بسیاری از افراد پوست چربی دارند، به همین خاطر معمولا با وجود استفاده از لوازم آرایشی مناسب روی پوست آن ها، آرایش دوام زیادی ندارد. شاید با خودتان فکر کنید که این موضوع مهم نیست، اما در حقیقت چربی پوست موجب می شود سایه چشم روی پوست ماندگار نباشد و ظاهر صورت را زیبا نشان ندهد. این مشکل گاهی اوقات باعث می شود که از زدن سایه چشم پشیمان شویم. در این مقاله قصد داریم چند ترفند ساده برای افزایش ماندگاری سایه چشم را به شما آموزش دهیم.

تکنیک های مهم ماندگاری سایه چشم

اگر مراحل افزایش ماندگاری سایه چشم را به درستی رعایت نکنید، احتمال دارد سایه چشم شما پس از چند ساعت کار سخت، کمرنگ شود. در ادامه به تکنیک های ماندگاری سایه چشم می پردازیم:

قسمت اول: آماده سازی پوست

۱. صورت خود را بشویید

اگر پیش از آرایش کردن، صورت خود را بشویید، آرایش شما دوام بیشتری خواهد داشت. این کار ماندگاری آرایش را بیشتر کرده و مانع ماسیدن آرایش می شود.

  • برای این کار بهتر است صورت خود را خیس کنید و کمی از مایع شست و شوی صورت را در دست های خود بریزید. کف دست های خود را به یکدیگر بمالید تا ژل کف کند، سپس به آهستگی آن را به مدت ۳۰ ثانیه روی صورت خود به شکل دایره وار ماساژ دهید.
  • اگر جزو کسانی هستید که بیشتر اوقات آرایش غلیظ می کنید بهتر است از ژل شستشوی صورت و اگر پوست تان به آبرسانی نیاز دارد بهتر است از کرم شست و شوی صورت کمک بگیرید.

راهکارهای ماندگاری سایه چشم

۲. صورت خود را آبکشی و سپس خشک کنید

  • تمام سطح پوست و مواد شوینده را باید آبکشی کنید.
  • با یک حوله نرم و تمیز با ضربه های آرام پوست خود را خشک کنید. به هیچ عنوان حوله را روی پوست خود نکشید و اجازه دهید پوست تان کاملا خشک نشود و کمی رطوبت روی سطح پوست بماند.
  • برای ماندگاری بیشتر سایه از کرم دور چشم، سرم و مرطوب کننده استفاده کنید.
افزایش آگاهی و اطلاعات:   بررسی ضد افتاب مناسب پوست چرب و خشک برند های ایرانی-مجله بپز نپز

۳. از مرطوب کننده و تونر استفاده کنید

پیش از اینکه پوست تان کامل خشک شود، محصولی را که بعد از شست و شوی صورت استفاده می کنید به پوست خود بزنید. این محصولات شامل کرم دور چشم، سرم، مرطوب کننده و تونر می شوند.

قسمت دوم: انجام زیرسازی

۱. مواد زیرسازی آرایش را انتخاب کنید

برای ماندگاری بیشتر سایه، زیرسازی حرفه ای پوست اهمیت زیادی دارد. اگر زیرسازی آرایش انجام نشود، مدت ماندگاری سایه کم تر می شود و بعد از مدتی سایه چشم کم رنگ شده و ممکن است پاک شود. معمولا برای زیرسازی آرایش چشم از کانسیلر، فوندانسیون، خط چشم و پرایمر استفاده می شود.

ماندگاری بیشتر سایه چشم

۲. از پرایمر کمک بگیرید

برای افزایش ماندگاری سایه چشم از پرایمر استفاده کنید. به همان میزان که رنگ کردن دیوار به زیرسازی نیاز دارد، برای استفاده از سایه چشم هم بهتر است از پرایمر کمک بگیرید. توجه داشته باشید که حتما از پرایمر بدون روغن که مخصوص چشم است استفاده کنید.

  • برای هر کدام از چشم ها به مقدار کم پرایمر بزنید و از انگشت خود یا براش برای پخش کردن لایه ای نازک از پرایمر روی پلک بالا و پایین چشم استفاده کنید.
  • پیش از سایه زدن کمی صبر کنید تا پرایمر به خوبی خشک شود.

۳. از کانسیلر یا فونداسیون استفاده کنید

فونداسیون یا کانسیلر مایع بدون روغن را می توانید به عنوان جایگزینی برای پرایمر استفاده کنید. برای این کار لایه نازکی از فونداسیون یا کانسیلر را مثل پرایمر روی پشت چشم خود بزنید، سپس اجازه دهید به مدت چند ثانیه روی پوست بماند. پس از آن لایه نازکی از پودر صورت را روی کانسیلر بزنید.

  • استفاده از کانسیلر کمک می کند تا رگ ها و قرمزی به خوبی پوشانده شوند و اگر می خواهید سایه چشم بزنید این مرحله اهمیت زیادی دارد.
  • حتما از کانسیلر یا فونداسیونی استفاده کنید که از رنگ پوست تان روشن تر باشد تا چهره تان زیبا و همگون شود.
افزایش آگاهی و اطلاعات:   انتخاب بهترین کانسیلر برای پوست چرب-مجله بپز نپز

۴. خط چشم بکشید

از خط چشم سفید یا خط چشمی که رنگ آن نزدیک به رنگ سایه تان است استفاده کنید، با این روش رنگ سایه شما غلیظ و یک دست می شود. برای این کار باید از نزدیک خط مژه شروع کنید، سپس خط چشم را به طور کامل روی پلک خود تا چین و چروک های پلک بکشید.

  • خط چشم را به آهستگی با استفاده از انگشت خود محو و کمرنگ کنید.
  • زمانی که سایه چشم خود را زدید باید آن را به آهستگی و با استفاده از خط چشم روی زیرسازی که قبلا انجام داده اید، فشار دهید.

ترفندهای ماندگاری سایه چشم

قسمت سوم: استفاده از سایه چشم

۱. از کرم سایه استفاده کنید

برای اینکه سایه چشم تان ماندگارتر شود، ترکیبی از پودر و کرم سایه را روی سطح زیرسازی شده پشت چشم خود بزنید. بهتر است با کرم سایه آغاز کنید و آن را با براش روی پلک، خط مژه و چین و چروک پلک خود بزنید.

  • اگر قصد دارید از چند رنگ سایه استفاده کنید، رنگ های گوناگون پودر و کرم سایه را امتحان کنید تا متوجه شوید چگونه ترکیب می شوند و با چه رنگ هایی هماهنگ هستند.

۲. از پودر سایه کمک بگیرید

برای ماندگاری سایه چشم از پودر سایه استفاده کنید. برای این کار برس تمیز سایه را داخل پودر سایه فرو کنید و اضافه آن را بتکانید. لایه ای از پودر سایه را روی کرم سایه خود بزنید.

  • زمانی که سایه چشم خود را زدید، بهتر است از خط چشم و ریمل استفاده کنید. توجه داشته باشید برای اینکه نتیجه بهتری بگیرید و برای اینکه از لکه دار شدن سایه جلوگیری کنید، خط چشمی را انتخاب کنید که سریع تر خشک می شود.
افزایش آگاهی و اطلاعات:   اسم پدر از کارت ملی حذف می‌شود؟

سایه ها در انواع و مارک های گوناگون وجود دارند. برای انتخاب آن ها به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • برای ماندگاری بیشتر سایه از سایه های ضد آب استفاده کنید.
  • بعد از زدن سایه از ریمل و خط چشم استفاده کنید تا آرایش چشم های تان تکمیل شود.
  • سایه ها شامل سایه کرمی، پودری، مدادی، مایع، سایه چشمی پخته شده و شل شده هستند.

افزایش ماندگاری سایه چشم

۳. از اسپری فیکساتور آرایش استفاده کنید

در پایان آرایش خود از یک اسپری فیکساتور روی سایه چشم خود استفاده کنید تا آرایش چشم تان کاملا فیکس شود، این کار به ماندگاری و دوام آن نیز کمک زیادی می کند. البته به یاد داشته باشید که این مرحله کاملا اختیاری است. کاری که اسپری فیکساتور برای آرایش صورت می کند، اسپری مو برای آرایش مو انجام می دهد به این معنا که ماندگاری آن افزایش پیدا می کند. این محصول دارای اسم های متعددی مانند اسپری فیکساتور و پودر فیکساتور دارد.

منبع : آرگا

برچسب :



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *