به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری بپزنپز، «جهاد طه» از رهبران جنبش حماس طی سخنانی درباره مذاکرات آتش‌بس در غزه و تبادل اسرا اعلام کرد که ادامه جنایات و کشتارهایی که دشمن اشغالگر مرتکب می‌شود بر روند مذاکرات تاثیر می‌گذارد.

جهاد طه در گفت‌وگو با وبسایت النشره گفت که جنبش حماس موضع خود را به میانجی‌های قطری و مصری و جامعه بین‌المللی ابلاغ کرده است. موضع روشن ما این است که هرگز نمی‌پذیریم مردم فلسطین زیر بار این جنایات و کشتارهایی که رژیم اشغالگر علیه آنها مرتکب می‌شود بمانند؛ درحالی که جامعه بین‌المللی قادر به اعمال فشار برای متوقف کردن این جنایات نیست.

این رهبر حماس با انتقاد از ناتوانی و عدم اقدام جدی از سوی سازمان‌های حقوقی و بشردوستانه برای توقف جنایات صهیونیست‌ها تاکید کرد که باید اقدامات اساسی از سوی جامعه بین المللی و این سازمان‌ها برای افشای جنایات اسرائیل و ارائه گزارش به نهادهای بین‌المللی مربوطه انجام شود تا عاملان این جنایات محاکمه شوند.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   نماینده حماس: تضمین‌های بین‌المللی برای توقف تجاوزات به غزه از شروط این جنبش است

جهاد طه در پاسخ به سوالی درباره موضع آمریکا نسبت به جنگ غزه در مرحله کنونی و مذاکراتی که انجام می‌شود اظهار داشت: «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا و تیم وی به دلیل فشارهای مردمی داخلی، در وضعیت گیجی و سردرگمی قرار دارند. بایدن امروز در تلاش است تا وانمود کند که بر برقراری آتش‌بس در غزه تاکید دارد.

وی تاکید کرد: دولت آمریکا اگر بخواهد می‌تواند تجاوزات اشغالگران ضد غزه را از خلال تحت فشار قرار دادن کابینه این رژیم متوقف کند اما آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها در مواضع خود همسو هستند.

در شرایطی که هنوز هیچ یک از مذاکرات درباره آتش‌بس در غزه و تبادل اسرا در سایه فریبکاری‌ها و مانع‌تراشی‌های طرف صهیونیستی و آمریکایی به نتیجه ملموسی نرسیده، منابع برجسته مقاومت فلسطین اعلام کردند که مقاومت به اصول و شروط خود در هر مذاکره‌ای پایبند است.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   واردات گاز اروپا از روسیه از آمریکا پیشی گرفت

این منابع افزودند: رهبری حماس تاکید کرده که هرگز هیچ مذاکره‌ای زیر سقف قحطی و گرسنگی در غزه انجام نخواهد شد؛ مگر اینکه شرایط زندگی مردم غزه بهبود یابد. اگر نیازهای غذایی مردم غزه به ویژه در شمال این منطقه تامین نشود مقاومت دلیل و ضرورتی برای ماندن در مذاکرات نمی‌بیند و تامین نیازهای غذایی مردم اولویت اول حماس و همه گروه‌های مقاومت فلسطین است.

انتهای پیام/

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *