[ad_1]

تغییر رنگ موها همیشه برای انسان‌ها جذاب بوده، به همین دلیل آن‌ها به بهانه‌های مختلفی مانند پوشاندن موهای سفید، دنبال کردن مد روز، تغییر در استایل شخصی و… این کار را انجام می‌دهند. علاوه بر این، رنگ مو ابزاری قدرتمند برای تحول است؛ اما با وجود تنوع رنگ‌ها، انتخاب رنگ مورد نظر که چهره شما را زیباتر کند می‌تواند گیج‌کننده باشد؛ ولی نگران نباشید. زیرا رنگ مو موقت به داد شما رسیده است. شاید با شنیدن نام این محصول، اولین سؤالی که به ذهنتان خطور می‌کند، این باشد که تفاوت رنگ مو موقت با رنگ مو دائم در چیست و هر کدام چه مزایا و معایبی دارند؟ یا اینکه کدام یک را برای رنگ کردن موهایمان انتخاب کنیم؟ ما در این مقاله، به طور کامل به پاسخ این سؤال پرداخته‌ایم. پس با ما همراه باشید تا تفاوت این دو را بدانید و بتوانید به راحتی تصمیم بگیرید کدام نوع رنگ مو برای شما مناسب‌تر است: رنگ موی دائم یا رنگ موی موقت؟

تفاوت‌های رنگ مو دائم و رنگ مو موقت

رنگ موی موقت

رنگ موی موقت برای کسانی که به دنبال تغییر رنگ موی خود برای مدت کوتاهی هستند، ایده‌آل است. این نوع رنگ‌ها به ساقه مو نفوذ نمی‌کنند و به راحتی با شستشو از بین می‌روند. رنگ موی موقت در انواع مختلفی موجود است از جمله:

  • شامپو رنگ‌: این شامپوها به طور موقت رنگ را به موهای شما اضافه می‌کنند و معمولاً بعد از یک یا دو بار شستشو از بین می‌روند.
  • رنگ موی اسپری: اسپری رنگ مو موقت، رنگ مورد نظر را به سطح موهای شما اسپری می‌کند و در انواع مختلفی با قدرت ماندگاری‌های متفاوت موجود می‌باشد.
  • ریمل مو: ریمل مو شبیه به ریمل مژه است و می‌توان از آن برای رنگ کردن موها به صورت موقت استفاده کرد.
افزایش آگاهی و اطلاعات:   مرگ مشکوک و ناعلاج در پی نگهداری این حیوان خانگی!

مزایای رنگ موی موقت

  • رنگ موهای موقت بدون آمونیاک و پراکسید هیدروژن هستند که این باعث می‌شود موهای شما کمتر آسیب ببیند.
  • این نوع رنگ مو مناسب برای امتحان کردن رنگ جدید یا پوشاندن و کاور کردن رنگ سفید موها به طور موقت است.
  • یکی از مزایایی که این نوع رنگ نسبت به رنگ موی دائم دارد، این است که با شستشو به راحتی از بین می‌رود و شما مجبور نیستید برای مدت طولانی آن را تحمل کنید.
  • قیمت رنگ موی موقت کمتر از رنگ موی دائم است و همه می‌توانند آن را تهیه نمایند.

معایب رنگ موی موقت

  • ماندگاری کمی دارد.
  • موها را به طور کامل پوشش نمی‌دهد.
  • ممکن است رنگ موی طبیعی شما را آن طور که باید، روشن نکند.

طرز استفاده از رنگ موی موقت

تفاوت‌های رنگ مو دائم و رنگ مو موقت

مراحل کلی استفاده از رنگ موی موقت به شرح زیر است:

  1. قبل از استفاده از رنگ موی موقت، موهای خود را تمیز و خشک کنید.
  2. رنگ موی موقت می‌تواند لکه‌دار شود، بنابراین توصیه می‌شود به هنگام رنگ کردن موهایتان پیشبند بپوشید.
  3. دستورالعمل‌های روی محصول برای استفاده از رنگ موی موقت را به طور صحیح دنبال کنید که شامل استفاده از دستکش، پوشاندن موهایتان با رنگ و صبر کردن به مدت زمان مشخص می‌باشد.
  4. پس از اتمام زمان گفته شده روی محصول، رنگ را با آب گرم بشویید.
  5. از یک نرم‌کننده برای آبرسانی و حالت دادن به موهای خود بعد از رنگ کردن کمک بگیرید.

رنگ موی دائم

رنگ موی دائم برای کسانی که به دنبال تغییری دائمی در رنگ موی خود هستند، پیشنهاد می‌شود. این نوع رنگ با استفاده از مواد شیمیایی برای نفوذ رنگدانه به داخل ساقه مو عمل می‌کند. رنگ موی دائم تا زمانی که موهای جدید رشد نکنند، باقی می‌ماند؛ بنابراین بهتر است به هنگام انتخاب آن دقت داشته باشید و رنگی را انتخاب کنید که متناسب با رنگ چشمان و پوستتان و حتی فصل که در آن هستید، باشد. در ادامه به مزایا و معایب این نوع رنگ مو اشاره کرده‌ایم:

افزایش آگاهی و اطلاعات:   اشتباهی در آرایشگاه که باعث سکته مغزی می‌شود!

مزایای رنگ موی دائم

تفاوت‌های رنگ مو دائم و رنگ مو موقت

  • ماندگاری طولانی از مهم‌ترین مزایایی است که رنگ موی دائم دارد. شما با یک بار رنگ کردن موهایتان تا مدت طولانی آن رنگ را بر روی موهایتان خواهید داشت.
  • قدرت پوشانندگی بالا از دیگر خوبی‌های این نوع رنگ می‌باشد. رنگ موی دائم قابلیت پوشاندن موهای سفید به طور کامل را دارد.
  • اگر شما از آن دسته افرادی هستید که رنگ موهای طبیعی‌تان تیره است، توصیه می‌شود از رنگ موی دائم استفاده کنید؛ زیرا این نوع رنگ می‌تواند رنگ موی طبیعی شما را خیلی بهتر روشن کند و آن‌ها را به رنگ دلخواهتان تغییر رنگ دهد.
  • رنگ موی دائمی طیف وسیعی از رنگ‌ها را دارد و شما با ترکیب چند رنگ با هم به رنگ‌های بیشتری نیز دست پیدا می‌کنید.

معایب رنگ موی دائم

  • رنگ موی دائمی به دلیل اینکه حاوی آمونیاک و پراکسید هیدروژن است، می‌تواند به مو آسیب برساند. البته توجه داشته باشید در صورت استفاده از رنگ موهای برند و معتبر این مشکل تا حد زیادی حل می‌شود.
  • این نوع رنگ مو نسبت به رنگ موی موقت گران‌تر است.
  • با رشد مجدد موها ریشه رنگ موی خود را از دست می‌دهد و این موضوع ممکن است آزاردهنده باشد.

 

انتخاب بین رنگ موی موقت و رنگ موی دائمی

بهترین نوع رنگ مو برای شما به نیازها و خواسته‌هایتان بستگی دارد. اگر به دنبال رنگ مو به طور موقت هستید یا می‌خواهید رنگ جدیدی را امتحان کنید و یا حتی از یک رنگ به طور کامل مطمئن نیستید و در انتخاب آن تردید دارید، رنگ موی موقت گزینه مناسبی است. در مقابل، در صورتی که به دنبال رنگ ماندگار هستید که موها را به طور کامل پوشش دهد، از رنگ انتخابی خود اطمینان دارید و می‎‌خواهید برای مدت طولانی آن را بر روی موهای خود داشته باشید، رنگ موی دائمی گزینه بهتری است. در ادامه به چند نکته اضافی برای کمک به شما در انتخاب بین رنگ موی موقت و رنگ موی دائم اشاره شده است:

  • رنگ طبیعی موهایتان: اگر موهای روشنی دارید، رنگ موی موقت بهتر روی موهایتان عمل می‌کند، اما اگر موهای تیره‌‎ای دارید، پیشنهاد می‌کنیم از رنگ موی دائمی برای رسیدن به رنگ دلخواه استفاده کنید.
  • سلامتی موهایتان: در صورتی که موهایتان ضعیف یا آسیب‌دیده است، از رنگ موی موقت یا رنگ موی دائمی بدون آمونیاک استفاده کنید.
افزایش آگاهی و اطلاعات:   خبر بد برای کسانی که نصف شب آب می‌نوشند

در نهایت، بهترین راه برای تصمیم‌گیری در مورد اینکه کدام نوع رنگ مو برای شما مناسب است، مشورت با یک متخصص رنگ مو است. آن‌ها به شما کمک می‌کنند تا رنگ مناسب را با توجه به مو و رنگ پوستتان انتخاب نمایید و همچنین می‌توانند در مورد نحوه رنگ کردن موهایتان به روشی ایمن و مؤثر به شما مشاوره دهند.

 

 

 

منبع : آرگا

برچسب :

[ad_2]

Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *