۱۲:۰۰ ۳۱ شهريور ۱۴۰۳

 ارسال پیامک متنی تبلیغاتی در گذشته نه چندان دور، با توجه به نفوذ تلفن‌همراه در جامعه، از طرفداران زیادی برخوردار بود و سامانه پیامکی با ارسال حجم بالای پیامک، امکان تبلیغات ارزان و فراگیر را فراهم کرده بود.

افزایش پیامک‌های تبلیغاتی و گلایه مردم از دریافت وقت و بی‌وقت این پیامک‌ها باعث شد سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی، سامانه ۱۹۵ را برای مسدودکردن این پیامک‌ها راه‌اندازی کند و رفته‌رفته با غیرفعال کردن اینگونه پیامک‌ها از سوی افراد، تعداد آن‌ها نیز کم شد، اما هرگز پایان نیافت.

با کاهش پیامک‌های تبلیغاتی، کسب‌وکار‌ها بر آن داشته شدند تا با خلق شیوه جدیدی با عنوان تماس‌های صوتی تبلیغاتی، جایگزینی برای آن پیدا کنند که مزاحمت بیشتری نسبت به پیامک‌ها ایجاد کرده است.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   وقتی خانه‌ها بوی نفت می‌داد!

همه‌ی ما حداقل برای یک‌بار تماسی داشته‌ایم که پس از برقراری آن یک پیام صوتی از پیش تعریف شده پخش شود و معمولا رویکرد این تماس‌ها تبلیغات و بازاریابی یک محصول یا یک خدمت است.

در برخی از روز‌ها گوشی همراهتان زنگ می‌خورد و صدایی ضبط‌شده با عرض سلام تبلیغات خود را آغاز می‌کند و شما بدون اراده مجبور به دریافت این تماس تبلیغاتی می‌شوید.

موضوع به همین‌جا ختم نمی‌شود چراکه با رسیدن تماس‌های تبلیغاتی به تلفن‌های ثابت آسایش افراد در خانه نیز سلب شده است؛ به‌طوری‌که در زمان استراحت، تلفن منزل زنگ می‌خورد و شما با برداشتن گوشی با تماس تبلیغاتی مواجه می‌شوید که شاید اصلا نیازی به آن خدمات هم ندارید.

اغلب افراد شاید به دلیل اینکه مراحل عدم دریافت این تماس‌های تبلیغاتی را نمی‌دانند یا برایشان سخت است از پیگیری آن‌ها خودداری می‌کنند که همین امر باعث ادامه تماس‌ها می‌شود. 

افزایش آگاهی و اطلاعات:   چه موادی باعث آسیب رساندن به طلا می‌شود؟

روش‌های ثبت شکایت از پیام‌های صوتی تبلیغاتی 

افراد برای ثبت شکایت در مورد پیام‌های صوتی تبلیغاتی می‌توانند از طریق سامانه www.۱۹۵.ir اقدام کنند یا با تماس تلفنی با سامانه ۱۹۵ شکایت خود را ثبت و پیگیری کنند.

همچنین مشترکین جهت ثبت شکایت از تماس‌های صوتی مزاحم و تبلیغاتی، می‌توانند شماره موردنظر را به سرشماره ۱۹۵ پیامک کنند تا پیگیری لازم انجام شود. نگاه اجمالی به فضای مجازی نشان می‌دهد که مراکز ارائه تماس تبلیغاتی با صدای ضبط‌شده نیز کم نیست و به‌راحتی می‌توان با این مراکز تماس گرفت و باتوجه به کسب‌وکار خدمات مورد نظر را دریافت کرد. 
 
این مراکز با جویاشدن از نوع کسب و کار و دریافت اطلاعات از مشتری؛ در ازای مبالغی که خودشان تعیین کرده‌اند تماس‌های صوتی را برای طیف خاصی از مردم ارسال می‌کنند.

افزایش آگاهی و اطلاعات:   فلسفه اجرای عملیات «فتح۱۰» چه بود؟

حال باید دید این مراکز با چه مجوزی به شماره‌های افراد زیادی از جامعه دسترسی پیدا کرده‌اند و کدام سازمان یا اُرگانی اجازه فعالیت این مراکز را صادر کرده است. 

منبع: میزان 

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *