تخم کافشه یا تخم جیره نقش مهمی بر سلامت بدن در طب سنتی ایفا می‌ کند و از خواص زیادی برخوردار است بنابراین، اگر شما نیز از خواص تخم کافشه اطلاعات کافی نداریذ و تمایل دارد در مورد این دانه اطلاعات مفید دریافت کنید بهتر است تا پایان مطلب همراه ما باشید.

آشنایی با خواص تخم کافشه

خواص تخم کافشه بر سلامت بدن

این گیاه یکی از گیاهان یک ساله می باشد که ارتفاع آن حدود شصت و پنج متر است. و برگ های آن شبیه خارخسک است که مزاج تخم کافشه گرم و خشک است. و فواید زیادی برای سلامت بدن دارد که در ادامه مطلب شما دوستان عزیز را با خواص تخم کافشه آشنا خواهیم کرد

پاکسازی ریه :

یکی از فواید تخم کافه شه پاکسازی ریه‌ ها می‌ باشد از این رو شیره آن را می توانید با آب انجیر یا عسل ترکیب کنید همچنین، برای بیشتر بیماری‌ های سرد ریه نیز مفید می‌ باشد.

افزایش شهوت جنسی :

از دیگر فواید تخم کافسه سلامت جنسی است که با مصرف تخم کافشه شهوت جنسی افزایش پیدا می کند.

ضد نفخ :

همانطور که می دانید نفخ از مشکلاتی است که ممکن است هر فردی دچار نفخ شود که با کمک تخم کافشه می توانید این مشکل را درمان کنید زیرا، تخم کافشه ضد نفخ است.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   اگر همیشه گرسنه هستید، بخوانید

روان کننده شکم :

یبوست از مشکلات بسیار شایع در بین اکثر افراد می باشد. که یکی از فواید تخم کافشه روان کننده شکم است. که می توانید یبوست را درمان کنید از این رو ،اگر مغز دانه کافشه را داخل آبگوشت بریزید مسهل می باشد.

فواید تخم کافشه بر سلامت

استفاده از تخم کافشه در آش :

در آش های ساده که در تهیه آن از ماش استفاده می‌ شود می‌ توانید تخم کافشه را جایگزین ماش نمایید که تحلیل برنده بلغم خام می‌ باشد.

نکته ای که در مورد مصرف تخم کافشه بایذ بدانید این است که آن را بعد از شیر نباید استفاده نمایید زیرا منجر به منجمد شدن آن داخل معده می شود.

عوارض زیاده روی در مصرف تخم کافشه

اگرچه تخم کافه شه فواید بسیار زیادی دارد اما زیاده‌روی در مصرف آن با یک سری عوارض همراه است، که در ادامه با برخی از عوارض آن آشنا می شوید :

  • سقط جنین
  • تضعیف و نارسایی معده
  • التهاب پوستی و بروز حساسیت ها
  • توقف لخته شدن خون و احتمال خونریزی شدید

چه کسانی نباید از تخم کافشه استفاده کنند؟

برخی از افراد باید از مصرف تخم کافه شه پرهیز کنند زیرا، مصرف آن با یک سری مشکلات همراه می‌ شود که این دسته از افراد عبارتند از:

  • افراد مبتلا به زخم معده
  • خانم های باردار
  • افراد دارای حساسیت پوستیو داروئی
  • افراد مبتلا به هموروئید
افزایش آگاهی و اطلاعات:   تشخیص سرطان در خانه عرض 10 دقیقه

فواید تخم کافشه برای قناری

این دانه سرشار از ویتامین است و دارای طبیعتی گرم و خشک است. و دارای ویتامین E و A است که سهره ها به آن علاقه زیادی دارند و نباید به طور دائم و مکرر این وعده را ذر اختیار سهره بگذارید. و بهتر لست ماهی یک بار مقداری کمی از آن را با  شاهدانه ترکیب کرده و به وعده غذایی سهره بیفزایید.

فایده های تخم کافشه

فواید کافشه برای سهره

کافشه برای سهره ها به عنوان یک دانه دوست داشتنی می باشد. و سهره ها نیز مانند عروس هلندی ها به این دانه علاقه زیادی دارند و اکثر افرادی تمایل به نگهداری سهره دارند، از این دانه بسیار استفاده می کنند و به دلیل اینکه این دانه دارای طبع گرمی هستند و در زمان جوجه کشی بسیار مناسب است. و مصرف کافشه بیشتر در زمان جفت گیری و تخمگذاری عروس ماده می باشد. و این دانه علاوه بر فوایدی که برای عروس هلندی دارد می توانید همره با یک سری ضرر هایی نیز باشد که عبارتند از :

  • کم تحرکی
    افزایش چربی بدن عروس
    ایجاد حساسیت پوستی در عروس ها
    مسهل
    ایجاد مستی مزمن در ماده ها
افزایش آگاهی و اطلاعات:   ۸ علائم صبحگاهی بیماری دیابت؛ این هشدارها را جدی بگیرید!

سخن پایانی

کافشه را می توانید به شکل بسته بندی در سوپر مارکت ها و یا به شکل کلی، در برخی از خواربارفروشی ها پیدا کنید که قیمت بالایی داشته و بهتر لست به نسبت مشخص و کمی از آن استفاده نمایید تا سهره با مشکل رو به رو نشود و البته می توانید مقداری از آن را برای عروس خود گذاشته  و اگر علاقه مند بود مقداری بیشتر آن را تهیه نمایید.

فواید تخم کافشه

در پایان به شما دوستان پیشنهاد می کنیم در صورت تمایل به منظور آشنایی با خواص تخم تربچه و خواص تخم هویچ روی لینک مورد نظرتان کلیک نمایید تا در مورد فواید آن ها اطلاعات کافی به دست آورید.

منبع : آرگا

برچسب :



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *