اگر تمایل زیادی به رنگ کردن موهای خود دارید، ممکن است بارها مشاهده کرده باشید که آرایشگران بعد از انجام رنگساژ یا دکلره مو از ترکیبات زرد رنگ یا بنفش روی موها استفاده می کنند. آیا می دانید کاربرد این روش چیست و به چه تکنیکی معروف است؟ به این تکنیک گلوسینگ می گویند که روش های مختلفی دارد و باعث می شود بعد از اتمام رنگ کردن موها، از رنگ زیبای آن لذت ببرید. در این مقاله قصد داریم تکنیک گلوسینگ مو را به طور کامل به شما آموزش دهیم.

تکنیک گلوسینگ مو چیست؟

گلوسینگ مو یک شیوه کاربردی برای زیباتر شدن یا درخشان کردن موها به شمار می رود. آرایشگران، گلوسینگ را کاسه زرد نیز می نامند. گلوسینگ پس از انجام دکلره، رنگساژ و رنگ مو قابل استفاده است. این روش به رفع زردی مو نیز کمک می کند و در دو روش گرم و سرد انجام می شود.

آموزش کاسه گلوسینگ

گلوسینگ گرم

از این شیوه برای برطرف کردن تن سردی مو استفاده می شود. این تکنیک برای افرادی که رفله گرم را می پسندند مناسب تر است. به عنوان مثال برای موهای فردی که تناژ دودی دارد و مایل است که رفله آن گرم تر شود، از گلوسینگ گرم استفاده می کنند. به عنوان مثال برخی از رنگ ها تن سردی دارند اما برای زیباتر شدن از تناژ طلایی استفاده می شود، تناژ طلایی به افرادی که براق بودن مو را نمی پسندند، پیشنهاد می شود.

زمانی که یک خانم به آرایشگر مراجعه کرده و رنگ دودی می خواهد اما موها به پایه ۸ می رسد با زدن رنگ دودی تن زیتونی سبز پیدا می کند، به همین خاطر با رنگ طلایی و مسی اجازه نمی دهیم رنگ موها سبز شود. در گلوسینگ گرم موها تناژ طلایی پیدا می کنند. علاوه بر این با این تکنیک می توان به موها شاین بخشید. واریاسیون زرد یا واریاسیون دارای تناژ طلایی با اکسیدان نیم و یک پیمانه شامپو بدون سولفات را  ترکیب کرده و به مدت ۱۰ دقیقه روی موهای خود ماساژ دهید.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   چرک خشکن قوی که هیچ ضرری ندارد

آشنایی با انواع مختلف گلوسینگ

گلوسینگ سرد

آرایشگر در گلوسینگ سرد به رفع تناژ بد رنگ مو (تناژ نارنجی) یا جلوگیری از زردی مو می پردازد. در حقیقت روش گلوسینگ سرد برعکس گلوسینگ گرم است و به کاسه گلوسینگ بنفش معروف است. توجه داشته باشید اگر پس از رنگساژ کردن و دکلره مو با تناژ و رنگ های ناخواسته مانند نارنجی در موهای خود مواجه شدید، برای رفع این وضعیت بهتر است از کاسه گلوسینگ بنفش استفاده کنید. به همین خاطر متناسب با حجم موهای خود رنگ بنفش یا آبی را با اکسیدان ۵۰ میلی لیتر ترکیب کنید و کمی شامپوی ضد زردی به آن اضافه کنید. پیشنهاد می شود که کمی ماسک موی مغذی را به مواد ذکر شده اضافه کنید. اکنون گلوسینگ سرد را روی موهای خود بریزید و به مدت ۷ دقیقه موهای خود را ماساژ دهید. پس از گذشت این زمان موهای خود را بشویید و برای تقویت آن و بالا بردن کیفیت کار، موهای خود را اویل تراپی کنید.

شامپوهایی که پس از رنگ استفاده می شوند، شامپوی بنفش یا ضد زردی است. ممکن است برای شما نیز پیش آمده باشد که دیده باشید برخی افراد موهایشان زودتر از سایر افراد سفید می شود. دلیل سفید شدن زود هنگام مو در برخی افراد به دلیل داشتن طبع سرد است. طبع سرد موجب سفیدی مو می شود. به همین دلیل سعی کنید از مواد گرم استفاده کنید تا طبع سرد به طور کامل خنثی شود.

تکنیک گلوسینک مو چیست؟

یادآوری چند نکته مهم در زمان رنگ کردن مو

  • اگر تارهای سفید موها زیاد است، بهتر است از قسمت جلو مو، رنگ کردن را آغاز کنید. در پایان کار اگر جنس مو زبر و تارهای سفید موها زیاد باشد، از کلاه پلاستیکی استفاده کنید. اگر جنس موهای شما طبیعی است برای نخستین بار از اکسیدان ۲ و رنگ دلخواه خود برای روشن تر شدن موها استفاده کنید. سعی کنید رنگ ها و مواد دکلره را در ظروف غیر فلزی استفاده کنید، به هیچ عنوان از ظرف های فلزی برای نگه داشتن آن ها استفاده نکنید. اگر زخم هایی در سرتان وجود دارد از رنگ کردن مو پرهیز کنید. در زمان رنگ کردن مو از اکسیدان زیاد استفاده نکنید. تقویت و مراقبت از مو نیز اهمیت زیادی دارد.
  • دکلره کردن، فر دائمی، برس کشیدن زیاد، گرد و غبار، حمام با آب داغ، سوء تغذیه، حرارت و نور آفتاب موجب موخوره می شود. برای اینکه موخوره ایجاد نشود اجازه دهید موهای تان به حالت طبیعی خشک شود. بهتر است از سشوار و اتو زیاد استفاده نکنید. اتو و حرارت سشوار به مو آسیب زیادی می زند، برای حفظ مو و جلوگیری از آسیب به مو سعی کنید از یک سرم مقاوم کننده استفاده کنید.
  • زمانی که مو آسیب می بیند یا موخوره ایجاد می شود تنها راهکار آن کوتاه کردن مو است، حتی اگر موهای سالمی دارید باید هر چهار ماه یک بار موهای خود را کوتاه کنید، استفاده بیش از اندازه از مواد شیمیایی و قلیایی سبب موخوره و آسیب موها می شود.
  • پیش از سشوار کشیدن موهای خود را با حوله خشک کنید. برخی بیماری ها به موها آسیب می زنند، مانند زمانی که موها به طور ناگهانی شروع به ریزش می کنند. معمولا اولین احتمال فقر آهن و کم خونی است. شما باید به وسیله آزمایش، سطح آهن خون خود را چک کنید. کمبود پروتئین نیز باعث نازک شدن و ریزش مو می شود. شوره سر نیز ریزش مو را به همراه دارد. اگر مبتلا به شوره سر هستید، بهتر است برای درمان به متخصص مراجعه کنید.
  • برای پوشش سفیدی پیش از هر چیز باید مشخص شود که چند درصد مو سفید است، درصد سفیدی مو به صورت ۲۵، ۷۵ یا ۱۰۰ درصد است. برای رنگ کردن مو پیش از هر چیز با یک محصول قلیایی پولک های مو را باز کنید. این کار را با حرارت دادن یا اکسیدان هم می توانید انجام دهید. برای پوشش سفیدی ۲۵ درصد ابتدا اکسیدان را روی موهای خود بزنید و ۱۰ دقیقه زمان بگذارید تا موها برای رنگ پذیری آماده شوند. سپس اکسیدان را با یک پنبه پاک کرده و رنگ را با اکسیدان ۶ درصد روی مو بزنید. زمانی که از رنگ های سرد استفاده می کنید باعث می شود رنگ ها حالت کبود پیدا کنند، به همین خاطر می توان از واریاسیون طلایی هم استفاده کرد و با رنگ مو ترکیب کرد.
افزایش آگاهی و اطلاعات:   آئدس به ایران آمد!

منظور از تکنیک گلوسینگ مو چیست؟

  • برای رنگ هایی که صد در صد سفیدی دارند، ابتدا باید دانه مصنوعی دهید و سپس از رنگ های اصلی استفاده کرد. اگر درصد سفیدی مو بین ۲۵ و ۱۰۰ هستند از رنگ های اصلی و فانتزی استفاده کنید، فقط درصد استفاده از رنگ ها کاملا متفاوت است، اگر درصد موی سفید زیاد باشد، از شامپوهای شیمیایی نیز می توان استفاده کرد.

منبع : آرگا

برچسب :



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *