱۱- روغن نارگیل

برخلاف تصورات رایج، روغن نارگیل یکی از بهترین چربی‌های اشباع شده برای سلامت قلب و عروق است. این روغن باعث افزایش سلامت رگ‌های قلبی می‌شود و مصرف منظم آن می‌تواند به بهبود وضعیت کلی عروق و قلب کمک کند.

۱۲- چای سبز

چای سبز، منبعی غنی از کاتچین بوده و به کاهش کلسترول کمک می‌کند. همچنین باعث تقویت قلب و عروق نیز می‌شود. نوشیدن دو فنجان چای سبز در روز می‌تواند به درمان گرفتگی رگ‌ قلب و بهبود عملکرد قلب کمک کند.

بیشتر بخوانید: برنج و تاثیر مهم آن بر سلامت قلب!

۱۳- بروکلی

ویتامین K موجود در بروکلی، نقشی اساسی در حفظ سلامت قلب ایفا می‌کند و از سفت شدن رگ‌ها و بروز بیماری‌های قلبی عروقی جلوگیری می‌کند.

۱۴- دارچین

مصرف روزانه ۵ گرم دارچین، کلسترول بد خون را کاهش می‌دهد و از انسداد رگ‌های قلب جلوگیری می‌کند. این ادویه‌ی معجزه‌آسا، خواص فراوانی برای سلامت بدن دارد و گامی موثر در پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی است.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   آیا سیر حساسیت زاست؟ علائم حساسیت به سیر چیست؟

دارچین و ارتباط آن با عملکرد قلب

۱۵- بادام

چربی‌های مفید، ویتامین‌ها، پروتئین و فیبر موجود در بادام باعث تقویت قلب می‌شود. همچنین، بادام به سلامت رگ‌ها و عروق قلبی و دستگاه گردش خون کمک می‌کند.

۱۶- هندوانه

هندوانه حاوی آمینو اسیدی به نام سیترولین است که فشار خون و التهاب رگ‌ها و عروق را کاهش می‌دهد. این میوه‌ی خوشمزه با تولید اکسید نیتریک به افزایش سلامت قلب و عروق کمک می‌کند.

۱۷- شاهی

تره تیزک یا شاهی، گیاهی خودروی بهاری است که به صورت خام به عنوان سبزی و یا در سالاد و … مصرف می‌شود. این گیاه، نقش موثری در باز کردن رگ‌ها به خصوص عروق قلب دارد و به سلامت قلب و عروق کمک می‌کند.

در این بخش از مجله سبک زندگی اکالا بلاگ به درمان گرفتگی رگ قلب با داروهای گیاهی پرداختیم. اگرچه گیاهان دارویی در مقایسه با داروهای شیمیایی عوارض جانبی کمتری دارند، اما مصرف بیش از حد یا ترکیب آن‌ها با برخی داروها ممکن است مشکلاتی را به وجود آورد. به همین دلیل، همواره توصیه می‌شود قبل از شروع هر گونه درمان گیاهی حتما با پزشک خود مشورت کنید.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *